Tää on taas se hetki illasta kun tekis mieli itkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Vauva on huutanut taas enemmän tai vähemmän viimeiset neljä tuntia. Välillä nukahtaa, mutta jos vaan sylistä johonkin laskee niin ei mee kun kaks minuuttia kun karjuminen taas alkaa. No, tiedän että se kohta nukahtaa yöunilleen kuten joka ilta. On vaan aina tää hetki illasta kun itelle iskee väsy. Aamusta on herätty aikaisin ja koko päivä touhuiltu puistoissa jne. Nyt väsyttäis ja toinen vaan karjuu (tällä hetkellä on unessa) ja kelloa kun katsoo iskee toivoton tunne. Klo 0.30, vauva ei vielä unilla ja esikoinen herää VIIMEISTÄÄN klo 6 eikä huomennakaan nuku päikkäreitä.

No, kun tästä nukkumaan päästään niin tiedän että huominen päivä taas jaksetaan hyvin. Tää on vaan tää keleen hetki illasta...

ja niin se karjuminen taas alkaa...

Isooo haliiii sulle! Muistan tuon vielä liiankin hyvin... Joka ilta, samaan aikaan se alkoi ja päättyi.. se keleen huutaminen.... eikä nukahtanut niin mihinkään--- onneksi tuo on vain väliaikaista! Mutta siinä tilanteessa olevalle ei se tuo lohtua, vaan tarttis olla joku joka jaksaa kantaa ja kuunnella sitä huutoa että äiti saa lepuuttaa hermoja ja kroppaa (ne jännittyy kun kuuntelee lapsen itkua pitkään). Voimia !

Nyt pieni nukahti ja nyt taas ei voi kuin katsoo tuota pientä nukkuvaa ihmettä sydän täynnä rakkautta.

Sinänsä nurinkurista, että tämän eron myötä mulla nytkin alkuviikosta on yksi aamu jolloin saan vauvan kanssa nukkua kun esikoinen on isällä ja silloin saan nukkua vauvan kanssa päikkärit. Yhdessä jos vielä oltaisiin tilanne olisi täysin sama kuin nyt eli nää iltaitkut ja arjen pyörittäminen olis mulla kokonaan. Erona olisi vaan se että en saisi nukkua niitä päikkäreitä tai koskaan aamuisin pitempään kuin ehkä kerran kuussa... jos sitäkään. (mutta se nyt ei tietenkään ole eron syy :D)

Mutta nyt kipinkapin läppäri kiinni ja pää tyynyyn ja vauva kainaloon

Voimia äidille! Muista että olet sitten vanhempana kahden ihanan lapsen äiti ja mummo. Helvata, tiedän koiikkivauvan äitinä mitä on huuto... se menee ohi ja tulee ihania hetkiä ja tulee myös vielä paljon vaikeampia hetkiä =) KYLLÄ SINÄ JAKSAT!!!

Niin se vauva sitten lopulta yöunilleen eilen nukahti ja nukkuikin 5,5h yhtä soittoa ja itsekin sain nukuttua. Toivotaan että tänään olis vähän helpompi ilta... onneksi ei ihan jokailtaista oo noi tytön huudot tai ainakaan ei joka ilta kestä noin kauaa.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Oikun se on pieni vielä :heart:
Toivotaan, että nopeasti vähenee tai jopa loppuu tuo "iltahuuto"

Siitä mä oon kyllä superiloinen kun näin pienenä on monta kertaa jo nukkunut ekan pätkän 5 tuntia tai vähän yli. Esikoinen kun nukkui 1v4kk -iässä ensimmäisen yli viiden tunnin pätkän... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Oikun se on pieni vielä :heart:
Toivotaan, että nopeasti vähenee tai jopa loppuu tuo "iltahuuto"

Siitä mä oon kyllä superiloinen kun näin pienenä on monta kertaa jo nukkunut ekan pätkän 5 tuntia tai vähän yli. Esikoinen kun nukkui 1v4kk -iässä ensimmäisen yli viiden tunnin pätkän... :whistle:

Ohhoh :o
Meillä kanssa nukuttiin n.9 kuukauden ikään asti maksimissaan 3 tunnin pätkiä, mielumin n.1,5 tunnin
Unikoulu pelasti tän äipän :D

Ohhoh :o
Meillä kanssa nukuttiin n.9 kuukauden ikään asti maksimissaan 3 tunnin pätkiä, mielumin n.1,5 tunnin
Unikoulu pelasti tän äipän :D

Meillä oli ihan sama homma tohon 1v4kk -ikään saakka. 1-3h pätkissä mentiin kunnes pidettiin unikoulu ja jätkä alkoi nukkua viikossa yönsä kokonaan... sitten vaan manattiin miksei sitä unikoulua pidetty jo paljon aikaisemmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meillä oli ihan sama homma tohon 1v4kk -ikään saakka. 1-3h pätkissä mentiin kunnes pidettiin unikoulu ja jätkä alkoi nukkua viikossa yönsä kokonaan... sitten vaan manattiin miksei sitä unikoulua pidetty jo paljon aikaisemmin :D

:D Meillä meni kolme yötä, niin nukku ekan kerran 8 tunnin unet
Ja mekin manattiin, et olis pitänyt alottaa aikasemmin... :laugh:

Yhteistyössä