Täh, apua. Mitä kuuluu noille "ohihuutajille" vastava huutiksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Mä olen siis ymmärtänyt, että huutokaupan ohi ei saa myydä tuotetta, eikö niin?

Joku nyt kysyy kuitenkin, että voiko tulla hakemaan tuotteen jo ennen kohteen sulkeutumista, jos huutaa nyt? Ymmärrän toki, että minun pitäisi keskeyttää huutokauppa, mutta onko se ihan sääntöjenmukaista?

En edes vastaa, koska suoraan sanoen vituttaa alkaa vääntämään jonkun tuollaisen kanssa meilejä. Huutokauppaa ei saa keskeyttää, jos siellä on huutoja. Siksi käytän osta heti-hintaa. Jos haluaa ostaa, niin sitten maksaa.

Tässä mun kohteessa ei ole huutoja, paitsi tältä joka viestiä laittoi.
Äh, ärsyttää koko touhu. Helpommalla pääsis kun veis kaiken turhan kaman jonnekkin pelastuarmeijaan |O

Itse en ole sulkenut kohdetta vaikka kohteessa ei olekaan muita huutoja. Ihan vaan sen takia koska säännöissä niin lukee. Ja kyllä se joka sen haluaa heti ostaa myös huudon päätyttyä, ellei joku muu sitten osta. Joten mulle ihan sama kuka huutaa/ostaa niin pidän säännöistä kiinni. Aina on kuitenkin kaupaksi menny :)

Nyt kun huutiksessa on Osta heti -vaihtoehto erikseen, niin en keskeyttäisi käynnissä olevaa huutokauppaa. Joskus menneinä aikoina, kun osta heti - nappulaa ei voinut laittaa, olisin varmaankin sulkenut ainakin jo pitkään myynnissä olleen kohteen, jos huutaja sitä pyytäisi.

Pyytäisin kyselijää ainakin tekemään huudon kohteeseen ja sulkisin vasta sitten, jos kohde on hitaasti kaupaksi käyvää sorttia! En sulkisi kohdetta, jos huutoja olisi hyvällä syyllä vielä odotettavissa lisää.

Joskus ostajat kyselevät tuotteita huudon sulkeutumisen jälkeen. Silloin olen aina myynyt, jos kohde on ollut vielä vapaana.

Sanot vaan sille ohihuutelijalle, että sulta on muutama tyyppi kysellyt jo kyseisestä tuotteesta ja miettivät nyt huutoajan puitteissa, huutavatko vai eivät. Ei siis olisi reilun pelin hengen mukaista, että keskeyttäisit huutokaupan aiemmin.

Tässä mun kohteessa ei ole huutoja, paitsi tältä joka viestiä laittoi.
Äh, ärsyttää koko touhu. Helpommalla pääsis kun veis kaiken turhan kaman jonnekkin pelastuarmeijaan |O

No tee niin. Vie pelastusarmeilaan. Ne ovat aina tehneet työtäns paljon ja nurisematta ja itsestään turhaa numeroa tekemättä,. Tuollaista minä kannatan.

Muust en osa sano, kuin että huono meklari teillä huutokaupassa. Kunnon meklarin pitää osata ylläpitää paitsi hyvää tunnelmaa, niin huutokauppakuria myös.

Minä suljen huutokohteita, jos huutaja on huutanut kohteen joka sulkeutunut tänään ja sitten on huutanut muita, jotka sulkeutuvat eri päivinä kahden viikon säteellä. Tietysti jos kilpailevia huutoja tai paljon kyselyitä en sulje aiemmin. Riippuu tietysti kohteestakin. Vasta avattu kohde ei välttämättä sulkeudu heti kuten jo vuoden myynnissä ollut tuote.
Siis jos kyselyitä yms. niin sanon ohihuutajalle, että en sulje aiemmin tämän vuoksi.

Yhteistyössä