Taaskaan ei lapset päässy hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina kipeenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aina kipeenä

Vieras
Hävettää jo :/ oon koko kevään soitellu neuvolaan että "meidän lapset se ja se, ei pääse hoitoon kun toinen kipeenä, enkä voi jättää pienempää yksin kotiin tuodessani toisen hoitoon."
Olen yh ja mulla vauva, 4v ja eskarilainen.
Alkaa tuntumaan jo että he luulee etten vaan jaksa tuoda lapsiani hoitoon. Olen vauvan kanssa kotona ja vanhempi poika eskarissa, 4v. on nuorempien ryhmässä. Kun tämä nuorempi on kipeä, en voi yksin lähettää tota eskarilaista hoitoon enkä voi jättää 4v yksin kotiin sillä aikaa. kun vauva on kipeä, en voi sairasta vauvaa lähteä kuljettamaan ulos. Meillä ei ole autoa, joudutaan kävelemään päiväkotimatkat. Eskarilaisen olis hyvä olla siellä kun koulukin alkaa syksyllä ja nyt tulee kauheesti poissaoloja :( kun ei saa yksin poikaa lähettää tulemaan.

Kyllä mä oon sairasta vauvaa "ulkoiluttanut" lämpimästi vaunuihin pakattuna - niissä oli oikeastaan helpompikin pienen nukkua kun oli raitis ilma ja pääpuolta oli helppo nostaa.

Kyllä tuo vauva nyt vielä meneekin. mutta kun tuo keksimmäinen on kipeänä. :/ nytkin 4v on kuumeessa. sitten oli itse kipeänä ja kuumeessa ja yskässä. :/ huokaus. Koska tää flunssakierre menee ohi!?

Oletko kokeillut mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajia? 8,6 e tunnilta joten jos lapset sairastelee sopivasti niin voisi kutsua hoitajan pariksi tunniksi joko viemään lapsia tai olemaan kipeiden kanssa sen aikaa kotona että saa vietyä? itse käytin kyseistä palvelua yh aikoinani ja olin tosi tyytyväinen, 16 e viikossa ei vielä rahallisestikaan vienyt pankrottiin. Voisithan myös keskustella esim neuvolassa mahdollisuudesta saada kotiapua hankaliin tilanteisiin. Vaikka kaipa kotiapu nykyään menee enimmäkseen vanhuksille...

Tuskin nekään tulee jos täällä ollaan kipeänä? Enkä kaipaa ketään tänne pariksi tunniksi :/ kaipaan vaan meille terveyttä että saan vietyä lapset hoitoon.

tsemppiä sulle, kuulostaa rankalta! meilläkin oli paljon poissaoloja. ja jos meillä oli vauvalla korkea kuume niin en lähtenyt riepottelemaan ympäri, sen verran rankkaa se on. toivottavasti helpottaa pian!

Jos lapsista toinen on kuumeessa ja flunssassa ni en pääse toista viemään hoitoon ja kun toinen sitte parantuu, tarttuu toiseen ja taas ollaan kotona. :/ Mitä se kotiapu täällä auttaa? mä kerkeen siivoilemaan ja tekemään ruokaa kun lapset katsoo tv. ohjelmaa ja vauva nukkuu. Muo vaan ahdistas joku vieras istumassa meidän sohvalla samaan aikaan ku itte siivoon. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aina kipeenä;25906290:
Jos lapsista toinen on kuumeessa ja flunssassa ni en pääse toista viemään hoitoon ja kun toinen sitte parantuu, tarttuu toiseen ja taas ollaan kotona. :/ Mitä se kotiapu täällä auttaa? mä kerkeen siivoilemaan ja tekemään ruokaa kun lapset katsoo tv. ohjelmaa ja vauva nukkuu. Muo vaan ahdistas joku vieras istumassa meidän sohvalla samaan aikaan ku itte siivoon. :/

No se kotiapu vois vaikka saattaa eskarilaisen eskariin ja hakea kotiin.
Tai olla sairaiden kanssa kotona, jotta sinä saat vietyä.
Lapset sairastaa, sellaista se on. Mutta turha sitä on valittaa, jos ei halua apua ottaa vastaan.

Onko eskari nykyisin pakollinen? Mä en koskaan vienyt lapsia päiväkotiin, jos jompikumpi lapsista tai minä olin sairaana. Enkä tuntenut siitä huonoa omaatuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25906443:
Onko eskari nykyisin pakollinen? Mä en koskaan vienyt lapsia päiväkotiin, jos jompikumpi lapsista tai minä olin sairaana. Enkä tuntenut siitä huonoa omaatuntoa.

Eskari ei ole pakollinen (ei kuulu oppivelvollisuuden piiriin), mutta jos eskariin on lapsensa vienyt, niin monessa paikkaa suositellaan, että siihen myös sitoudutaan samoin kuin koulun käyntiin. Eli lapsi oppii jo eskarivuonna siihen, että sinne mennään joka päivä, hoidetaan tehtävät jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Aina kipeenä;25906290:

No... niin. Semmosta se nyt lasten kans on. Mutta jos kerta muutenkin soittelet sinne neuvolaan (miksi?) niin eikö kantsis pyytää sieltä tätiä teille siksi aikaa että saat vietyä terveet lapset hoitoon/eskariin? Eikö tää vientiongelma nyt ollukaan ongelma?

[QUOTE="mie";25906547]Eskari ei ole pakollinen (ei kuulu oppivelvollisuuden piiriin), mutta jos eskariin on lapsensa vienyt, niin monessa paikkaa suositellaan, että siihen myös sitoudutaan samoin kuin koulun käyntiin. Eli lapsi oppii jo eskarivuonna siihen, että sinne mennään joka päivä, hoidetaan tehtävät jne.[/QUOTE]
Ymmärrän tuon sitoutumisen, mutta ei kai se nyt kuitenkaan tarkoita sitä, että eskarilaisen vuoksi pitäisi lähteä sairaita lapsia kuskaamaan mukana eskariin tai jättää sairaita lapsia yksin kotiin? Kai nyt päivähoidossa edelleenkin käytetään järkeä? Ainakin toivoisin, että käytetään. Omien lasteni eskariaikana se oli selvä kuin pläkki, että lapsi oli eskarista pois, jos äiti oli yh ja joku sisaruksista sairaana. Ei silloin oletettukaan, että niitä sairaita lapsia lähdettäisiin retuuttamaan eskarille tai jätettäisiin yksin kotiin. Sairastelut on ikäviä, mutta ei eskarikaan ole elämän ja kuoleman kysymys.

Eikö eskarilainen millään pysty kulkea itse? Eihän tässä olee enää pitkä, kun joutuu kuitenkin kouluun kulkemaan itse. Joten sitä kulkemistakin voisi alkaa harjoittelemaan.

Tosin itse olen sitä mieltä, että eskarista voi tarvittaessa olla poissakin, eikä maailma siihen kaadu.Tuskin niitä poissaoloja kuitenkaan viikkotolkulla tulee.

Yhteistyössä