Taas kerran naimisiinmenosta ja siitä kun sukunimi vaihtuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Mites kun mulla sit heinäkuussa (tasan kuukauden päästä!) vaihtuu sukunimi ja pitäis niitä kaikenmaailman kortteja alkaa hakemaan... Varmaan siinä kuitenkin jokin aika menee kun uudet kortit tulee, esim. pankkikortti. Eikös sitä voi sit kuitenkin maksaa sillä vanhalla kortilla, kun kirjoittaa sen vanhan sukunimensä siihen? Vai miten te muut ootte tehneet?
Mites kauan esim. uuden ajokortin tuleminen kestää??

Voi olla käytössä vanhat kortit niin kauan kun saa uudet tilalle. Muista vain passi hommata etukäteen uudella nimellä jos häämatkalle heti suuntaatte. Ja onnea häihin. =) :heart:

Mulla on vieläkin esim kirjastokortti ja etukortit vanhalla nimellä ja naimisiinmenosta on 1v.Eli no paniikkia.Voi mun mielestä maksaa..tai niin no,kysytäänkö aina maksettaessa henkkarit luottokortilla?Kun mulla on visa electron.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Mulla on vieläkin esim kirjastokortti ja etukortit vanhalla nimellä ja naimisiinmenosta on 1v.Eli no paniikkia.Voi mun mielestä maksaa..tai niin no,kysytäänkö aina maksettaessa henkkarit luottokortilla?Kun mulla on visa electron.

Sit kysytään, kun menee yli 50e. Kuten Visa Electronissakin.

Uusin just ajokortin ja menee noin 3 viikkoa. Ja sitä ei pysty ihan heti es uusimaan ellei hanki jotain todistusta jonka nimeä en muista.. eli jos menet heti häiden jälkeen maanantaina niin ne tiedot eivät ole kirjautuneet koneelle ja siis silloin tarttet sen todistuksen. Mut jos maltat odottaa hetken luulisi viikon riittävän ?!? Niin sitten saa sen ajokortin laitettua uusintaan, kuvat ja 40? tarttee mukaan + vanha ajokortti.

Käytin vanhaa pankki/luottokorttia siihen asti, että uusi ehti tulla. Muistaakseni ajokortissa meni sitten kauemmin kuin luottokortissa, joten jos piti henkilöllisyys todistaa niin oli vanha ajokortti vanhalla nimellä. Eikä ollut mitään ongelmia.

Mulla kulki mukana kirkkoherranvirastosta todistus naimisiinmenosta ja nimen muutoksesta niin kauan, kun tyttönimisellä pankkikortilla ostelin. En viitsinyt vaihtaa pankkikorttia, kun oltiin ottamassa asuntolainaa ja pankkeja kilpailutettiin.. Sit vasta sain pankkikortin oikeella nimellä, kun laina oli otettu ja pankki vaihdettu (l. siis n. ½ vuotta naimisiin menosta). Passia ei mulle ainakaan annettu uudella nimellä ennen avioitumista, joten jouduin ottamaan väliaikaisen vuoden passin vielä tyttönimellä. Matkustaminen sillä onnistui mainiosti.

Yhteistyössä