taapero ei juo kylmää maitoa, neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anna"

Vieras
ärsyttää kun taapero 1v8kk ei millään suostu juomaan kylmää maitoa.
aina pitää olla mikrossa lämmitetty tai vähintään huoneenlämpöistä muuten ei juo yhtään!
kokeilin pari päivää olla lämmittämättä ja ei juonut yhtään maitoa sitten palasin taas lämmitettyyn.

jogurttia ja vettä syö/juo kylmänä, samoin jäätelöä, mutta maitoa ei!

miten taaperon saisi juomaan kylmää maitoa?

Meillä 2v.4kk ei juo ollenkaan maitoa. Ihan sama lämmittääkö vai ei. Ei se ole maailmanloppu. D-vitamiinia ja kalciumia (mikäli tarvitsee, jugurtista ja jäätelöstä saa jo jotain) saa apteekista.

Nimenomaan, valitse taistelusi. Lämmitä jos on siihen mahdollisuus, kyllä se tapa vähitellen jää. Ihan turha juttu alkaa toista kiusaamaan, jos lämmin maito tuo mielihyvää.

Ei kai auta kuin aika ja taaperon oma halu. Se voi olla yksi kaunis päivä kun haluaa jonkun muun mukista hörpätä ja siitä sitten lähtee. Meillä ei lapsi juonut maitoa melkein vuoteen 1-2v. mutta annoin aina mahdollisuuden (muki joka ruualle viereen) ja noinkin pitkän ajan jälkeen pikkuhiljaa alkoi vain maistua kun ei pakotettu tai tuputettu. Ikinä en pakottanut hörpäämään tai maistamaan ja lopulta itse halusi alkaa sitä juomaan. Ehkä teilläkin joku tuollainen juttu toimisi, joku uusi hieno muki johon viileää maitoa ja jos ei juo niin anna olla. Ihan kuin et huomaisikaan. Laita aina vain tarjolla, mutta älä tyrkytä!

meillä on hiukan epäröinyt, mutta yllytin, että nyt on kuule niiiiin kylmää ettet varrrrmaan pysty juomaan. Yllytyshullun oli pakko tietenkin juoda sitä sitten.

Menisikö kylmänä kaakaona, jota voisi sitten vähitellen laimentaa? En minäkään silti viittisi tapella, olen sitten vain kysynyt että otatko kylmää vai lämmintä maitoa, ja aina useammin on ruvennut arpa keikahtamaan kylmän hyväksi.

Maitoa ole kenenkään pakko juoda. Anna sille piimää/jugurttia/viiliä/juustoa. Ja tee puurot maitoon. Tai anna kalkkitabletteja. Veikkaisin silti että kun annat maitoa ja vettä joka aterialle etkä kiinnitä asiaan mitään huomiota niin jossain vaiheessa alka juomaan.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Miksi kylmää maitoa pitää juoda? Tai maitoa ylipäänsä? Minä en ole koskaan pitänyt maidosta juomana enkä ole juonut sitä edes lapsena, mutta kalsiumia olen kyllä saanut tarpeeksi syömällä muita maitotuotteita.

Yhteistyössä