Tää on ihan helvettiä,kohta meen sairaalaan ja linnottaudun ovelle siihen asti että ne ottaa mut sisään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
rv 39+6 ja tuskasia supistuksia on ollu kohta viikon. En voi nukkua yöllä kun kivutonta asentoa ei ole,kävely sattuu niin helvetisti kun vauvan pää on jo ihan alhaalla. Herään supistuksiin monta kertaa yöllä,mutta kun eivät ole säännöllisiä..oksettaa,väsyttää,sattuu joka hiton paikkaan..tosi kiva jos tässä vielä kaks viikkoo kärvistelen. Plus että vauvan on keskikokoista isompi,kokoarvion mukaan yli neljäkiloinen tulossa. Itkettää ja vituttaa,kun mietin että mun kroppa ei vaan kai toimi niinkun pitäs. Esikoinen jouduttiin käynnistämään ja todennäköisesti tämäkin. Mut ku on vaan niin paha ja vaikee olla ;( Ja joo,elämä on ja palkinto odottaa,kyllä kyllä. Anteeksi vuodatus.

voi ei! koita kävellä edes taloa ympäri jos pää sen verran ärsyttäis kohdunsuuta... ja muista lähteä ajoissa sairaalaan, jos on noin paljon kipeää supistanu voi tulla syöksyllä....

Kyllä kuule pienemmilläkin oireilla on käynnistetty! Oletko soittanut neuvolalääkärille esim. tai äitispolille ja sanonut ettet jaksa enää!

Kyllä mä soitin viikonloppuna ja käskivät vaan odotella kun ei kerran säännöllisiä supistuksia ole eikä vedet oo menny :( Mutta kyllä oikeesti ajattelin että jos ei ens yönä jotain tapahdu,niin pakkaan kassin ja meen vaan sinne,ei tässä oo enää mitään järkee. Laskettuaika on kuitenkin huomenna. Esikoisen kanssa oli eri juttu,kun vauva oli aika ylhäällä loppuun asti eikä niitä kipeitä suppareitakaan ollu,tai muutakaan vaivaa..hyvin jaksoin sinne viikolle 42. Mutta nyt.. :/

Kyllä aina käynnistetään jos äiti on aivan loppu ja tilanne tuollaine kuvailemasi. Mutta ei kannata soittaa synnytysvastaanottoon (kätilöille) koska eivät ne tuollaisia käynnistysasioita hoida eivätkä laita eteenpäin. Pitää lääkärin kautta päästä. En tiedä miten teillä menee nuo asiat kun en tiedä mistäpäin olet. Mutta lekurille asia selostettava ja niin pääsee eteenpäin.

Minulla myös 39+ vko menossa, mutta onneksi ei kipuja. Huolta aiheuttaa vauvan pieni koko/kasvu ja ehkä siksi käynnistävät pian. Suhtautuminen on kuitenkin ollut asiallista ja huolehtivaa sekä ohjaavaa. Ota yhteyttä äitiyspolille ja vaadi että sinut tsekataan! Se on oikeutesi!

VOIMIA!

Kyllä aina käynnistetään jos äiti on aivan loppu ja tilanne tuollaine kuvailemasi. Mutta ei kannata soittaa synnytysvastaanottoon (kätilöille) koska eivät ne tuollaisia käynnistysasioita hoida eivätkä laita eteenpäin. Pitää lääkärin kautta päästä. En tiedä miten teillä menee nuo asiat kun en tiedä mistäpäin olet. Mutta lekurille asia selostettava ja niin pääsee eteenpäin.

ja pöh, kipulääkettä+unipilleriä tarjosivat kun valitin samanmoisessa tilanteessa. Sittenpä olin synytykse alkaessa valmiiksi aivan kuitti ja univelkainen.

ei mua ainakaan käynnistetty. Sanoivat, että jos kohdunsuu olis todella kypsä, niin vois harkita. Muussa tapauksessa käynnistetään 42+0. Syntyi sit itsekseen 41+3....

Mulla käynnistettiin 39+1, syynä exhaustio matris, eli äidin väsyminen. Varasin ajan äitipolille, vuodatin tuntoni lääkärille ja 2 pvää niin tyttö oli sylissä. Ottivat heti sisään. Kohdunsuu melkein kiinni kun aloittivat käynnistyksen, eli sekään ei ollu mulla este.

Voi ei, mulla käy suo niin sääliksi. Joku sanoo että sääli on sairautta, mutta olen itse ollut samassa tilanteessa. Itsellä oli vaan kaksoset jotka sektoitiin 37+2. Vko:lla 35 olin jo aivan poikki ja kaksi viimeistä viikkoa elin helvettiä. Pari viikkoa pelkäsin että miten käy jos joudun alakautta synnyttämään, voimia kun ei enää minulla olisi ollut. Lääkärit ei oikeen tajunnut missä mennään ja se että sektiota aikaistettiin muutamalla päivällä oli todellisen työn takana. Vähän eri viikoista kyse, mutta mä elin supistushelvetissä 20 vko:lta lähtien ja tasan tiedän kuinka kamalaa se on kun supistaa oikeen kunnolla ilman että mitään tapahtuu.

Paljon jaksamista ja ei muuta kuin puhelin käteen, mä tulen nyt periaatteella :)

No ei ainakaan taysissa käynnistellä siitä syystä että äiti on väsynyt.. täytyy olla muitakin syitä, kohonnut verenpainen, epäily isosta vauvasta tms. Sinne on normaalisti ensimmäinen yliaiaksikontrollikin vasta tasan 42 jos ei jotain lääketieteellistä syytä aikaisemmalle ole. Eikä sittenkään käynnistetä automaattisesti, ultrataan ja seuraillaan.. Itse pääsin käynnistykseen jo 42+1 kun verenpaineet kohosi huimiin lukemiin ja tilanne oli muutenkin kypsä viiden viikon supistelun jälkeen.

Uusimmat

Yhteistyössä