Taaperon pehvan pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiipii....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiipii....

Vieras
Miten muut toimitte taaperon takapuolen pesun kanssa?
Me pestiin vaippalapselta takapuoli aina kakan jälkeen, aamuin sekä illoin. Usein myös pissavaippaa vaihdettaessa muttei aina. Mutta nyt kun tuo ei ole vaipoissa vaan käy potalla, olen pessyt aamuin illoin ja kakan jälkeen. Mies ei pese vaan ainoastaan pyyhkii pehvan, siis lapselta :). Oletteko muut jatkaneet näitä välipesuja vai pesseet vain kylvyn yhteydessä? Eihän aikuiseltakaan pestä sitä pehvaa jatkuvasti...

Pesen myös edelleen 2,5-vuotiaan pyllyn aamuin illoin ja useimmiten vielä kakkaamisenkin jälkeen riippuen siitä miten "tahrivaa" uloste on ollut. Mies ei enää oikeastaan koskaan pese lapsen pyllyä kakkaamisen jälkeen, ellen ole käskemässä, ainoastaan pyyhkii vain. Vauvana pissavaipan jälkeen ei olla kyllä koskaan pesty, kummaltakaan lapselta...

Meidän 2,5-vuotias poika käy iltaisin suihkussa, jolloin pestään pylly. Kakan jälkeen pyyhin paperilla -tarvittaessa kostutetulla. Missä te sitä peppua pesette? En minä ainakaan jaksa nostaa poikaa enää altaalle ja ajatuksenakin se tuntuisi aika hassulta.

Meillä kolme vuotiaan pylly pestään illallasuihkussa/kylvyssä. ja joka toinen ilta kun ei suihkutellakokonaan niin pesen kyllä lavuaarissa.meillä onnistuu vielä ihan hyvin, aika siro tyttö. kakan jälkeen ei pestä, kostealla tarvittaessa pyyhin jos tarhrii.

Me pestiin sekä pissa että kakka vaipan jälkeen aina. Ei kyllä enää pottaillessa pestä, ellei todella hassusti kävisi ja sitä kakkaa leviäisi ympäri ämpäri. :D Harvemmin kyllä noin käy. Ihan normaalisti pyyhitään kuten aikuisetkin pyyhkivät. Minustakin on kyllä vielä hassua, että sitä pitäisi pestä, jos ei enää vaippailla. Harvemmin kukaan aikuinenkaan sitä pesee, ellei hänkin ole sattunut saamaan kakkaa ympäri ämpäri.

Kaikkein oudointa on kyllä musta se, että luin täältä joku aikaa sitten, ettei kaikki äidit edes pyyhi tyttäriensä pisu peppua, vaan vetävät vaan alkkarit siihen päälle. Yök. :/

Meillä pestään 2-v pylly kakan jälkeen lavuaarissa ja sitten illalla kans jos ei käydä kylvyssä. Olen kans miettinyt pitäiskö pyyhkiä vain kosteuspyyhkeellä kun aika painavaksi käy...

Ai että harvemmin aikuinen pesee? Eikös se käsisuihku ole sitä varten että sillä pestään? Enpä voisi kuvitellakaan etten pesisi, paitsi tietysti jos jossain sellaista ei satu olemaan niin sitten märällä paperilla. Että yök täältäkin vaan.

Kun lapsi on alkanut pottailemaan, niin en ole enää pessyt peppua kuin vain suihkussa käynnin yhteydessä. Jos on vatsa löysällä, niin kostutettu wc-paperi riittää puhdistamiseen.

Tässä on varmasti kahta eri koulukuntaa. Osa ei pese kovinkaan usein, osa lotraa veden kanssa jatkuvasti. Itse käytän bidé-suihkua lähinnä vain seksin jälkeen. Normaali pesu kerran illassa suihkussakäynnin yhteydessä riittää. Itse saan alapäähän hiivatulehduksen herkästi, joten olen noudattanut gynekologini neuvoa, että ei tarvitse koko ajan olla jynssäämässä sitä alapäätä, vaan useimmiten pelkkä vesihuuhtaisu kerran päivässä riittää eikä karvoitustakaan tarvitse ajella jatkuvasti. Hiivaa ei tule, kun olen noudattanut näitä neuvoja.

Yhteistyössä