Täällä on lämmintä 36 astetta ja mä oon oksentanut koko päivän just sen takia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puolikuolleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puolikuolleena

Vieras
Helle ja kuumuus aiheuttaa minulle pahoinvointia ja päänsärkyä. Saunassakaan en voi käydä kun tulee pahoinvointia. Kerran menin saunaan ja jouduin sairaalaan sen jälkeen osastolle kun pahoinvointi ja päänsärky ei helpottaneet. En kestä tällaista kuumuutta... aikaisemmin kesä on mennyt ihan hyvin, mutta ei tämä kesä. Lähes puolet kesästä on mennyt migreenistä ja pahoinvoinnista kärsiessä... tänään sitten pahoinvointi yltyi ja olen vaan oksennellut ja vapissut sekä välillä olen miehen mielestä ollut tajutonkin. Mies oli jo soittanut hätänumeroonkin, kun ei saa mua hereille. No, nyt se raahasi minut tänne autotalliin (sairaanhoitajan käskystä) ja laittoi isoja puhaltimia puhaltamaan jääkylmää ilmaa, oli käynyt vuokraamassa teollisuuspuhaltimet, jotta mä kestän elossa. Toi sitten mun toiveesta läppärinkin, että pääsen surffaamaan nettiin kun on parempi olo. Mutta ei, ei tää enää todellakaan ole ihanaa kun meinaa kuolla kuumuuteen, kirjaimellisesti! :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juotko ja syötkö tarpeeksi?

Onko sinulla jotain perussairauksia? Aika hurjalta kuulostaa nuo sun reaktiot, jos olet ihan terve nuori ihminen.

Ei ole mitään diagnosoituja sairauksia. En vaan kestä kuumuutta, en ole koskaan kestänyt. Joissain sukulaisissa on samaa vikaa.

Ja kyllä mä juon (tänäänkin mennyt jo lähes 3l vettä) ja syön (mies toi mäkkäriaterian just äsken :D ). Eli ei johdu siitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsinyt:
Sulla voi olla korkea verenpaine, mulla samaa vikaa, en kestä kuumuutta.

Ei ole. Ihan normaali on ollut aina. :) Ja tosiaan osan mun sukulaisista isän puolelta kärsii samanlaisesta eli eivät kestä kuumuutta, näistäkin osa on nuoria ja terveitä, osa vanhempia ja terveitä, osa sairaita.

Mä olen tänään syönyt ja juonut, silti aiemmin päivällä mulle tuli tosi outo olo. Päätä särki, mahaan sattui ja lihaksia särki. Pää tuntu sekavalta ja oli outo ja heikko olo...juu ja olen ihan perusterve nainen!

Yhteistyössä