Tää saattaa olla läpi koluttu aihe, mutt en löydä haulla (possulunssa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Jos nyt kävisi niin että sairastuisin tai sairastaisin parhaillaan ko tautia. En menisi lääkäriin, kun pärjäilisin kotona särkylääkkeillä, kuten kai on ohjeistettu. Mistä mä sitten tietäisin, tarviinko mä sitä rokotetta, jos se nyt tulee? Kun eikö kerran sairastaneet ole saaneet sitt muutenkin suojan uusinta kierrokselle, ja rokotetta ei näin ollen tarvita?
Sori tyhmiä kysymyksiä varmaan, mutt kiinnostaa.

Kuume nousee koko ajan vaikka otin lääkkeen..

Niin joo, ja voiko esim mun tyttö olla viiruksen kantaja, ellei ole itse kipeänä ollut, vielä? Eli mä olisin saanut vaikka ensin?

No joo, todennäköisesti tää on vaan tavisräkis. Kunhan kyselen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Niin joo, ja voiko esim mun tyttö olla viiruksen kantaja, ellei ole itse kipeänä ollut, vielä? Eli mä olisin saanut vaikka ensin?

No joo, todennäköisesti tää on vaan tavisräkis. Kunhan kyselen. :D

Ihminen tartuttaa muita jo vuorokauden ennen kuin omat oireet tulevat.

Muakin kiinnostas tosta aiheesta se, että jos/kun minä tai lapseni siihen sairastutaan, niin pitääkö meidän vaan levätä ilman lääkäri käyntiä? Mietin vaan kun olen vähän hysteerinen ja olisin varmaan heti viemässä tota mun lasta lääkäriin, jos sen kuume vaikka nousisi 39

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Ei kai sitä tiedäkkään,jos ei tautia ole kokeilla diagnosoitu.

Eli sitt mä esim ottaisin rokotteen ja riskin sivuvaikutuksiin, vaikka välttämättä en sitä tarvitsisi?

Voinko mä vaatia terkkarissa testit, siis onko mulla oikeus saada ne jos pyydän?
En tiedä, oonko siis menossa, kunhan haluan tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Ei kai sitä tiedäkkään,jos ei tautia ole kokeilla diagnosoitu.

Eli sitt mä esim ottaisin rokotteen ja riskin sivuvaikutuksiin, vaikka välttämättä en sitä tarvitsisi?

Voinko mä vaatia terkkarissa testit, siis onko mulla oikeus saada ne jos pyydän?
En tiedä, oonko siis menossa, kunhan haluan tietää...

No niinpä,en mä tässä possuhysteriassa enää tiedä mitä voi vaatia.Mutta kysy omasta terveydenhuoltopiiristä niin saat varman vastauksen =)

Itse en rokotetta ihan pienessä hädässä ota.

Yhteistyössä