Taas minä vaunuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtii

Vieras
tää on oikeesti jo nolo ku en osaa enää mitää päättää....

Nyt sitten olis kaksi vaihtoehtoa

Emmaljunga ceroxit kovalla kopalla vai Emmaljungan Duo Edget sportti rungolla.

Voisko joku ystävällisesti listata hyviä ja huonoja puolia noista?
Entä kummalla parempi jälleenmyynti arvo?

Mulla kokemusta molemmista. Edgeistä sport-rungolla neljän vuoden ajalta ja Ceroxeista tuplamallina. Molemmat todella laadukkaita huippuvaunuja. Itse ottaisin silti Edget, ovat mielestäni täydelliset!

Mutta jos teille ongelmia tuottaa pieni auto tai säilytystilan puute vaununkopalle/ratasosalle, niin sitten ottaisin Ceroxit. Tai jos vauvaa pitää kantaa kerrostalossa ylös niin, ettei vaunut mahdu hissiin.

Ceroxien huono puoli on, ettei niistä irtoa istuinosa kokonaan, joten rungon puhtaana pito hankalaa.

Mielestäni Emmaljungan ilmakumipyörät ovat loistavat, ja Ceroxeissa taitaa olla kennot, joten sekin puoltaa Edgejen ostoa, mutta renkaat ovat makuasia.

Edgeissä aivan ihania puolia on oikea vaununkoppa ja teleskooppiaisa. Jousitus on todella mukava, jäykkä eikä mikään hytkyvä, vauvalle todella tasainen kyyti ja mukava työntää.

Edgeillä taitaa olla parempi jälleenmyyntiarvo. Ovat hintavat mutta erittäin hyvät.

Mä suosittelen Ceroxeja just sen takia että niissä ei ole ilmakumipyöriä.
Meidän edellisissä yhdistelmissä oli, enkä toiste hanki.
Ceroxit on kevyet työntää ja mun mielestä täydelliset kaikin puolin.
Tosin meillä pehmeällä kopalla (kun en kovasta tykkää).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kokemusta molemmista. Edgeistä sport-rungolla neljän vuoden ajalta ja Ceroxeista tuplamallina. Molemmat todella laadukkaita huippuvaunuja. Itse ottaisin silti Edget, ovat mielestäni täydelliset!

Mutta jos teille ongelmia tuottaa pieni auto tai säilytystilan puute vaununkopalle/ratasosalle, niin sitten ottaisin Ceroxit. Tai jos vauvaa pitää kantaa kerrostalossa ylös niin, ettei vaunut mahdu hissiin.

Ceroxien huono puoli on, ettei niistä irtoa istuinosa kokonaan, joten rungon puhtaana pito hankalaa.

Mielestäni Emmaljungan ilmakumipyörät ovat loistavat, ja Ceroxeissa taitaa olla kennot, joten sekin puoltaa Edgejen ostoa, mutta renkaat ovat makuasia.

Edgeissä aivan ihania puolia on oikea vaununkoppa ja teleskooppiaisa. Jousitus on todella mukava, jäykkä eikä mikään hytkyvä, vauvalle todella tasainen kyyti ja mukava työntää.

Edgeillä taitaa olla parempi jälleenmyyntiarvo. Ovat hintavat mutta erittäin hyvät.

Kiitos hyvästä kommentista. Meillä ollut Cerox tuplat aikaisemmin ja niistä tykkäsin todella. Mutta nyt ku tulee kesä vauva niin mietin noita edgejä ku niissä kunnon koppa, joka ehkä pysyy viileämpänä.

Omakotitalossa asutaan, joten hissi/säilytys ongelmia ei oo. Ja autojakin on iso ja pieni, joten kaippa vaunut johonkin mahtuu. Pitää kyllä kokeilla mahtuuko kummatkaan tohon pikkuautoon.

Mä just mietin tota niiiiiiin kovin. Hinta eroa noille tulee tarjouksessa n. 50 ?.

Mieskin naureskelee, että ootko auto ostamassa ku noin tarkkaan kaikki tekniset tiedot tutkit.... Kauhia ku tää on vaikeeta ja hei, tää on sentään se kolmas ja viimeinen lapsonen... Että tän pitäis olla helppoo... Mutta ei...

Meillä ollut nyt pian 2-vuotta Duo Edget käytössä ja jos nyt menisin vaunukaupoille ostaisin edelleen samat. En tiä miten huonoja ilmakumipyöriä muissa vaunuissa on ku niitä moititaan mut noissa (sportti-rungolla) on ainaki ihanat! Ei mitää moitittavaa.

Yksi ehdoton ostokriteeri meille oli iso vaunukoppa (joka näissä duo malleissa on) johon menee muksu vaikka 10 kuisenakin, siinähän on oma selkänoja kans et ei tarvi vaunuista heti ratasosaan vaihtaa vaikka vauva jo istuisikin.

Ja sit teleskooppiaisa on kans hyvä ku on pitkä mies joten saa jalkatilaakin samalla toisin ku semmosissa missä taitettava aisa. Niissähän jalkatila lyhenee jos nostaa aisaa korkeammalle, tätä ongelmaa ei teleskooppiaisassa ole.

Musta noi on kyllä täyden kympin vaunut!

Esikoisella oli Duo Edget ja hyväthän ne oli. Ainoa vaan, että oli kyllä liikaa ylimääräisiä vemputtimia, joita ei ikinä tarvinnut, mm. keinuva koppa, ilmastoitu pohja, tuuletusluukku kopassa jne... ainoa miinus oli että mulle ei passannut se teleskooppiaisa, koska olen niin lyhyt...eikä heittoaisaa tullut kertaakaan käytettyä...vaunut maksoivat lähelle 800e.
Nyt toiselle lapselle ostin Emmaljunga Smart Duot, jotka on riisuttu malli eli ei mitään ylimääräistä hörväkettä siinä ja maksoivat 510e. Olen ollut tosi tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Esikoisella oli Duo Edget ja hyväthän ne oli. Ainoa vaan, että oli kyllä liikaa ylimääräisiä vemputtimia, joita ei ikinä tarvinnut, mm. keinuva koppa, ilmastoitu pohja, tuuletusluukku kopassa jne... ainoa miinus oli että mulle ei passannut se teleskooppiaisa, koska olen niin lyhyt...eikä heittoaisaa tullut kertaakaan käytettyä...vaunut maksoivat lähelle 800e.
Nyt toiselle lapselle ostin Emmaljunga Smart Duot, jotka on riisuttu malli eli ei mitään ylimääräistä hörväkettä siinä ja maksoivat 510e. Olen ollut tosi tyytyväinen.

Mää oon kuullut, että noissa Duo Edgissä se heittoaisan kääntö on tiukka tai hankala. Suosittelen siis Brioja :D.

Mulle on tärkee tuo heittoaisa ja koen oikeesti että sen tarviin. Teleskooppi aisa on meille hyvä juttu, ollaan molemmat pitkiä. Keinukoppa on yks kans mikä muo kiinnosta, just varasänky mahdollisuuden takia.

Lisää kommentteja....

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä korostan nyt sitä, että ne ilmakumipyörät ei miellytä mua sen takia että ne pitää vähän väliä olla täyttämässä :D

Meillä vaunut 1.5v vanhat ja kerran täytetty renkaat...

Mun kokemukset ilmakumipyöristä onkin muutaman vuoden takaa, eli on varmasti muuttunueet siitä. Ja vaunumerkki olikin eri, aika halpismerkki kyseessä.

Mää oon kuullut, että noissa Duo Edgissä se heittoaisan kääntö on tiukka tai hankala. Suosittelen siis Brioja :D.

Meillä nyt ratasvaiheessa aisaa heitellään päivittäin, enkä ole nähnyt siinä mitään hankalaa.. Ei ole tiukka..
Mutta vaunukopan ollessa käytössä ei tullut aisaakaan heiteltyä.
Sit ilmastoinnit ja tuuletusluukku oli kesällä vauvalla ihan ehdottomia, muksu kun syntyi -06 ja sillon oli oikee intiaanikesä.
Ja Teleskooppiaisa on mulle ainaki hyvä vaikka olen vain 158cm "pitkä".
Keinuvaa koppaa tuli käytettyä mummalassa kun koppa toimi matkasänkynä ensimmäiset puoli vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohtii:
Mulle on tärkee tuo heittoaisa ja koen oikeesti että sen tarviin. Teleskooppi aisa on meille hyvä juttu, ollaan molemmat pitkiä. Keinukoppa on yks kans mikä muo kiinnosta, just varasänky mahdollisuuden takia.

Lisää kommentteja....

Brioissa myös se teleskooppi toimii paremmin kuin Emmaljungissa. Emmaljungissa aisa pitää ruuvata auki ja ja nostaa ja ruuvata takas kiinni. Jos siis esim täytyy sisälle tuodessa säätää pienemmäksi. Brioissa on 3 eri korkeutta napin painalluksen päässä :).

Lisää kommentteja....

meillä käytettiin Edgejä matkasänkynä, mutta piti laittaa se keinumistoiminto pois päältä, koska vauva ei osannut nukkua ku koppa heilui :)
Niin, ja Smart Duoissa kääntyy koppa tai istuinosa toiseen suuntaan ku puristaa kummallakin kädellä lukituksesta, nostaa kopan ja kääntää toisinpäin ja kuuluu että klik :) Ja mielestäni

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä korostan nyt sitä, että ne ilmakumipyörät ei miellytä mua sen takia että ne pitää vähän väliä olla täyttämässä :D

Meil on täytetty vissiin kerran tai kaksi (2-vuodessa) eikä sillonkaa ole ollu mitenkää häiritsevän tyhjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:

Meillä nyt ratasvaiheessa aisaa heitellään päivittäin, enkä ole nähnyt siinä mitään hankalaa.. Ei ole tiukka..
Mutta vaunukopan ollessa käytössä ei tullut aisaakaan heiteltyä.
Sit ilmastoinnit ja tuuletusluukku oli kesällä vauvalla ihan ehdottomia, muksu kun syntyi -06 ja sillon oli oikee intiaanikesä.
Ja Teleskooppiaisa on mulle ainaki hyvä vaikka olen vain 158cm "pitkä".
Keinuvaa koppaa tuli käytettyä mummalassa kun koppa toimi matkasänkynä ensimmäiset puoli vuotta.

Ok, mää oon kuullut vain yhdestä tapauksesta. Tuttavallani on juuri nuo Emmaljungat ja kävelyllä käydessämme kiroaa jatkuvasti heittoaisaa. Lienee jotain vikaa.

Briot ei käy, liian matala aisa ja liian pieni ratasistuin/koppa.
Gessleinin vaunuista ei kokemusta, mutta eikö ne oo jotkut saksalaiset ja en vaan luota merkkiin.

Matala aisa? Mää oon 175cm pitkä ja mies 190cm ja hyvin on riittänyt =).

Gessleinin vaunuista ei kokemusta, mutta eikö ne oo jotkut saksalaiset ja en vaan luota merkkiin.

Niin ja lapsi on iso. Briosta Duo Wavet on isoimmat. Koppa ja istuinosa erikseen. Kannattaa tutustua!

Mää oon ollut todella tyytyväinen! Ainoa miinus ehkä se istuinosan syvyys. Emmaljungissa se istuinosan syvyys pienempi kuin noissa Brioissa. Silloin kun lapsi on pieni, vajaan vuoden, niin Brion istuinosa on mielestäni liian iso.

Meidän kesävauvalla oli ceroxit kovalla kopalla. Tosi täydellisen hyvät, tykkäsin. Musta tollanen kevytyhdistelmä on just passeli, sellanen iso yhdistelmä tuntuu vähän mohlolta (siitäkin kokemusta).

meillä mies on 2 m. Ja lapset ovat 2v olleet molemmat jo 90 cm. Joten Brion rattaat ei riitä.

meillä mies on 2 m. Ja lapset ovat 2v olleet molemmat jo 90 cm. Joten Brion rattaat ei riitä.

Ei riittänyt meilkään, mä vaihdoin pois Briot kun neiti oli 1,5 v. Sillon mittailin niit ratasosia, niin oli Brio varmaan 8 senttiä lyhempi kuin emmaljunga.

Yhteistyössä