Täällä kun aina puhutaan "miehen pehmittämisestä raskauteen" niin kuinkas se muka toimii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli vain mulle mieleen tossa kun itse alkanut haaveilla kolmannesta, vaikka itsekkin olin alunperin sitä mieltä et vaan kaks.

Mies ei ole sanonut jyrkkää ei:tä mut jotenkin ei niin innostuneelta kuulosta ajatuksesta.

Täällä on saanu useasti lukea tälläisissä ketjuissa että "alkaa miehen pehmitys" tms. niin miten muka toisen voi tavallaan aivopestä haluamaan jotain mitä ei halua?
Eiks se oo jotenkin väärinkin?
Tai eiks tunnu hullulle "pakottaa" mies tekemään lisää lapsia..
Tai et jos mies sit suostuukin vaimon mieliks, et jos sitä harmittaakin/kaduttaakin päätös ja kaikella sillä mitö heillä on onkin huono loppu..

kyllähän se just sitä kinuamista ja väsyttämistä siihen vauvan ruinaamiseen on:)
Kyllähän se ehkä voi hieman väärin olla mut on se vaan niin tolkuttoman tukalaa olla kamalassa vauvakuumeessakin että en tiedä kumpi sit on oikein, joku kompromissahan tuohon ois saatava.Voihan sitä ruveta kaduttamaan vaikka lapsi olisikin kuinka toivottu tahansa, onhan se niin iso elämänmuutos varsinkin ensimmäinen lapsi ja koskaan ei voi tietää koska tulee suhteelle huono loppu vaikka alku ois kuinka lupaava ja ptkään olisi mennyt hyvin ensin ilman lapsia ja sitten lasten kanssa.

Itse en lähtis tolle "pehmittämis"linjalle. Musta on väärin painostaa toista ihmistä ihan missä tahansa asiassa, ja ennen kaikkea tollasessa asiassa, joka vaikuttaa koko loppuelämään!

Musta se on väärin siinä vaiheessa, kun huomaa toisesta että alkaa ottamaan oikeasti päähän. sellainen"pieni" jankuttaminen/asiaan palaaminen ja hyvien puolien esiin tuominen on ihan ok, luulisi nyt aikuisen ihmisen osaavan myös sanoa oman mielipiteensä ja pysyä siinä, jos oikeasti ei todellakaan lasta halua.

Hankalaa sanoa, kun meillä toisinpäin... Mies voisi haluta vaikka 10 lasta, mutta minä en jaksa. Mies kyllä toitottaa että lapsia lisää, mutta hänen elämä on jatkunut omine menoineen kovin vilkkaana ja minä hoidan lasta kuin yksinhuoltaja, joten ei natsaa... Meillä on 1 lapsi ja olen tullut siihen tulokseen etten välttämättä enempää halua.

Yhteistyössä