taapero pelkää hysteerisesti pään kastumista. Mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
miehelle vain puoliksi leikilläni ehdotin jo jotain vesiterapiaa, niin kovasti tuo taapero pelkää pään kastelua.

Muuten kyllä rakastaa vedessä oloa ja kylpemistä, mutta päähän ei saa mennä vettä, tai alkaa huuto. hankaloittaa todella hiusten pesua.
Nyt on koitettu tehdä niin, että hitaasti ja varoen laitettu vettä, mutta ei apua :( joskus sitten tehty vain kylmästi niin, että hiukset vaan kylmästi pestään huudosta välittämättä.
Kaikkein eniten tyttö pelkää suihkusta tulevaa vettä, tähän varmaan syynä se, että on käynyt ehkä viisi kertaa elämänsä aikana suihkussa.
ikää 1v9kk

lisäys. käymme siis yleensä pesulla ulkosaunassa, missä ei ole suihkua, vaan perinteinen ssavista vettä kauhalla menetelmä..

Meilläkin oli tuota. Sitten mentiin uimahallin taaperouintiryhmään ja pelot jäi. Siellä opeteltiin veteen puhaltelua ja kastelukannulla kaadettiin vettä naamalle, ja läiskyteltiin vettä naamalle. Ja suihkut tietysti myös. Munkin lapsi oli jotain alle 2 v. kun alettiin käydä uimassa. Nyt 4-vuotiaana jo sukeltelee :D.

meillä pelkäsi kanssa. alkoi alle parivuotiaana pelkäämään, ja nykyäänkin vain minä tai ukkinsa saa pestä hiukset, alkoi antaa pestä tossa 4 vuotiaana.

Meillä on kyllä todettu aistiyliherkkyys, mikä osaltaan vaikuttaa tuohon, että vesi todennäköisesti tuntuu kamalalta jos menee kasvoille/päähän. Muuten on rakastanut kylpemistä aina.

luulen minäkin. Äitini kertoi, että pienenä minua oli vaikea pestä, kun jalkoja pestessä piti olla paita päällä ja yläkroppaa pestessä housut jalassa... Tiedä mistä se sitten johtui :)

HEI! meillä oli sama juttu, ei auttanu muu kun selittää että ei ole hätää jne. sitten opetettiin että laittaa ite ensin silmät kiinni ja kädet siihen eteen, auttoi hetken. sitten alko taas huutaminen niin tehdään nykyään sillä tavalla että minä laitan kädestä "lipan" otsalle ettei vesi pääse silmiin ja kastelen, ei mitään huutoa.

meillä auttoi kun lapsi sai itse kastella ja huuhtoa hiukset. Ja tuo käsi lipaksi-juttu toimii kans. Päätä hieman taaksepäin ja käsi hiusrajaan lipaksi, suihkutus niin että vesi valuu selkään.

Mä en kastele vieläkään naamaa kuin kontrolloidusti ja ikää 36 v :D

Jos koitatte niin että tyttö saa pitää kädet naamalla niin ettei vesi tule silmiin? Voit kertoa että kyllä se siitä... Olen voittanut parikin vetoa kun lupaan käydä suihkussa ja pestä tukat meikit päällä. Onnistuu :laugh:

Meillä on kans nyt pari kuukautta ollut tuota, ikää tasan 2v.

Antaa vähäsen kastella, kun saa tytön katsomaan ylöspäin (eli jollain verukkeella katsomaan pesuhuoneen lamppuun), mutta sit alkaa huuto. "Ei pestä tukkaa, ei korviin vettä, ei ei ei ei.."
Tukan latvat antaa pestä, mutta ne onkin jo niin pitkällä, että vesi valuu vain selkää pitkin.

Vaikee juttu, toivottavasti menee pian ohi, kun tukka on vaikea pestä kun tyttö huutaa hysteerisenä ja huitoo jos koittaa pestä. Tukka kuitenkin on niin pitkä ja etenkin paksu, että vaatis kunnon pesun :/

Muuten tuo rakastaa kylpemistä ja vesileikkejä.

Yhteistyössä