taas se alkoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Nimittäin kihomadot ovat vallanneet meidän lapset :/
vasta keväällä oli sama vaiva ja se oli kamalaa..

oon tähän mennessä pessyt lakanat,petivaatteet.ulos laitoin patjat,tyynyt ja sen sisäpeiton.
Lapsen unilelut on ulkona myös,eilen pesin viltit,päiväpeitot,koristetyynyjen päälliset.ne sisätyynyt laitoin ulos.
Onneksi nyt on pakkasta niin olen viskannu kaikki ulos vaan..matotkin on ulkona.
Pyyhkiny tänään lasten sängyt,valokatkaisimet,veskin siivosin kokonaan,kaikki paikat.
oon tulossa hulluksi kohta taas kai.. :(
Lääkkeet otettiin eilen.(pyrvin)
ja lapsille oon vaihtanu eilen illalla ja tänä aamuna puhtaat alushousut,pessyt niiden pyllyt.
oon imuroinnu sohvat,lattiat,sängyn alta ja joka puolelta mihin pääsee..kohta kai lattioiden pesu sitten.
Onko muita kohtalotovereita?

muistelen että mun lapsuudessa ei edes ollu koko kihomatoja ja nykyään niitä on vissiin koko ajan kouluissa ja tarhoissa..ja tarttuvat ja taas alkaa se sama rumba alusta.. :(

mitä muuta pitäisi vielä tehdä..mitä te teette kun jos on kihomatoja?

ootteko kuinka usein vaihtanu petivaatteet?kun netistä lueskelin että kerta riittää eli sen jälkeen kun on ottanu noi pillerit.
ja sitten jos viikon päästä uudelleen ja tietysti sitten kun otetaan kahden viikon päästä se uusintakierros lääkettä niin sitten taas siivoamista..yms.

Kihomatoja oli kyllä, niistä ei vaan tiedetty/puhuttu. Tutkimusten mukaan 5-20 % "oireettomista" lapsista oli madoilla infektoituneita. Niitä voi torjuskella, mutta ressiä on turha repiä kun ei ne maailmasta lopu kuitenkaan.