Tähän pinoon ne ketkä on onnistunut pilaamaan jouluruokia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sone

Vieras
Banaanikakku meni mönkään, tuli ihme kovat kuoret!!!!! Unohin laittaa voin sinne taikinaan ja otin sen sit pois uunista ja sekotin sen voin ja takas uuniin.. Ja tais olla liian kauan.

Hyytelökerroskakku... Mitkä kerrokset!!! Sinne ne sekottu toisiinsa (prkl) kun en tajunnu antaa tarpeeks jähmettyä..

:headwall:

Mitäs tästä opitaan, ens kerran teen jotain mitä osaan tehdä ;) Nää leipomukset oli ihan vierasta lajia miun keittiössä!

:xmas: :xmas: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Banaanikakku meni mönkään, tuli ihme kovat kuoret!!!!! Unohin laittaa voin sinne taikinaan ja otin sen sit pois uunista ja sekotin sen voin ja takas uuniin.. Ja tais olla liian kauan.

Hyytelökerroskakku... Mitkä kerrokset!!! Sinne ne sekottu toisiinsa (prkl) kun en tajunnu antaa tarpeeks jähmettyä..

:headwall:

Mitäs tästä opitaan, ens kerran teen jotain mitä osaan tehdä ;) Nää leipomukset oli ihan vierasta lajia miun keittiössä!

:xmas: :xmas: :xmas:

mä lupasin eilen leipoo lasten kans tiikerikakun, ja huomasin jossai vaihees kesken leipomisen et se kaikist tärkein ,eli leivinjauhe oliki loppunu. no mut leivottiin kuiteski. hyvä siitä tuli vaikkakin erittäin lituska :laugh:

Mut se hyytelökerroskakkuhan voi silti olla tosi hyvää vaik ne kerrokset sekottukin :p Älä nyt vielä masennu, kun et ole ees maistanu. Mie unohin kerran laittaa suklaakakkuun voin. Kaikkien mielestä se oli kuiteskin ihan hvvää eikä kuulema ees huomannu. Olen sit muistaakseni senkin jälkeen tehny sitä kakkua sit rasvattomana versiona. Ehkä mun pitäskin alkaa aina mainostaa sitä light suklaakakkuna :D

Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Mut se hyytelökerroskakkuhan voi silti olla tosi hyvää vaik ne kerrokset sekottukin :p Älä nyt vielä masennu, kun et ole ees maistanu. Mie unohin kerran laittaa suklaakakkuun voin. Kaikkien mielestä se oli kuiteskin ihan hvvää eikä kuulema ees huomannu. Olen sit muistaakseni senkin jälkeen tehny sitä kakkua sit rasvattomana versiona. Ehkä mun pitäskin alkaa aina mainostaa sitä light suklaakakkuna :D

Juu teen tänään uuden kiilteen tohon kakun päälle kun nyt se on ainakin varmasti jähmettynyt :) Joutuu vaan käydä kaupasta liivatetta vielä lisää... siel on varmaan muitakin!!

Tapahtui 16 vuotta sitten kun likka oli vauva ja kirkui yötä päivää.Olin puolikuollut väsymyksestä mutta en antanut periksi tuumaakaan,itse piti kaikki leipoa ja tehdä.
Laitoin sitten joulukinkun uuniin muovikääreineen...
haju oli melkoinen ja kinkku pilalla.
Tänään se naurattaa mutta ei naurattanut silloin... =)

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tapahtui 16 vuotta sitten kun likka oli vauva ja kirkui yötä päivää.Olin puolikuollut väsymyksestä mutta en antanut periksi tuumaakaan,itse piti kaikki leipoa ja tehdä.
Laitoin sitten joulukinkun uuniin muovikääreineen...
haju oli melkoinen ja kinkku pilalla.
Tänään se naurattaa mutta ei naurattanut silloin... =)

Voi ei... :whistle: No muistaapahan ainakin jotain sumeasta vauva-ajasta :D

mä fiksuna kokeilin josko porkkanalaatikkoon vois laittaa puuroriisi suurimot raakana.. Ei voi. =)
Sain ne kyllä pelastettua kun keitin ja soseutin lisää porkkanaa ja sotkotin ne kertaalleen paistetut laatikot siihen ja uudestaan uuniin.

Njääh, jos jotain uupuu, laitan vastaavaa tilalle;

kaakaojauheesta tehtyä mokkaleivosta tässä vetelen, kun se OIKEA talouskaakao oli loppu. Ihan hyvää. Pikkasen ehkä rakeista :xmas:

Ja sämpyläjauhoista tulee ihan hyvä kermakakku :xmas:

Yhteistyössä