tää on ehkä huono päivä kysyy kun ollaan vasta viikon alussa mut kyselen nyt ja voinhan kysellä sitten myöhemmin uudelleenki,tarjo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emäntä

Vieras
Eli mitä vois tarjoilla pienelle porukalle(4hlö) jotain hyvää syötävää.Ite en oo kauheen hyvä tekeen mitään mut todennäköisesti teen jotain ite ja sit tehdään yhdessä jotain.Tortillat,pitsat ja ranskikset jo niin kuluneita et jotain muuta vois vaihteeks koittaa,nopeeta ja helppoa.Ainakin kasviksia dippaillaan mut mitäs muuta,porukka on sit enempi suolasen perään.
Niin ja mitäs sit sit noille krapulaisille aamulla kahvin kans taiteilis,ite kun olen ainoa joka ei juo ni mua ei aikanen herätys haittaa ni voin jotain taiteilla aamuks.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
pitääkö olla sellaista kevyttä tarjottava vai ihan ruokaa?

no kevyttä varmaankin,me syödään ennen vieraiden tuloo ja hekin varmaan syö ennen tuloa.Toisaalta tiiän et kun ottavat hiukan sitä ilolientä ni jotain vähän täyttävämpääkin sais olla.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Illaksi pruokaisaa salaattia, rieskarullia, täytettyjä patonkeja.

Aamuksi tuoreita sämpylöitä, munakokkelia ja nakkeja ja pikkulihapullia, tuoremehua.

Ja keitetty munat on hyviä aamulla leivän päällä.

Aamuksi tuoreita sämpylöitä, munakokkelia ja nakkeja ja pikkulihapullia, tuoremehua.

salaatti ehdotuksi otetaan vastaan mielellään.Osaako joku kertoo jotain sellasta salaattia mihin tulis pekaaninpähkinöitä.

Itse jos ihan ruokaa tarjoisin, niin tekisin näin syksyn pimenevien iltojen kunniaksia jonkun lihapatan. Esim kanaa punaviinikastikkeessa on hyvä, jokseenkin kevyttä mutta täyttävää. Ja sopivan viinin kanssa mikä loistavin :)
Jos jotain kevyempää, niin ruokaisa salaatti? Itse olen tehnyt sellaista mihin tulee perusrehujen lisäksi grillattua kanaa, paistettua pekonia ja herkkusienia sekä keitettyjä kanamunia. On näyttävän näköinen ja täyttävä, on maistunut miespuolisillekin. Kaveriksi rapeeta patonkia ja valikoima tuorejuustoja:)

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:

salaatti ehdotuksi otetaan vastaan mielellään.Osaako joku kertoo jotain sellasta salaattia mihin tulis pekaaninpähkinöitä.

Kodin kuvalehdessä oli hiljattain parsakaalisalaattiohje (amerikkalaistyyppinen), johon tuli myös pekaanipähkinöitä. Löytyisiköhän ohjetta netistä?

Alkuperäinen kirjoittaja fondue:
Fondue, siinä voi dippailla mm. viinirypäleitä, leipää, broileria

ei oo meidän juttu ni ei viitti sit sellasii kun ei ite sitte sitä syötäis.
Me dippaillaan kasviksii ihan perus sipsidippiin tai sit johonki niihin valmis juttuihin mitä laitetaan tacoihin tai tortilloihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kodin kuvalehdessä oli hiljattain parsakaalisalaattiohje (amerikkalaistyyppinen), johon tuli myös pekaanipähkinöitä. Löytyisiköhän ohjetta netistä?

Tässä:

Parsakaali-rusinasalaatti

4 annosta

150 g pekonia
1 pieni punasipuli
n. 300 g parsakaalia
100 g cheddarjuustoa
1 dl pekaanipähkinöitä
1 dl rusinoita
Kastike
2 rkl sokeria
1 dl (kevyt)majoneesia
2 rkl omenaviinietikkaa
(1/4 tl rouhittua mustapippuria)

Paista pekonit pannulla rapeiksi. Jäähdytä talouspaperin päällä (paperi imee ylimääräisen rasvan). Säästä yksi lastu halutessasi koristeeksi ja murenna loput pekonit pieniksi rakeiksi. Suikaloi sipuli ja viipaloi huuhdeltu parsakaali. Raasta juusto ja rouhi pähkinät veitsellä pienemmiksi. Yhdistä parsakaali, juustoraaste, rusinat, pähkinät, pekonirakeet ja sipuli kulhossa. Sekoita kastikeainekset pienessä kulhossa ja kaada salaatille. Nostele salaatti ja kastike sekaisin kahdella lusikalla. Jos salaatti näyttä liian kuivalta, lisää hiukan majoneesia
Peitä kulho tiiviisti kannella tai tuorekelmulla ja anna salaatin maustua yön yli jääkaapissa.

Mä aion tehdä perjantaiksi sellaisen salaatin johon tulee ruukkusalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kanaa, halloumia ja cashew-pähkinöitä.
Ei pekaania mutta pähkinöitä kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Mä aion tehdä perjantaiksi sellaisen salaatin johon tulee ruukkusalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kanaa, halloumia ja cashew-pähkinöitä.

jos mä teen jotain ton tyylistä mut pekaanilla.
mitä tuo halloumi on?uskalla sellasta laittaa kun koskaan syöny sellastavoiko sen korvata jollain.

Illalla esim broiskupiirakka johon tulee auraa ja persikkaa tai päärynää (maun mukaan siis) tai munakasrulla jauhelihatäytteellä.
Muistelisin et oon joskus nähny jonkun salaatin mihin tuli pekaanipähkinöitä ja mukana tais olla broiskua ja oisko ollu päärynää... googlella varmaan löytyy hyviä vaihtoehtoja.
Aamupalalla vois olla hyvää tuore patonki mihin päälle ruohosipulituorejuustoa (pirkan toimii tässä mun makuun parhaiten), tomaattia ja tuoretta basilikaa... NAM!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:

jos mä teen jotain ton tyylistä mut pekaanilla.
mitä tuo halloumi on?uskalla sellasta laittaa kun koskaan syöny sellastavoiko sen korvata jollain.

Mä suosittelen kokeileen halloumia, se on tosi hyvää! On siis kyproslaista juustoa jota saa valmiina viipaleinakin (6 viipaletta/paketti) ja se vaan paistetaan pannulla niin että molemmat puolet ruskistuu ja syödään mielellään lämpimänä.
Toki voit laittaa vaikka fetaa sen tilalla jos haluat.

Yhteistyössä