Taaperokaksosten imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaksoset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaksoset

Vieras
Eli olisin kysellyt teiltä miten pitkään imetitte kaksosianne?
Meillä on 13kk ikäiset tytöt ja ajattelin jatkaa imetystä vielä ainakin kesään asti, luultavasti pidempäänkin. Syövät yöllä pari kertaa kumpikin, sitä ajattelin yrittää lopetella pikku hiljaa. Vinkkejä? Jotain lempeää unikoulua kenties?

Neuvolassa katsoi th hieman pitkään kun kerroin että imetys jatkuu edelleen. No hän on ollut ihmeissään siitä että onnistuimme 6kk täysimetyksessä ja ylipäätään ollaan vauvoja imetetty. Täällä päin vissiin harvinaisempaa kaksosten imetys kuin imettämättä jättäminen :(

[QUOTE="vieras";23208431]Tekee huonoa lasten hampaille.[/QUOTE]

no ei se imetys sinänsä tee huonoa, mutta yösyöminen pitemmän päälle kyllä. niinku ylipäänsä ylimääräiset happohyökkäykset.

[QUOTE="vieras";23208431]Tekee huonoa lasten hampaille.[/QUOTE]

Höpsistä töppöseen. Äidinmaito jopa suojaa lapsen hampaita. Tutkittu juttu.

Imetyksen tuki ry

Mulal ei kaksosia ole, mutta kaikkia olen imettänyt reilun vuoden vanhaksi. Imetyksen olen lopettanut juust siksi että alkoi olla jo tarpeen itekin saada nukkua täysiä öitä, ja ainoa keino siihen on meillä näyttänyt olevan imetyksen lopettaminen kokonaan.

Tällä palstalla pyöri ainakin ennen yksi, joka imetti kaksosiaan n kaksivuotiaiksi :) Itselläni ei tuplia ole ollut, taaperoimetys kuitenkin aina kuulunut kuvioihin. Nytkin on vajaa 3v lapsi rinnalla :P

Ihanaa, että olet imettänyt.
Pahempi hampaille on tutti tai tuttipullo kuin tissi.
Kaksosten imetyksestä en osaa sanoa, muuta kuin että sen kun jatkat vaan. Meillä yksösistä vanhempi ainakin vieroitti itse itsensä 15 kk iässä ja nuorempi nyt 13 kk syö edelleen.

Niin ja kaikille, joista taaperoimetys on "kamalaa". Suomessahan on säälittävän pieni prosentti äitejä, jotka toteuttavat maailmanlaajuisen WHO:n imetyssuosituksen, joka kuuluu, että rintamaitoa ainakin kaksivuotiaaksi saakka. Ihanaa, että on äitejä jotka pyrkivät pitkään imetykseen. Puolen vuoden täysimetyksestä olen itsekin saanut kauhistelevia katseita, vaikka tämäkin suositus on todella hieno saavutus.

Katso imetystukiryhmä tms. googlesta, niin saat varmasti vastauksia kysymyksiisi.

Mulla 7viikkoiset kaksostytöt joita osittaisimetän. Oma maito (tai aika) ei riitä täysimetykseen kun kotona häärää myös 1v6kk isosisko. Vähän kannan huonoa omaatuntoa etten onnistu täysimetyksessä, mutta parempi näinkin että saavat äidinmaitoa ja vähän korviketta lisäksi.
Esikoista täysimetin ja mietin että jos nämä kaksoset olisivat ensimmäiset lapseni varmasti myös täysimetys onnistuisi koska aikaa olisi paljon enemmän. Esikoinen lopetti itse 8kk iässä ja samoihin aikoihin huomasin olevani raskaana. Kaksosia ajattelin imettää n.vuoden ikäiseksi tai niin kauan kuin he itse haluavat.
Hienoa ap että pystyit täysimetykseen ja imetät edelleen! :)

[QUOTE="vieras";23208638]Mulla 7viikkoiset kaksostytöt joita osittaisimetän. Oma maito (tai aika) ei riitä täysimetykseen kun kotona häärää myös 1v6kk isosisko. Vähän kannan huonoa omaatuntoa etten onnistu täysimetyksessä, mutta parempi näinkin että saavat äidinmaitoa ja vähän korviketta lisäksi.
Esikoista täysimetin ja mietin että jos nämä kaksoset olisivat ensimmäiset lapseni varmasti myös täysimetys onnistuisi koska aikaa olisi paljon enemmän. Esikoinen lopetti itse 8kk iässä ja samoihin aikoihin huomasin olevani raskaana. Kaksosia ajattelin imettää n.vuoden ikäiseksi tai niin kauan kuin he itse haluavat.
Hienoa ap että pystyit täysimetykseen ja imetät edelleen! :)[/QUOTE]

Hali sulle.... voin kuvitella teidän härdelliä, meillä 2v3kk pojat ja 11kk tyttö, eli melkein sama ikäero eri asetelmalla =) itse sain imetettyä hädintuskin 1kk...

Yhteistyössä