...Taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Painoarvioita...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Painoarvioita...

Vieras
Elikkäs mulla eilen painoarvio 3134g ja viikkoja 36+2! Näyttää että tulossa olis iso vauva..
Esikoisesta painoarvio oli 3068g rv38+3 ja syntyessään rv 40+1 hän painoi 3600g.

Mites muilla, minkälaisia painoarvioita n. vko:lla 36?

Mulla oli 36+2 painoarvio 2680g. Eli tosi pineksi jääkin jos tulee ajallaan. Ja toivottavasti tulee, koska lantiomittakuvien mukaan yli 3 kg ei mahdu enää tulee normaalisti.

Ei ole vielä syntynyt, tällä hetkellä menossa rv37+2.
Sain vielä yhden painoarvioajan rv38 ja samalla myös sitten käynnistetään synnytys jos vaan se on mahdollista ja itse sitä haluan. Lääkärin puheiden mukaan lantiossani ei ole mitään vikaa ettenkö pystyisi synnyttämään alakautta isonkin vauvan ja nyt sitten tässä olenkin pähkäillyt, että kumpi olisi parempi vaihtoehto, käynnistys vai antaisi vauvan tulla luonnostaan. Molemmissahan on omat hyvät ja huonot puolensa ja kun ensimmäistä odotan niin ei ole kokemusta kummastakaan...
Sf-mitta on mennyt koko ajan yläkäyrän yläpuolella ja viime neuvolakerralla vasta ensimmäisen kerran käyrä laski yläkäyrän tasolle. Lääkärit ovat arvioineet vauvan syntymäpainoksi n.4500g

Mulle arvioitiin syntymäpainoksi 4300g ja annettiin kontrolli aika rv39. Tosin maanantaina saan vastaukset lantiokuvista, sisätutkimuksessa lääkäri totesi ""suhteellista ahtautta yläaukeamassa"" ja siksi kuviin. Musta tuntuu että haluan kyllä sen käynnistyksen aiemmin jos tosiaan alakautta pääsen synnyttämään, ellei kaveri sitten aio tulla itekseen aikaisemmin kuin laskettuna päivänä!
Esikoisen synnytys ei edistynyt ja 14 tunnin avautumisvaiheen jälkeen lähdettiin sektioon tarjontavirheen takia (ja napanuora oli kaulan ympärillä -> syke hidastui), tarjontavirhe (siis oli raivotarjonnassa mutta alkoi työntää leukaa ensimmäisenä ulos) johtui lääkärin mukaan lantio muodosta.
Nyt kauhulla odotan mihin tulokseen lääkärit päätyvät...

Mulla oli 36+ viikoilla lapsen painoarvio 2300g. Syntyi neljän päivän päästä ja painoi ""vaivaiset"" 3300g, eli en luota enää pätkääkään noihin painoarvioihin. kaverille taas arvioitiin 4-5kiloista lasta ja painoi 3400g täysiaikaisena.

Se on muuten kummallista miten painoarviot voi heittää toisinaan hyvinkin paljon, vaikka tuntuisi että ultrassa vauvasta saa jo sen verran tarkan kuvan, että mittojen perusteella vauvan painon arviointi pitäisi olla melko tarkkaa. Silti minullekin sanottiin että painoarvio voi heittää puolikin kiloa suuntaan tai toiseen eli vauvan paino todennäköisesti on oikeasti siinä neljän ja viiden kilon välillä täysaikaisena...
Ajattelinkin sitä että jos vauvan paino onkin arvioitu yläkanttiin ja päädynkin raskauden käynnistämiseen, niin itse käynnistäminen voi olla paljon rankempi kokemus kuin tavallinen synnytys, niin minulle kuin vauvallekin...

Meillä Rv 36 ja paino arvio 2,3-2,6 Kg.. että aika pieneltä vaikuttaa.. En tietty itsekkään kovin iso ole. Lääkärin mukaan kaikki kumminkin ok, virtaukset on hyvät, sikiö liikkuu ja sydän lyö hyvin. Itseä vaan mietityttää että mistähän tämä sikiön pieni kokoisuus johtuu? Onko muilla kokemuksia sikiön pieni kokoisuudesta? 2 viikon päästä olis taas lääkärissä käynti jos ei ole sitä ennen syntynyt..

Yhteistyössä