Hae Anna.fi-sivustolta

Tänään

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä nakki., 19.04.2010.

1. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Samoin! Sieltä se uusi vuosi jo allakasta kurkistelee :)

2. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Hei muistan hyvin nuita sinun kissatarinoita, Kissantassu:) Toivottavasti niitä joskus julkaistaan, sillä ihmisten olisi hyvä kuulla niistä laajemminkin.

Meidän kissa tykkää olla aina mukana käyttämässä koiria lenkillä. Mutta koska se on vähän liikuntavammainen niin parin kilometrin päästä pitää otta kissa syliin. Muuten näyttää että se jää sinne metsään vain katselemaan meidän perään ja mielellään se kulkee sitten sylissä loppumutkan. Myös koirien silmät kiiltävät, mutta en tiedä ovatko yhtä loistavat. Porojen silmät hohtavat autonvaloissa, mikä onkin evoluution tarpeellinen lisätuote, sillä se on estänyt varmaan lukemattomia porokolareita. Mutta onko niin että hirven silmät ovat pimeät?

Aamu valkenee puhtaan, vastasataneen lumen hohteeseen. Lunta on tullut varmaan kaksikymmentä senttiä lisää! Tästä osaa olla kiitollinen kun vielä kuukausi sitten varautui mustaan jouluun.

Hyvää ja turvallista vuodenvaihdetta sekä tulevaa, mielenkiintoista vuotta 2012!

3. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkä hyvinkin yritän kirjoittaa jotain sitten eläkkeellä :) Minulla on suunnitteilla sairaaladekkarikin. Keksin juuri tässä kuussa aiheen siihen joten kyllä tekemistä riittää...jos vain taitoa riittää ja saa aikaan.

Kuule, en tunne hirviä enkä poroja mutta tuli mieleen että kun poro on tottunut ihmisiin ja hirvi on villi(mpi) niin voisikohan olla että hirvi ei tietä ylittäessään katso ihmistä kohti vaan menee pää ylväänä sinne katsoen minne on tarkoitus päästä eli tien yli vastapuolen metsään, ja siksi ei näy simien kiiltoa? Tai sitten ne on pimeät, ehkä :)
    Poro taas katsoisi ihmistä päin herkemmin koska ikinä tiedä mitä mielenkiintoista ne nyt tekee tai hänestä tahtoo?

Hyvää Uutaa Vuotta!

:)))

4. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan looginen selitys tassulla on. Kyllä kai ne hirvienkin silmät loistavat ihan hirveästi, olen sen itse nähnyt. Tai sitten siellä tien reunassa on loistanut jokin "muu?"

5. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  6. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Oletko tutkinut kaikki nettikaupat?

7. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ahaa, sulla on jo tuollainen? :)

8. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38

Tottakai, se on uusinta uutta.

9. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Nämä minun havainnot koskevat melkein vain ja ainoastaan poroja, joita täällä näkee jatkuvasti. Porot ovat usein monikymmenpäisinä tokkina liikkeellä ja usein syövät ruohoa tien penkereiltä, tai muuten vain osa tokkaa kuljeskelee siinä tien tuntumassa ja siksi niiden loistavat silmät ovat minulle hyvin tuttuja. Luulen kuitenkin että poro ei vielä kykene tunnistamaan autoa, se ei taida merkitä sille vaaraa tai mitään muutakaan käsitettävissä olevaa. Ne eivät pelkää, eivätkä väistä eivätkä muutenkaan noteeraa koko härveliä. Jotenkin mieleeni on vain jäänyt se että kaikkien peuraeläinten silmät eivät samalla tavalla hohtele...

Olin tänään laittanut pikku putiikkini kiinni, mutta koska ovea en tullut sulkeneeksi, on täällä käynyt koko päivän ahkerasti väkeä. Oikeastaan enemmän kuin eilen, kun tämä oli auki. Mutta oli oikein hyvä ja mukava päivä. Eilinen epätasapainokin meni ohi kuin talvimyrsky. Ei tullut onneksi korjaamattomia vahinkoja tällä kertaa;)

Tänään tapahtui pieni ihme ja maailmankaikkeus vastasi toiveeseeni. Pitkäaikainen haaveeni näyttää alkavan toteutua ja ilmaan jättämäni ajatus on nähty. ..
    Ihanaa uutta vuotta!!

10. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    :D:D

Että olet nähnyt? No niin, sitten se on niin.
    Sen verran olen tietämättäni ollut lähellä hirveä että kerran kun ajoimme syksyisenä sysimustana yönä helsingistä Turkuun, pysäytti veljeni äkkiä auton ja meni tienpenkkaan oksentamaan. O
    Oli ollut kuulemma hilkulla ettei ajanut päin hirveä. Oli huomannut hirven vasta karvan päästä ja vain siitä kun edessä oleva musta oli epäilyttävästi yhtäkkiä mustaakin mustempaa. Eli valtava hirvi oli auton edessä kylki ajajaan päin, luonnollisesti.

Kolmas kyydissä oleva oli nopeasti katsonut näytettyyn suuntaan ja nähnyt vilahdukselta myös miten mustaakin mustempi varjo oli kulkenut metsässä poispäin. Auton kyydissä ei ollut hänkään huomannut mitään. Ilmeisesti noin niitä kolareita juuri tapahtuu, ei vain erota pimeää pimeydestä?

11. joanna* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    oikeesti siis joo. miltähän se tuntuu herkkiksistä (koirat ja muut eläimet sekä esim mie) kun ulkona paukkuu kun sota olis.

ja mielessä pyörii vaan ensi vuoden rahat että kuinka saan ja lapsen märempääkin märemmät vaatteet. noh, nautittahan tästäkin paukkeesta, vielä kun näkis jotain värejäkin, mutta ei kai niitä täällä sisällä siivoushommien keskellä näe :D

12. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No niinkin varmasti on kuin sanot ettei kaikilla kai hohtele? Monilla eläimillä muuten hohtelee kun tulin nyt asiaa fundeeranneeksi...Susilla kai hohtaa mutta entäpä pu..siis rusakolla...rotallakin hohtaa...hmm...saaliseläimen on paree kulkea simät kiinni, peräaukko ummessa (papanat kielii) ja ldeodoranttipilvessä lentäen jos aikovat selvitä hengissä saalistajilta :O

Voi juku sinua onnen Pekkaa! Nuo on niitä ihania hämmästyttäviä onnenhetkiä kun saa juuri sitä mitä on toivonutkin :)))
    Sinulla se onnellinen Uusi Vuosi sitten alkoi jo <3

13. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
  14. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Vuosi uusi mukanaan
    johtaa tuntemattomaan.
    Viel´ on kaikki ihan uutta,
    monta, monta salaisuutta
    tuonee vuosi tullessaan.
    Emme tunne juonta sen
    vain uteliaana eläen,
    eläen päivän kerrallaan
    vie tarina meitä mukanaan.

- Birgit Ahokas

15. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
  16. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  17. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Anteeksi kirjoitusvirheet :) näppäimistö ei suostu yhteistyöhön :)

18. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Tänään sain lahjaksi taas pari sukkaa:) oma kissani kun tykkää tuoda saaliina milloin kenenkin sukkia. Naukuu aivan erikoisella tavalla, josta tiedän mennä ihastelemaan päivän sukkasaalista ja kehumaan saalistajaa. Tulee mieleeni se Harry Potterin Dobby tonttu. En tiedä miksi juuri sukat, mutta melkein joka päivä kissani sen sukkalahjansa minulle kuitenkin tuo.

Niin ja ulkona ollessaan tuo yhden jos toisenkin kerran hiiriä sisälle, mutta nyt olen oppinut ensin katsomaan kissaa vähän tarkemmin ennenkuin sen sisälle päästän.

Hyvää alkanutta lohikäärmeen vuotta!

19. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  20. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sattumalla on kasvonsa. Katu, jonka varrella asun, on kapea. Jo viisi vuotta ei aura-auto vaan auratraktori on ajanut niin, että lähes kaikki katumme lumet ovat tulleet sille puolelle, missä minä ja rajanaapurini asuvat. Pari viikkoa sitten sain tietää, että veljeni vaimon veli on näiden auraurakoitsijoiden "päällikkö". Kun hänelle tilanteesta kerroin, niin nyt ovatkin suurimmat lumimassat toisella puolen katua, heh:D

21. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  22. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  23. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Ota suklaata, se auttaa.

Tarvitko kesätöitä?

24. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Luulin suklaan lievittävän jotain "muuta?"

Olen varmaankin ollut paimen jossain elämässäni? Tuntui heti niin kotoiselta :)

Missä olet piileskellyt?

25. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Suklaahan auttaa joka vaivaan.

Oon ollut pallolakossa. :)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri