Tää on vuosisadan tyhmin juttu, mut miten ostaa kengät nuorelle, jonka toinen jalka on 3 numeroa suurempi ku toinen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Käydään miehen kanssa aina keskustelua asiasta... Pojalla 13v. on toinen jalka reilusti pidempi, tai oikeastaan se isovarvas...

Mies ostaisi pojalle aina kengät niin, että hyvä että on edes sitä käyntivaraa.. ku toiseen jalkaan on sitte se kenkä muuten tuhottoman iso.. tavallaan se kenkä on iso myös siihen isompaan jalkaan, kun se varvas on vaan niin iso... taipuu siis väärästä kohtaa...

SE että kengässä ei ole kuin 3-5mm käyntivaraa jo ostettaessa, tarkoittaa sitä että kengät jää nopeasti pieneksi.. hirveää rahanmenoa..

Miten tämän homman saisi järkeväksi...? olen pojalle ehdottanut että ostetaan sitten kahdet kengät, esim. 41 ja 44 pienellä kasvuvaralla ja käyntivaralla. Mutta ei kuulemma käy... No jos ostat koon 43 kengät, ne on toiseen liian isot ja toiseen kuukauden päästä liian pienet..

Mitä ihmettä tekis... ja tämä ei ole tilapäinen kasvuhäiriö, vaan tätä on jatkunut jo ainakin 3vuotta.

Pitäisköhän viedä "varvas" plastiikkakirurgille...

hoh ku tuntuu tyhmältä asialta, mutta tää on oikeesti ongelma... myydäänköhän missään kenkiä eripareina...?

En usko että kenkäkaupoissa myydään kenkiä eri pareina, mutta suutarilla tietty voi teettää.
Mutta kyllä mä veisin pojan ehdottomasti lääkärin tutkimuksiin, lastenkirurgille. Röntgenkuvat jaloista ja sitten mahdollinen operaatio.

Ja siis ottaahan se rahanmeno siis päähän, mutta tietysti lasta ajatellaan, eihän se ole 3 nro liian isoissa kengissä kiva kävellä..

Ajattelin josko murrosikä tasottaisi kasvua, mutta en tiedä...

En ole vaan koskaan kuullut että kellään on noin eriparia jalat. korkeuseroista olen kuullut/nähnyt.

Kenkäkauppiaiden mukaan valtaosalla ihmisistä on eripariset jalat. Mielestäni kenkä pitää ostaa isomman mukaan ja laittaa toiseen jalkaan pohjallinen tai muuta. Niin ainakin minä ja muut paripuoli tuttavani teemme!

Vakuutus korvaa ns. ylimääräisen kenkäparin yhdelle tietämälleni tyypille, jonka toinen jalka on toista suurempi, tosin onnettomuuden seurauksena eikä synnynnäisesti.

Mutta lääkäriin menoa suosittelen minäkin.

Mulla on kaveri jolla oli sama ongelma, kerran onnistui ostamaan eriparikengät, kun kassa ei tarkistanut kokoa. Muuten joutuu ostamaan aina kahdet, koska kokoero on huomattava.

Yhteistyössä