taas hiivaa...

  • Viestiketjun aloittaja glow76
  • Ensimmäinen viesti
Apuaaaa
ettäkö karvoitus johtuu hiivasta, tai hiiva johtuu karvoituksesta???
Kaikkea kanssa, ymmäärtäkää nyt että sen hiivatulehduksen tuo sekaisinmennyt kropan floora.
Siis alkuelämä ihmisessä itsessään, vatsassa, limakalvoilla, niin suussa kuin alapäässä.

Eikä todellakaan tee kesää eikä talvea, vaikka jalkovälissä olisi kissanturkkia vastaava puutarha.

MAITOHAPPOBAKTEERIT ovat kaiken aaaaaa ja oooooo. Antibioottikuurilla maitohappobakteerit rinnalla, niin ehiiva iske.

Karvat kantsii ajaa vasta kun alkaa käydä kuhina ulkopinnallla, vai juuressako ne kulkee, ei ole kokemusta, siis satiaiset.

Vanhoilla naisilla nestemäinen erite haisee ihan kamalalle ja silloin on hyvä hurauttaa karvat veks, ettei se ku...en haju jää niihin.
Eikä sitten mitää hajusaippua alapesuja, ettei ala kylän kollikissat jaaraaamaan.
 
Jos miehesi
hiivaisella kepillään sinuun hiivaa kerran kaksi päivässä tai viikossa, niin eipä ihme jos kukkii.

Kokeilkaa ja käyttäkää kondomia ja huomaat heti jos se johtuu siitä miehen kikkelistä.
Monilla miespotilailla on esinhan alla sellaset töhnät ja hajut, ettei luulisi kenekään naisen laskevan moista turvokasta lähelleenkään, mutta jos humalassa sotketaan, niin sotketaan sitten oikein kunnolla.
Jos oireet häviävät, niin ukko kuurille ja sitten vasta jatkatte normaaliin tapaan..

Vapaista suhteista ei saa selvää, mutta miettikääpä kuinka monen naisen kukkaset ne teidän emättimessä kukkivat ja tulkaa järkiinne. Polovet kiinni !
 
juupajuu
Jos hiivaoireet toistuu usein ja sienilääkkeistä ei enää apua niin kannattaapi kyllä käydä lääkäris oireiden aikana ja otattaa näyte et onko varmasti hiivaa. Lääkkeetki melko voimakkaita ja niitä turha syödä jos ei apua. Mm. kondylooma saattaa aiheuttaa hiivaa matkivia oireita usein (jolloin näppylät puuttuvat aluksi taudinkuvasta) ja sekin kun voi tarttua vaikka kortsuaki käyttäs.Kondyloomaan olemassa myös melko tehokas lääke nykyään. Itselläni tällainen tilanne oli..hiivalääkkeitä popsin vuoden verran ja välillä auttoi välillä ei. Menin sitte gynelle ja kerroin murheeni ja kävi ilmi että oireet onkin aiheuttanut kondy..sain lääkkeet ja asia hoidossa taas :)

miten kauana sinulla meni että oireet palasivat uudestaan?
 
Viimeksi muokattu:
T-chan
Ajattelin kirjoittaa nyt tännekin, jos vaikka olisi jollain muullakin tämä ongelma.
Eli siis olin 9kk Italiassa ja Suomeen palattuani melkein heti alkoi hiivatulehdus, joka ei ottanut loppuakseen. Kolmen vuoden aikana kävin neljällä eri lääkärillä ja sain ensin vain hiivatabletteja, jotka eivät auttaneet kuin hetken. Jouduin kolme vuotta kestäneeseen hiivatulehdus kierteeseen, joka oli kerran niin pahana, että jouduin sen takia syömään antibiootti- ja Sporanox kuurin, koska ulkosynnyttimet olivat aivan turvonneet ja rikki. Valkovuoto oli kokkelipiimämäistä ja vaalean vihertävää väriltään.

Ehkä hiivatulehduksien vaikutuksesta aiheutui myös kohduntulehdus, johon sain taas kaksi antibioottikuuria päällekäin. Hiivatabletteja jouduin napsimaan ennen menkkoja ja jälkeen, mutta helpottivat vain oireita muutamaksi päiväksi. Välillä hiivatabletin syömisen jälkeen tuntui siltä, että hiivatulehdus oikein riehaantui pahemmaksi tabletin syömisen jälkeen. Eli kärsin siis hiivatulehduksesta melkeinpä joka päivä tuon kolmen vuoden ajan.

Lisäksi kärsin laktoosi-intoleranssista, joten kaikki laktoosipitoiset lääkkeetkin saavat mahani sekaisin esim. hiivatabletit sisältävät kaikki laktoosia. Laktoosi-intoleranssini pahennuttua joduin jättämään myös kaikki laktoosittomat maitoa sisältävät tuotteet pois, jonka jälkeen yllätyksekseni huomasin, että hiivatulehdus ei olekaan uusiutunut enää. Nyt toivon todellakin, että hiivatulehdus johtui kohdallani maitotuotteista. Tämä on ensimmäinen kuukausi, kun ei ole tarvinnut hiivatabletteihin koskea ja menkat alkavat ihan parin päivän päästä ja tässä vaiheessa yleensä on jo sietämätön kutina ollut päällä, mutta nyt ei mitään!!! :D Toivottavasti tämä hiivatulehdus kierre oli tässä!
 
T-chan
Ajattelin kirjoittaa nyt tännekin, jos vaikka olisi jollain muullakin tämä ongelma.
Eli siis olin 9kk Italiassa ja Suomeen palattuani melkein heti alkoi hiivatulehdus, joka ei ottanut loppuakseen. Kolmen vuoden aikana kävin neljällä eri lääkärillä ja sain ensin vain hiivatabletteja, jotka eivät auttaneet kuin hetken. Jouduin kolme vuotta kestäneeseen hiivatulehdus kierteeseen, joka oli kerran niin pahana, että jouduin sen takia syömään antibiootti- ja Sporanox kuurin, koska ulkosynnyttimet olivat aivan turvonneet ja rikki. Valkovuoto oli kokkelipiimämäistä ja vaalean vihertävää väriltään.

Ehkä hiivatulehduksien vaikutuksesta aiheutui myös kohduntulehdus, johon sain taas kaksi antibioottikuuria päällekäin. Hiivatabletteja jouduin napsimaan ennen menkkoja ja jälkeen, mutta helpottivat vain oireita muutamaksi päiväksi. Välillä hiivatabletin syömisen jälkeen tuntui siltä, että hiivatulehdus oikein riehaantui pahemmaksi tabletin syömisen jälkeen. Eli kärsin siis hiivatulehduksesta melkeinpä joka päivä tuon kolmen vuoden ajan.

Lisäksi kärsin laktoosi-intoleranssista, joten kaikki laktoosipitoiset lääkkeetkin saavat mahani sekaisin esim. hiivatabletit sisältävät kaikki laktoosia. Laktoosi-intoleranssini pahennuttua joduin jättämään myös kaikki laktoosittomat maitoa sisältävät tuotteet pois, jonka jälkeen yllätyksekseni huomasin, että hiivatulehdus ei olekaan uusiutunut enää. Nyt toivon todellakin, että hiivatulehdus johtui kohdallani maitotuotteista. Tämä on ensimmäinen kuukausi, kun ei ole tarvinnut hiivatabletteihin koskea ja menkat alkavat ihan parin päivän päästä ja tässä vaiheessa yleensä on jo sietämätön kutina ollut päällä, mutta nyt ei mitään!!! :D Toivottavasti tämä hiivatulehdus kierre oli tässä!

Eipä ollut vielä tuossa, mutta eipä tainnut sitä hiivaakaan olla kuitenkaan koko ajan, vaikka gynekologit niitä hiivalääkkeitä aina määräsivät. Minulta diagnosoitiin juuri vulvodynia, että ei enää hiivalääkkeitä! Ne altistavat vulvodynialle...
 
Viimeksi muokattu:
samaa ollut joskus
Minäkin otan kiitollisuudella vinkit vastaan.
Mulla jatkunut hiivakierre yli vuoden (ehkä 2 kk pätkiä terveenä välillä).
Diflicania olen syönyt varmaan 10 kuuria. Enää se ei auta ollenkaan.
Olen ollut myös vähäsokerisella ruokavaliolla useamman kuukauden (täysin sokeritonta ja hiivatonta kokeilin n 1 kk mutta paloi hermo kun ei selvää apua). Maitohappobakteereja olen käyttänyt säännöllisesti n 3 kk. Samoin c-vitamiinia, helokkiöljyä, aloe vera-juomaa. Vagifemiä laitoin 1 kk, ei apua. Nyt käytössä Pausanol voide päivittäin. Limakalvot ehkä vähän vahvistuneet, mutta eilen huomasin ulkosynnyttimien pinnalla valkoisen katteen. Soitto neuvolaan ja diagnoosi; hiiva. Kutina ei nyt ihan niin raastava kuin aiemmin (liekö estrogeenivoide vahvistanut senverran, että paikat kestää jo hiukan paremmin). Nyt lähtee lääkityksenä Sporanox ja zidoval. Tämä on kyllä viimeinen oljenkorsi. Ja edessä selvä ja seksitön juhannus (zidoval aiheuttaa antabusreaktion) se on kyllä pieni harmi verrattuna tähän jo liiian kauan jatkuneeseen kierteeseen.
Seksiä (yhdyntää) ei ole ollut yli 3 kk. Pienikin yritys sattuu tajuttomasti. Onneksi muita keinoja on miehen kanssa löydetty ja mies on onneksi ymmärtäväinen...
Yksityinen gyne käski lopettaa kaikki hoidot ja pesut minimiin. Sitäkin kokeilin, mutta ei apua. Siteitä ja tamponeja en käytä. enkä hormonaalista ehkäisyä.
Konstit alkaa olla vähissä! Vinkkejä kaipaan kipeästi!!!!!
vastaus; Miehelle myös Diffluganlääkitys 1-3vk.
 
Viimeksi muokattu:
huomio
Mikäli oireet pahenevat käyttämäsi hiivalääkkeen kanssa, voit olla allerginen jollekin ainesosalle. Lääkärit mitään tajunneet, hoksasin itse vuosikausien kärsimysten jälkeen olevani allerginen, ja nyt ainut lääke mitä voin käyttää, on reseptillä saatava Sporanox. Kaikki käsikauppalääkkeet aiheuttavat 10kertaisen reaktion.
Tsemppiä meille kärsiville...
 
Hoitaja
Uimahalli pahentaa minullakin oireita. Lapset vaan vinkuu sinne aika usein, kiusallista keksiä milloin mitäkin tekosyitä ettei voi lähteä. Mies onneks vie niitä välillä sinne.

Mulla ihan sama juttu etten enää osaa arvioida alapään tilaa, kun aina siellä jotain tuntuu, jos ei suoranaista kutinaa tai hankausta, niin jotain tuntemusta kumminkin. ja tympii sinne jotain mömmöjä olla työntämässä koko ajan, sekä miettiä mikä olis nyt hyvä, joku rasva, öljy vai jugurtti. Ihme veivaamista koko elämä. Minäkin kahlaan netissä aika ajoin koko ajan ja tuntuu välillä että kutinatkin pahenee kun miettii asiaa koko ajan tai löytää jonkun jutun mikä nostattaa epätoivoa.
Parasta olis varmaan unohtaa koko värkki ja keskittyä muihin elämänalueisiin. Mutta ku se on niin vaikeeta!

Miehen kans tehtiin päätös, että ei seksiä kuukauteen. kokeillaan rauhoittaa limakalvot täysin. Kun taas yks päivä vähän kokeiltiin (olin muka hyvässä kunnossa) ja heti tuntui arkuutta. Kesken piti touhu lopettaa ja taas tuli muutaman päivän kutinat mulle ja limakalvot kipeiksi. Ja paria päivää aiemmin olin lopettanut sporanox-kuurin. Eli hiivaa ei pitäisi olla... Hitto kun ottaa päähän!!! Olen jo ruvennut epäilemään, olenko allerginen koko miehelle. Jos ei vaan kemiat käy yhteen...:-(

Jostain ketjusta löysin keskustelun, missä joku sanoi laittavansa emättimeen ruutalla joka aamu luonnonjugurttia 1 dl (aika paljon!) ja hiiva on pysynyt poissa vuosikaudet. Pitääköhän tuotakin ruveta kokeilemaan, on vaan sottaista puuhaa kun se sieltä sitten valuu pitkin päivää pois...mulla kyllä auttaa se jugurtti ainakin näihin lieviin kutinoihin ja arkuuksiin.

Mikää ihme meissä nykynaisissa on vialla???
Itse olen käyttänyt hunajaa vaginassa jo vuosien ajan , eikä mitään ongelmia ole ollut.
Mieheni laittaa tämän ihmeaineen ja nuolee lopuksi liiat pois .
Tämä hoitomuoto on kertakaikkiaan ylivertainen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä