Hae Anna.fi-sivustolta

Tässäkö tämä oli?

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä vierailija, 29.06.2019.

1. vierailija Vierailija

Minua ei auta lainkaan jos sanotaan unohda :( Riitaannuin muutama viikko sitten ystävän erittäin läheisen sellaisen kanssa sanomastani yhdestä varomattomasta lauseesta.
    Olin mustasukkainen typerällä tavalla aikuinen ihminen. Hän suuttui niin kauheasti etten koskaan ole sellaista huutoa ja kiroamista edes nähnyt.
    Järkytyin kovasti ja muutaman päivän jälkeen yritin udella kuinka tässä näin kävi ja pyysin anteeksi. Viesti takaisin oli karuakin karumpi. Tämän jälkeen alkoi mykkäkoulu. Puhelimeen ei vastata, viestit luetaan muttei vastata.
    Tässäkö tämä oli vuosien läheinen ystävyys ? Olen laitellut pieniä viestejä silloin tälläin ja pyysin jopa että estä minut jos et halua lukea näitä.
    Mun on niin vaikea aina varoa sanojani koska ihan mistä vaan saattaa syttyä sota mutta ei koskaan tälläistä. Mä en oo kuitenkaan roska vaan kiltti ihminen joka haluaisi edes päättää kaiken kauniisti.
    Miten pahoin fyysisesti ihminen voikaan voida ja kuinka mietin että kun saisin tuon lauseen takaisin. Minulla olisi ystävä, se jokapäiväinen ihme jonka avulla elämä on niin paljon parempaa. Ja toivoakseni olin hänelle myös se energia ja apu joskus niin synkeissäkin päivissä.

2. Sorry Vierailija

Pyydä vielä kerran anteeksi ja kerro että kadut sanojasi. Jos ystävä ei anna sinulle anteeksi pyynnöistä huolimatta, se ei ole enää sinun vikasi. Olet tehnyt voitavasi, ystävälläsi on nyt itse vastuu itsestään, antaako anteeksi ja unohtaa menneet. Siihen voi mennä aikaa, mutta jos tilanne ei parane, ei auta muuta kuin luovuttaa!

3. Anna-vierailija Vierailija

Osuit hyvin arkaan paikkaan, tai sitten sanomasi oli se viimeinen pisara.

4. vierailija Vierailija

Kiitos olen pyytänyt anteeksi niin monin tavoin ja pahoitellut. Hän lukee viestini mutta ei vastaa. Luovutettava. Niin se kai on. Kadun tätä loppuelämäni :( Hän ei muutenkaan ole koskaan pitänyt anteeksipyynnöistä ne ovat hänestä heikkoutta.

5. vierailija Vierailija

Jos ystäväsi pitää anteeksipyyntöjä heikkoutena, hän ei itsekään anteeksi pyydä, eli ei ole valmis minkäänlaisiin kompromisseihin, jos se tarkoittaa pahoillaan olemista millään tavalla. Olet käytännössä koko tämän ajan ollut täydellisessä umpikujassa, tanssimassa veitsenterällä, koko ajan varoen mitä suustaan päästää. Ystävä ei vaadi toista olemaan varovainen sanoissaan ja ystävyyteen kuuluu olennaisena osana kyky antaa anteeksi ja tehdä kompromisseja ja tähän ei tämä ystäväsi selvästi kykene.

Usko pois: Sinun ei pitä katua mitään muuta kuin sitä, että olet rajallista aikaasi tuhlannut tuollaiseen patologisen itseriittoiseen vatipäähän, joka ei ystävyyttäsi selvästikään ole arvostanut koskaan paitsi sitten kun siitä on hänelle jotain hyötyä - ja sitäkin katumista ei tarvitse päällään kantaa kauaa. En yllättyisi jos tämä ystävä kuuluisi niihin ystävien alaluokkaan, jotka ilmoittavat itsestään kun ovat jotain vailla, tietäen erittäin hyvin että kiltteys ei ole muuta heille kuin hyväksikäyttökohde.

Paras tapa tässä kohtaa on luovuttaa ja tehdä ratkaiseva liike, laittamalla esto hänelle päälle. Vaikka se tuntuu taatusti pahalta niin siitä menen takuuseen että se ei kestä loppuelämääsi; ihminen on sopeutuvainen olento kuitenkin.

6. vierailija Vierailija

7. vierailija Vierailija

Kiitos ♥ näin pitää toimia vaikka vaikeaa onkin ja juuri tuollainen hän ..kaipaa apua ja seura kun tarvitsee jotain :(

8. vierailija Vierailija

9. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus