Taas kihomadoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelevä

Vieras
Kuinka kauan Pyrvinin oton jälkeen niitä kuolleita matoja voi tulla kakan mukana pois? Meillä lapsi valitteli parina yönä, että peppua kutiaa, en nähnyt mitään matoja..No meni pari viikkoa niin löysin itseltäni kihomadon yöllä..Järkytys oli tietty tosi suuri..no koko perheelle Pyrvinit tietty, eikä ole sen koommin ketään kutissut, mutta kun olen "tutkinut " pumpulipuikolla lapseni kakkaa potasta, niin edelleen olen nähnyt sellaisia ohuita n. sentin säikeitä kakan joukossa, jollaisia löysin tosi paljon omasta kakastani sen pyrvinin oton jälkeen. Normaalistihan ei kakkaa tule tutkittua..eli tiedä vaikka siellä aina olis jotain säikeitä riippuen ruuasta, siis joka vois muistuttaa matoa. mitään valkoisia ne ei siinä kakan joukossa olleet.Mutta kysynkin siis et kuinka kauan näitä voi vielä tulla, vai onko ne edes niitä kuolleita matoja, kun toisesta Pyrvinkuurista on jo pian kolme viikkoa? Siis voiko se vaikuttaa näin kauan, onhan suoli nyt jo vaikka kuinka monta kertaa tyhjentynyt tuossa ajassa. Tää kiinnostaa mua siksi, kun en siis ole ihan varma että oliko lapsellani matoja kun en koskaan mitään nähnyt, kutinaa vain oli. Vai oliko vain mulla meidän perheessä, voisko se olla mahdollista? Toisaalta, jos mulla oli todistettavasti matoja ja lapsella yöllistä kutinaa, tosin vain pari kertaa, niin onko se selvä juttu että silläkin oli ne madot? Pliis vastatkaa jos osaatte!!

meillä oli kahdella lapsella kihomatoja ja niitä näkyi vielä kahtena yönä lääkkeen oton jälkeen.
Se on totista salapoliisin hommaa, matoja näkyy vasta taskulampun avulla kun lapsi on nukkunut kaksi-kolme tuntia. Silloin naaraat tulevat peräaukolle munimaan. Yleensä olen nähnyt vain yhden madon kerrallaan, silloin ihan ekalla kerralla kaksi matoa.
Koko perheemme syötiin silloin kaksi kuuria ja koko talon kuurasimme katosta lattiaan, madot uusi kuukauden päästä ja sitten söimme vermoxia kaksi kuuria ja nyt vielä pyrviniä varmuuden vuoksi kuurin vaikkei matoja enää olekaan.
Niin kamalan siivousrumban aiheuttavat etten halua sellaisia enää tänne.
Kakasta en ole nähnyt niitä missään vaiheessa, ainoastaan peräaukolta puolilta öin ja taskulampulla nopeasti katsoen. Jos mato ihan peräaukon suulla, se menee valoa pakoon takaisin peppuun. Eli melkoista salapoliisityötä vaatii....ja hermoja koko tämä show!

Olin syksyllä hysteerinen kihomatojen vuoksi, kun niitä tuntui lähipiirissä riittävän. Aloin tutkimaan lasteni kakkoja ja olin varma, että heilläkin oli kihomatoja. Kakassa oli paljon vaaleita langanpätkää muistuttavia juttuja, ajattelin tietysti, että ne ovat kuolleita matoja. Kun sitten eräänä päivänä soseutin lapselleni haarukalla bataattia, niin huomasin että bataatin rakenne on juuri kuin löytämäni "kuolleet madot". Eli kyllä kakasta löytyy kaiken näköistä jos rupeaa etsimään.