Tää saakutan kutina..!Apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmali

Aktiivinen jäsen
17.04.2007
3 784
0
36
Kutisee 24/7 ja raavin itteni taas kerran verille..
Raskautta tää ei oo eikä allergiaa sillä ennen leikkausta kävin allergiatesteissä.Punkki tms ei ole koska mies käynyt pään ja kaikki läpi eikä ihomuutoksia ja terkkari sano että jos sormenvälit kutisee niin tietää että on syyhy mutta ei kutise.Ja se sano että ei tää syyhyäkään voi olla kun ei kellään tutulla oo eikä varsinkaan mun miehellä. :o

Tää kutina oli pari päivää pois mutta nyt se palas.Vaihdoin kosteusvoiteet,en käytä nyt saippuaa ja shampoon vaihdoin.Ei mitään auttanut.Pakko soittaa lääkärille vaikka ei sitä meinaa koskaan kiinni saada ja kun varsinkin ei pääse labraan tms ellei oo kuolonkielissä. :ashamed:
Auringosta tää ei johdu koska oon nyt koitellu enemmänkin vältellä aurinkoa,mutta kutina jatkuu kiivaana..Pää,kädet,selkä,jalat.

Mitä hittoa mä teen? :'(

Jos iho on kuiva niin hae apteekista jotain perusvoidetta. Kutinaan auttaa ainakin itselläni hydrokortison-rasva.
Yritä saada terkkari/lääkäri kiinni, voivat määrätä tabletteja, joilla kutina vähenee ja saat ihon rauhoittumaan.

Moi. Mulla oli kans viimeviikolla ihan armoton kutina joka paikassa. Kämmenet ja jalanpohjat ,päänahka...siis ihan jokapaikka. Kutina tavallaan aaltoili ympäri kehoa. Hain apteekista antihistamiinitabuja jotka auttoivat. Meni ohi kokonaan muutamassa päivässä. En kyllä edellenkään tiedä mitä oli mutta kauheaa kylläkin. Koitappa niitä tabletteja.

Paha sanoa. Syitä voi olla monia, vaikea sanoa. Alkuperäinen syy voi olla esim joku uusi saippua, joka on aiheuttanut kuivaa ihoa, sitten kuiva iho kutisee, sitä raavitaan, sen jälkeen raavittu iho kutisee vieläkin enemmän... Ja taas raavitaan lisää ja kutisee enemmän.. Kun iho vähän hikoilee niin se aiheuttaa usein lisäkutinaa valmiiksi rikkoutuneeseen ihoon..
Oletko vaihtanut kenties pyykinpesuainetta / huuhteluainetta? Yksi syy voi olla sekin, että ko aineita on jäänyt esim lakanoihin ja sitä kautta ärsyttänyt ihoa ja aiheuttanut kutinan. Koeta kestää, jatkuva kutina on tuttua ja sietämätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja metu:
Moi. Mulla oli kans viimeviikolla ihan armoton kutina joka paikassa. Kämmenet ja jalanpohjat ,päänahka...siis ihan jokapaikka. Kutina tavallaan aaltoili ympäri kehoa. Hain apteekista antihistamiinitabuja jotka auttoivat. Meni ohi kokonaan muutamassa päivässä. En kyllä edellenkään tiedä mitä oli mutta kauheaa kylläkin. Koitappa niitä tabletteja.

Oon syöny niitä 2 viikkoa ilman vaikutusta

Alkuperäinen kirjoittaja rasvaaja:
Paha sanoa. Syitä voi olla monia, vaikea sanoa. Alkuperäinen syy voi olla esim joku uusi saippua, joka on aiheuttanut kuivaa ihoa, sitten kuiva iho kutisee, sitä raavitaan, sen jälkeen raavittu iho kutisee vieläkin enemmän... Ja taas raavitaan lisää ja kutisee enemmän.. Kun iho vähän hikoilee niin se aiheuttaa usein lisäkutinaa valmiiksi rikkoutuneeseen ihoon..
Oletko vaihtanut kenties pyykinpesuainetta / huuhteluainetta? Yksi syy voi olla sekin, että ko aineita on jäänyt esim lakanoihin ja sitä kautta ärsyttänyt ihoa ja aiheuttanut kutinan. Koeta kestää, jatkuva kutina on tuttua ja sietämätöntä.

Jaa-a..ei mitään erikoista pesuainetta oo käytössä.
Tää kutina on hirveempää kuin allergiassa,jotenkin tuntuu oikein siltä että elämänlaatu huononee.

Mulla on allergioitten takia jatkuvasti kamalia kutinoita, ihottumaa ja ihon ja silmien polttelua ja punoitusta ym. Kevät ja kesä on pahin, mutta oireita on ympäri vuoden. Kylmällä iho kuivaa niin että nahkat lähtee...

On kyllä todella paljon siitepölyä ilmassa, voipi johtua siitä. Ainakin mulla on ollu allergiaoireita, nenä vuotaa sun muuta klassista.pojalla on iho aivan punainen ja kuiva, kutisee.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla on allergioitten takia jatkuvasti kamalia kutinoita, ihottumaa ja ihon ja silmien polttelua ja punoitusta ym. Kevät ja kesä on pahin, mutta oireita on ympäri vuoden. Kylmällä iho kuivaa niin että nahkat lähtee...

oot oikea superallergikko. ei varmasti oo kiva.

mä oon just parantumassa muutaman kuukauden ihottuma/raapimisputkesta,ensin tuli kainaloihin kauheet ihottumat,sitten levis mahaan ja sisäreisiin ja voi sitä kutinaa |O zyrtec autto pahimpaan kutinaan,mutta mistään kortisonivoiteista ei ollu mitään apua,no työpaikkalääkäri oli suu auki ja sano että ei hän tiiä mikä mulla on,no sit kävin yksityisellä ja hän muutamia kysymyksiä kyseltyään totes että mä olen altistunut mustalle hiusvärille sekä mustille vaatteille,niissä on jotain samaa myrkkyä ja siitä tulee sit tollanen altistus joillekkin,no myönnettäköön että en ihan täysillä uskonu mutta huvikseni oon käyttäny muun värisiä vaatteita,mulla melkeen kaikki vaatteet mustia ja alusvaatteista lähtien,niin ihottuma on helpottanut ja parantunut melkeen kokonaan,sain kyllä allergialääkkeitä ja rasvaa kanssa mutta varmasti tolla mustalla on sit joku vaikutus meinaan heti kun laittaa esim mustat alushousut niin kutina alkaa...