Taas minä pilaan kaiken.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiira

Vieras
En ymmärrä itseäni.

Ollaan mieheni kanssa seurusteltu vähän reilu 2 vuotta, ja tämä toinen vuosi on ollut ihan hirveä. Minä olen hirveä.. Minua ei kiinnosta yhtään mikään, en jaksa innostua mistään. Olen kylmä ja ilkeä. Välissä on toki hyviä päiviä, mutta enemmän niitä huonoja. Ilkeilen ja kiukuttelen ihan turhasta, ja koko ajan.

Mies on yrittänyt kaikkensa. On mukava, hellä, näyttää tunteensa ja sanoo rakastavansa. Nyt mies sanoi, että ei kohta enää jaksa, masentuu kanssani itsekin.

Ollaan juteltu näistä asioista sata kertaa. Aina tullaan siihen tulokseen, että meidän pitää alkaa keskustelemaan enemmän, ja viettämään aikaa yhdessä, sitä kautta sitä keskusteluakin syntyy, kun vietämme enemmän aikaa yhdessä. Pari päivää, viikko menee hyvin, ja sitten se taas unohtuu. Minulta. Mies yrittää, mutta kyllästyy kohta yksin yrittämiseen..

Minulla on vuorotyö ja lisäksi työmatkani on 70km suuntaansa. Tämä verottaa hirveästi meitä; yhteistä aikaa on vähän. Otin lopputilin, että pääsen muuttamaan takaisin kotiin, jospa saisimme enemmän yhteistä aikaa. Pelkään, jaksaako mies odottaa edes tätä paria viikkoa, että elämämme taas normalisoituu. Ja muuttuuko tämä vai jatkuuko kaikki samanlaisena?

Olen oikeasti kamala tyranni. En ymmärrä, koska minusta on tällainen tullut.. En osaa yhtään olla kumppani ja ystävä miehelleni.. Jos mieheni sanoo minulle jostain asiasta vähänkin negatiiviseen sävyyn, minä hyökkään päälle kuin yleinen syyttäjä. Nokittelen ja olen ihan hirveän ilkeä.. Vaikka mies ei olisi tarkoittanut sanomisiaan pahalla, asiasta tulee kauhea haloo, ja aina käy niin että mies anelee minulta anteeksi sanomisiaan, jotta saa minut leppymään.

MITÄ MINÄ TEEN ITSELLENI???? En halua menettää miestäni, hän on elämäni rakkaus. Tiesin sen jo 5 vuotta ennen kuin aloimme seurustelemaan, ja oli unelmieni täyttymys, kun aloitimme yhteisen elämän. En missään nimessä halua loukata miestäni, rakastan häntä yli kaiken. Miten saan itselleni taottua päähän, että mieheni ei ole viholliseni?

Paljon juontuu asioita lapsuudestani, sen tiedän. Mutta miten saan muutosta aikaan omassa itsessäni ja ajatuksissani?

E- pillerit ainakin lopetan, huomaan että vaikuttavat mielialaan ja haluihin paljon joten ne loppuu. Olen yrittänyt lisätä liikuntaa, josko se piristäisi mieltä, mutta ei.. Vitamiinit haen kaupasta heti maanantaina, jos niillä saisi yleistä mielialaa kohotettua. Täytyy kai mielenterveystoimistoon varata aika, täytyy jatkaa keskustelua lapsuuden jutuista.

Kiitos, halusin vain purkaa tätä oloa johonkin.

Olen käynyt. Jotenkin typerästi ajattelin, että se puoli vuotta mitä kävin pari kertaa kk, riittäisi, mutta ilmeisesti ei.
Terapeutti alkoi tyrkyttämään masennuslääkkeitä, enkä niitä oikein mielelläni halua.

Kävitkö muuten ihan normi terapeutilla vai jossain "erikoisessa"? Minä olen käynyt vain kunnallisen puolen psykologilla, mietin että pitäisikö kenties hakeutua johonkin muualle.

Mistä johtuu, että usein kiltillä miehellä on sitten ap tyyppinen puoliso? Pitäisikö miehen kuitenkin olla vähän tiukempi? Ne naisen ongelmat kun ei yleensä ratkea miehen hyvyydellä, vaan se näyttää vaan pahentavan asioita. Uhmaikäinen lapsikin vaatii yleensä aina vaan lisää, jos ei aseteta rajoja käytökseen. Ja tästähän on usein kysymys. Ihminen, joka noin käyttäytyy on jäänyt lapsuutensa vangiksi ja etsii rajusti ulospääsyä. Siihen ei auta varmaan kuin pitkä terapia ja oman vaillinaisuuden myöntäminen ja hyväksyminen.

Minä en ole oikeasti tällainen.. "Normaalisti" olen positiivinen, iloinen ja ystävällinen. Viimeisen vuoden aikana tuntuu, niin kuin minuun olisi tullut kokonaan toinen ihminen, täysin päinvastainen kuin mitä minä olen.

Mies on yrittänyt sitäkin. Sanoa kovasti, välissä v*ttumaisesti. Auttaa hetkeksi..

Asetan itselleni järjettömiä tavoitteita. Niin järjettömiä, ettei mitään mahdollisuutta niistä selvitytyä. Sitten petyn itseeni, kun en niitä tavoitteita saavuta tietyssä ajassa.. Lapsuudessa on paljon väärää. Ehkä ne asiat sieltä vielä minussa kummittelevat.. Minä niin haluaisin olla erilainen.. Samanlainen kuin ennen.

Jotenkin minun on vaikea hyväksyä sitä, että olisin oikeasti masentunut. Mutta täytyy niitä lääkkeitäkin sitten varmaan yrittää, josko auttaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira:
Minä en ole oikeasti tällainen.. "Normaalisti" olen positiivinen, iloinen ja ystävällinen. Viimeisen vuoden aikana tuntuu, niin kuin minuun olisi tullut kokonaan toinen ihminen, täysin päinvastainen kuin mitä minä olen.

Mies on yrittänyt sitäkin. Sanoa kovasti, välissä v*ttumaisesti. Auttaa hetkeksi..

Asetan itselleni järjettömiä tavoitteita. Niin järjettömiä, ettei mitään mahdollisuutta niistä selvitytyä. Sitten petyn itseeni, kun en niitä tavoitteita saavuta tietyssä ajassa.. Lapsuudessa on paljon väärää. Ehkä ne asiat sieltä vielä minussa kummittelevat.. Minä niin haluaisin olla erilainen.. Samanlainen kuin ennen.

Jotenkin minun on vaikea hyväksyä sitä, että olisin oikeasti masentunut. Mutta täytyy niitä lääkkeitäkin sitten varmaan yrittää, josko auttaisivat.

Juu. Ja terapiaa tarpeeksi pitkään+usein.

Yhteistyössä