Tää on jo NIIIIIN outoo ettei tosi...

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
9v esikoisella ollu lämpöö toissatorstaista saakka, semmoset 37,5 kahden puolen. Ei yli 38, ei alle 37. Kainalosta. Semmonen tosi paha yskä on, nuha hiipumaan päin kai vähitellen. Perusvointi kuiteski ihan hyvä: syö, juo, touhuaa, saa nukuttua, ei koske mihinkään. Viime viikolla otettiin perusverikokeet: tulehdusarvot ja verisolujutut tms. Ne oli täysin kunnossa kaikinpuolin. Ja silti lämpöily vaan jatkuu. Et onko tää joku lievä, mutta pirun sitkee virusjuttu?

Tk antoi eilen neuvot että buranaa vaan naamaan ohjeen mukaan. Mut vissiin tota pitäs lekurissa käyttää, jos ei toi lämpöily lakkaa? Ja sit, tänä aamuna yks outo juttu. Jaloissa oli runsaasti semmosia "patteja". Näyttivät itikanpuremilta, kutisivat ihan törkysen paljon. Osa pieniä ja pyöreitä, osa pitkulaisia. Ei vesikelloja. Laitoin perusvoidetta. Ja sit ku katoin reilun vartin päästä - ne oli kaikki poissa :o Ei yhtään mitään missään...

Tuli mieleen, että toi muksu on lintu/oravakirpun puremille yliherkkä. Et voisko noi olla niitä? Mut mistä se on ne saanu, kun ei oo ulkona ollu? Voiks niitä tulla ikkunoista/ petivaatteiden mukana sisään, kun tuulettaa?

Oon ihan hoomoilanen nyt :D

Mie oon ollu kohta 3 viikkoa kipeä enemmän ja vähemmän. Ensin oli pieni nuha, meni melkein ohi kunnes tulu yskä,nukuin viikon istualteen sohvalla. Nyt on mennyt yskä ohi melkein ja nenä taas vuotaa. Peruskunto ollu kokoajan ok. Jaksanu ulkoilla yms lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja gfd:
Mie oon ollu kohta 3 viikkoa kipeä enemmän ja vähemmän. Ensin oli pieni nuha, meni melkein ohi kunnes tulu yskä,nukuin viikon istualteen sohvalla. Nyt on mennyt yskä ohi melkein ja nenä taas vuotaa. Peruskunto ollu kokoajan ok. Jaksanu ulkoilla yms lasten kanssa.

Onko sulla ollu lämpöä? Kun se mua eniten mietityttää. Toi yskä kuulemma voi kestää useita viikkoja, jopa 2kk.

Olen ollut kipeä kohta 2 viikkoa. Ensin kurkkukipu ja pieni nuha. Olo korjaantui, mutta tilalle tuli yskä. Yskä oli aluksi kuivaa ja muuttui sellaseksi limaiseksi. Kuumetta ei oo ja vointi muuten ihan ok.
Nyt syön 3 eri lääkettä pahaan keuhkoputkentulehdukseen.

mun miehellä on ollut kuumetta nyt 11 päivää, vai jokohan tänään on 12. päivä? No kumminki, todella sitkee tauti. Kuumetta/lämpöä ollut 37.8-38.5. Nyt on todella sitkeetä tautia liikkeellä ja jos lapsesti kerta vielä yskii ja röhii niin ihan hyvin voi vielä tuommosta pientä lämpöä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
mun miehellä on ollut kuumetta nyt 11 päivää, vai jokohan tänään on 12. päivä? No kumminki, todella sitkee tauti. Kuumetta/lämpöä ollut 37.8-38.5. Nyt on todella sitkeetä tautia liikkeellä ja jos lapsesti kerta vielä yskii ja röhii niin ihan hyvin voi vielä tuommosta pientä lämpöä pitää.

Joo tota mä kysyinkin tk:sta, että voiko toi räkäisyys/yskä ylläpitää pientä lämpöö. Ja totta mooses ne vaan sanoo, etteivät voi ottaa kantaa |O

Ettei vaan ois pirpanalla kuiva iho, siis talvella voi tulla vaikka minkänäköstä haavaa, rupea, pattia ja punoitusta ihan siitä, että iho on kuiva (ja vielä vaikka joku pesuaine ärsyttää) ja sitten se rauhoittuu kun saa rasvaa?

Nokkosrokkoa todnäk oli. Joskus se voi olla pelottavanki näköistä, jos ihaaaan joka paikkaan tulee. Yleensä myös häipyy nopsaan. Jos kurkkua tuntuu puristavan nokkosrokon aikaan, nii kannattaa käydä lekurissa varmistamassa tilanne. Korstisoni auttaa, jos vainpakallista

Nonnis. Ne näpyt oli lintu/oravakirpun puremia. Sen mä sain selville.

Lämpöily jatkuu. Menossa päivä numero 13 :/ Lekuriin eivät ota vastaan, kun yleisvointi hyvä. Vasta maanantaina voidaan soittaa ja (yrittää) varata aikaa, mikäli lämpöä edelleen. Tuntuu musta kyl aika pitkälle ajalle seurailla. Siihen mennessä lämpöilyä ois kestäny 19 päivää...

Yhteistyössä