Taas jotaki mikä ei ole ihan loppuun asti ajateltu

Tutkimus: Baarien aikaisempi sulkeminen rauhoittaisi kaupunkialueita | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Tokihan se väkivalta kaupungeissa vähentyis, mut sittehän porukka pirteänä painelee jatkoille ja tappelemaan yksityisasuntoihin :xmas:

Niinpä. Jotkut käyttäytyvät sillä tavoin. Me fiksummat ymmärrämme mennä aikaisemmin nukkumaan ja menemme myös aamulla työkykyisinä töihin. meidän elämämme tarkoitus ei ole notkua baareissa auringon nousuun, vaikka ne auki olisivatkin.

Tai sitten porukka aloittaa sen juomisen aikaisemmin ja ne rähinät ja tappelut tulevat sitten ajallisesti aikaisemmin.
Voihan se olla , että silloin klo 4 ja siitä ehkä tunti eteenpäin aamuyöllä on rauhallisempaa, mutta onko rauhallisempaa sitten klo 2 eteenpäin sinne klo 4:ään? Se onkin sitten toinen asia.

Olen käsittänyt, että aiemmin pubit ja baarit menivät Briteissä kiinni siinä klo 23-24 paikkeilla. Onko vapautettu aukiolo sitten yksi osatekijä väkivallan lisääntymiseen siellä?

Asiahan on niin että humalahakuiset juovat just tasan niin kauan ko kunto kestää, jos ei baarissa voi juua ko kahteen niin sitä jatkettaan muualla kuitenki. Sitte liian kännissä iskee änkyrä, sama se missä on ja tullee tappeluita. Pakko sanoa, baareissa on sentäs selvää henkilökuntaa menemässä väliin, siellä yksityisasunnossa on kaikki perseet olalla ja tilanteet kärjistyy vaan entisestään, plus että naapurit häiriintyy. Kaupungillaki (kaduilla) niihin nujakointeihin pääsee helposti puuttumaan, partioivat poliisit nimittäin.

Mie olen aika harvoin viihtyny tappiin asti kapakassa, oon siirtyny kotia tai jatkoille hyvissä ajoin, mut näin yleisesti aateltuna olis lähinnä typerää sulkea baarit aikasemmin. Johonki se juopporemmi mennee juomaan kuitenki. Kunnes tullee väsy. Jos ees tullee.

Ei kai ne juopporemmit edes saa olla baareissa? Eikö tarjoilu selkeästi jo tarpeeksi ottaneille lopeteta? Eihän meno ole aina ollut ihan tällaista, ei ainakaan joka ainoassa kuppilassa. Olen myöskin kuvitellut, että suurin osa ravintolakansasta yöaikaan on ihan normaalia porukkaa, eikä mitään väkivaltaisia putkikännääjiä. Tosin itse en moisissa käy, ei ole tietoa.

No johan tutkimuksessa kerrotaan nähneen, että vaikutus olisi positiivinen : kaupunkialueet rauhoittuu kun baarit suljetaan aiemmin.
ja niinhän se varmasti tulis menemään.
ei se lisäis sen enempää siellä kotona sattuvaa tappelua - ne tappelis jotka tappelis,meni baari viideltä tai kahdelta kiinni.
mutta se vähentäis sellasta tuntemattomien välillä sattuvaa rähinöintiä tuolla kaupungilla. kun baarit menis ajoissa kiinni, ei porukalla olis niin paljoa aikaa juoda kuin nyt. vai kuinka moni ns. "Tavis"juomari ( ei juopporemmiläinen.... ) aloittaisi sen juomisen muutama tunti aikasemmin.ei monikaan - vaan sinne baariin lähdttäs aikasemmin.nykyäänhän monet menee baariin vasta 12-01 väillä.siihen asti tintataan kotona.

Ei kai ne juopporemmit edes saa olla baareissa? Eikö tarjoilu selkeästi jo tarpeeksi ottaneille lopeteta? Eihän meno ole aina ollut ihan tällaista, ei ainakaan joka ainoassa kuppilassa. Olen myöskin kuvitellut, että suurin osa ravintolakansasta yöaikaan on ihan normaalia porukkaa, eikä mitään väkivaltaisia putkikännääjiä. Tosin itse en moisissa käy, ei ole tietoa.

Nooh, kaikkea olen nähny vuosien varrella, vaan en yhtään iltaa jollonka ei joku ole skitsahtanu baarissa. Ja kyllähän ne saa baareissa olla, ja niille jopa tarjoillaan. Aina siihen asti että järjestyksenvalvoja nakkaa pellolle jäähtymään. Tottakai siellä seassa on normaalia porukkaaki, mut nyt oliki kyse väkivaltasista jotka ottaa liikaa.

Yhteistyössä