Taas hermostuttaa ja kunnolla lapsen asioiden tiimoilta. Tänään palaverissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
tulikin selvyys siihen, että lapsi on tämän lukukauden / lukuvuoden aikana siirtymässä jonnekin toiseen kouluun pienryhmään.

Toimintaterapeuttikin on nyt samaa mieltä, kuin opekin, että lapsi on saanut riittävät eväät tukiluokalla ollessaan, että pärjää jo erityis-pienryhmässä jossakin muualla.

Kyllä on niin turhautunut ja vihainen olotila, kuin olla ja voi.

Eka luokan syksykin pienryhmässä meni ihan plörinäksi ja täysin piloille ( mm; heitteli kirjoja, saksia, kyniä. kasteli opettajia suihkulla. karkasi läheisen kaupan pihalle. jne,), pelkään, että tuo meno jatkuu taas, vaikka lapsi onkin nyt siirtynyt kolmannelle luokalle.

On se sitten taas mahtitunne kuunnella uudesta paikasta yhtä sun toista ikävää viestiä, että nyt lapsi teki sitä ja nyt teki tätä jne jne.....

( Vielä viime keväänä toimintaterapeutti oli kanssamme samaa mieltä, että lapsen on hyvä jatkaa tässä tukiluokassa. Koska uudessa paikassa lapsi voi keksiä porsaanreikiä ja alkaa taas kohelluksensa alusta. Tukiluokassa kun on lapselle tuttu ja turvallinen struktuuri. Samoiten toimintaterapeutti oli huolissaan siitä, että pidetäänkö uudessa paikassa kiinni siitä, että lapsi syö ruokaa riittävästi, kun on ruokailun aika. Niin nyt koin, että hän on kääntänyt takkinsa ja tullut samalle puolelle open kanssa. Toki ymmärrän, että ammatti-ihmisten on noin toimittavakin, eiväthän heillä voi olla toisistaan eroavia mielipiteitä. )
 
toivotaan, että enää ei tekisi ihan noin paljon kepposia, sehän riippuu opettajan kyvyistä aika paljon. Onko henkilökoht. avustajaa? mielestäni olisi ihan välttämätön olla. Miten alattelet 10 vuotta eteenpäin, kuinka käytös muuttuu, sitä kohti kannattaisi pikkuhiljaa mennä ja vaatia lapselta enemmän.
 
eeehhh, ei tietoakaan millainen porukka on tuota tulevaa pienryhmä luotsaamassa? Koen, että lapsi on vielä aikuisenakin meidän valvonnan alla. En tiedä miten kykenee aikuistumaan ja millainen aikuinen hänestä mahtaa tulla. Esim; matematiikka tuottaa nyt suunnattomia hankaluuksia ja pelkään, ettei häntä aikuisena huijattaisi raha-asioissa.
 
Mitäs, jos sen tukiryhmän open eväät ovat lopussa lapsesi kanssa? On katsottu paremmaksi siirtää lapsesi sinne, jossa vetäjä pystyy lastasi käsittelemään? Ammattitaitoa sekin, että osaa nostaa kätensä ylös.
 
Opettajan mielestä taas asiat ovat lapsen kannalta hyvällä malllla. Hänen mielestään lapsi on jo melkoisen valmis siirtymään toiseen kouluun erityis-pienryhmään. Enää tarvitsee muutamia tavoitteita harjoitella, että lapsi pärjää varmasti seuraavassa koulussa.
 

Yhteistyössä