E
ev
Vieras
en pääse aamuisin edes ylös sängystä laittamaan lapsia kouluun. neljäs ja ekaluokkalaiset lähtee itekseen. koko päivän makaan aina tuonne klo 12-14 saakka. kun lapset tulee koulusta, koitan skarppaa, mutta en ole todella läsnä. koitan mukamas jotain puuhata mutta todellisuudessa en saa mitään aikaan. hakeudun omiin oloihini, en jaksa olla. oleminen sattuu. tai ei tunnu milleen. syyllisyyden tunteen on musertavia.
jo suihkussa käynti vie voimat, saatan olla lähemmäs viikon peseytymättäkin. kerran mies vei minut väkisin suihkuun. istuin lattialla turtana, tuijotin seinää ja mies pesi minut kuin lapsen. en saanut liikutettua itseäni saatika saanuyt voimia kieltää miestä. olin vaan.
olin sairaalassakin itsetuohoisten ajatusten takia, vahingoitinkin itseäni. ambulanssikin kävi paikalla mutta hoitoon minua ei viety koska kieltäydyin ja lääkärin mukaan perusteita pakkohoidolle ei ollut.
ei toivo masennusta pahimmalle vihamiehellenikään. tämä on kamalaa.
jo suihkussa käynti vie voimat, saatan olla lähemmäs viikon peseytymättäkin. kerran mies vei minut väkisin suihkuun. istuin lattialla turtana, tuijotin seinää ja mies pesi minut kuin lapsen. en saanut liikutettua itseäni saatika saanuyt voimia kieltää miestä. olin vaan.
olin sairaalassakin itsetuohoisten ajatusten takia, vahingoitinkin itseäni. ambulanssikin kävi paikalla mutta hoitoon minua ei viety koska kieltäydyin ja lääkärin mukaan perusteita pakkohoidolle ei ollut.
ei toivo masennusta pahimmalle vihamiehellenikään. tämä on kamalaa.