Tahkoojat 163

  • Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti
Sanelma*
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07, 05/07, 06/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 34/29, 9/04, IVF tulossa syksyllä
Manna, 31/31, yritystä 08/04
Molly, 32/34, 8/04, IVF tulossa syksyllä
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/37, 9/04, 2xIUI, 1. ICSI käynnissä
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07
 
Sanelma*
No niin kotiuduttu on. Gissa sulla tilanne on edelleen harmillisen stressaava. Vielä kuitenkin on peukut pystyssä jatkon suhteen. Huomenna olenkin jo taas töissä koneen ääressä ja pääsen lukemaan kuulumisia tuoreeltaan, kun ne tänne ehdit kirjata.

Manna, mun mielestä punktio sattui vähemmä kuin SSG, vaikka mulla oli molemmat torvet on auki. Eli jännitys se varmaan se pahin rasti on tuossa punktiossa. Mulla ainakin auttoi siihen se rauhoittava ennen toimenpidettä. Se joka mun jälkeen oli vuorossa taisi olla juuri sellainen kohdun läpi mentävä tapaus. En ole varma, mutta olin kuulevinani. Hänelle teki kyllä tosi paljon kipeämpää kuin minulle, mutta siellä hänkin oli tänään hymyssä suin siirrossa meidän jälkeemme. Eli kummasti sitä näistä koettelemuksista selviää, kun se toive onnistumisesta on mielessä.

Siispä tässä tämän päivän uutiset. Yhdestätoista alkiosta 10 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan normaalisti. Siis VAIN yksi meni hukkaan!! Lääkäri oli kyllä todella iloinen ja onnellinen meidän puolestamme. Sanoi, että harvoin pääsee siirtämään näin täydellistä alkiota. Mulle siirrettiin siis yksi täysin pistein pisteytetty HÄN. Kuulosti hauskalta, kun lääkäri puhui koko ajan HÄNESTÄ. Loput yhdeksän alkiota menivät pakkaseen kuudessa eri oljessa. Siis kaiken kaikkiaan aika upea juttu. Enpä olisi ikinä uskonut.

Siirto itsessään meni hyvin ja kivuttomasti. Rakko oli mulla vaan vähän turhan täynnä ja pelkäsin koko ajan, että kohta suihkuaa :O No, ei onneksi suihkunnut ja pääsin sitten lopulta vessaan asti. Miehen tuotos oli tällä kertaa vähän parempaa kuin aikaisemmat, mutta silti Kaikki munasolut hedelmöitettiin ICSIllä.

Nyt vain sitten odotellaan. Ei mitenkään vaan osaa ajatella, että nyt olis asiat mitenkään "paremmin" kuin aikaisemminkaan. Olenhan voinut viimeisten 3 vuoden aikana olla tässä samassa tilassa vaikka kuinka monta kertaa. Tällä kerralla vain tiedän sen varmasti. Se on nyt korkeamman kädessä kuinka asia tästä etenee. Toivotaan parasta.
 
**Keijukainen
Hinoa, kertakaikkisen hinoa Sanelma. Minustakin kuullostaa harvinaisen upealta että noin monta hedelmöittyi, mitä on yleensä lukenut toimenpiteestä. Ja tosiaan, noin monta vielä pakkasessa, aivan upeaa. Ei tarvitse heti alkaa pitkän kaavan mukaan hoitamaan vaikka tämä eka hoito nyt jostain syystä epäonnistuisikin.
Mutta toivotaan että ei tarttisi, korkeintaan sieltä pakkasesta sitten sisaruksia =)
Peukut on pystyssä, sen tiedätkin jo.

Tota mä vähän pelkään, kun siirrossa pitää olla rakko täynnä. Oon kerran ollut ultrattavana rakko täynnä ja se on kyllä erittäin epämiellyttävää. Mutta kaiken se kestää...

Gissalle voimia kipuihin ja toivotaan että huominen toisi kuitenkin hyviä uutisia.

Nyt kotiin...
 
Nekku*
Aivan kerrassaan mahtavia kuulumisia Sanelmalla! Huippua, huippua. Nyt on voitava tehty ja kuten sanoit, tästä etiäpäin se on jonkun muun käsissä. HÄNelle nyt sitten vain kaikkea hyvää.

Ja kiitos kuvista! Teillä on syötävän suloinen naapuri (joo, ja on sulla kivannäköisiä nettikavereitakin, hih). Näytin naapurisi kuvaa Lotallekin, joka oli siitä innoissaan. :)
 
molly
Perjantaita!

Minä luin kans jännittyneenä sitä Sanelman tarinaa, huih. Kiitos siis käytännön raportista ja yksityiskohdista! Hienosti tsempattu ja ihana se sinun mies. Kerroin omalle miehelle teidän toimenpiteestä ja hän katsoi mua vähän kauhistuneena ja kysyi, että kannataako noita juttuja nyt ollenkaan lukea etukäteen... :) Kai sitäkin vähän pelottaa ja tietty tulee paineita puolisona ja tukihenkikönä. Musta tuntuu, että meikäläisen ihana rauhallinen mies aina vähän hämääntyy silloin kun mä positiivisena ja aina aika vahvana naisena olenkin yhtäkkiä kivuissa/sairaana/itkuinen.

Mutta noin muuten, Sanelma, tosi hyvin kaikki siis mennyt! Hinoa! Loistava saalis ja positiiviset kommentit lääkäriltä. Taitaa olla sympaattinen tapaus, ja sehän on varmasti tosi tärkeä juttu näissä hoidoissa. Viimeinen asia mitä kaipaa tässä tilanteessa on urpo tahditon lääkäri. Nyt on siis toivoa, ja peukut on pystyssä teille ja hänelle! :)

Vippelle oikein mukavaa lomaa!! Taisit jo lähteä lomanviettoon. Toivottavasti ehdit linjoille aina välillä kuitenkin :)

Manna hei, pistä ihmeessä joku kuva teidän häistä Keijulle, joka kilttinä viestinvälittäjänä varmasti voi sitten laittaa meille eteenpäin ja saadaan sitten sähköpostiyhteys muutenkin. Mites muuten Keijukainen se sun jalka nyt? Entä korva? Ja entä se flunssa? :) Joko alkaa krempat helpottamaan? Toivottavasti!

Gissan viimeisimpiä kuulumisia tässä vahtaan koneella. Toivottavasti uutiset olisivat hyvät. Kovasti olet mielessä ja *positiivisia viboja lähettelen*. Hyvä, että menit uuteen verikokeeseen!
 
*'Keijukainen
Huomenta! Se on sitten perjantai..ihanaa. Mulla on nukkumaan meneminen venynyt siihen malliin että aamulla herääminen on ihan tuskaa. Kauhee väsymys tulee aina joskus puol ysin maissa illalla, sitten mä piristyn ja kukun johonkin puol kahteentoista - kahteentoista saakka kun on valoisaa. Vaikka on näin sateista ja harmaata, illat on silti valoisia.
Tosin kai nyt viikonlopuksi luvattiin vähän kauniimpaa säätä. Onneksi, sillä oon menossa huomenna anoppilaan ja tarkoitus on mennä uimaan.

Molly, kiitos kysymästä, jalka on taas vähän epäkunnossa, sinnittelen sen kanssa lomaan saakka. Silloin ei kuitenkaan joudu samalla tavalla liikkumaan kuin täällä töissä. Huomaan sen siitä että viikonloppuisin en kärsi jalkasärystä ollenkaan vaikka liikun ihan normaalisti.
Korva on ok, välillä menee lukkoon, mutta nyt kun tietää ettei siellä mitään vakavaa ole, niin sitä jotenkin ei samalla tavalla ajattele kuin ennen tutkimusta.
Juu, ja flunssa on menneen talven lumia! Minähän olen siis kuin joku vaivainen mummeli :DD

Sanelmalle kiitos kuvista, olivatpa hauskoja! Osa porukasta on jo tosi tuttuja ja kaikkien naamat kyllä tunnisti muista kuvista. Ja se teitin naapuri oli tosiaan suloinen :)

Vippelle oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa!!

Gissan kuulumisia odotellessa...positiivisia viboja lähtee täältäkin suunnasta..

 
molly
Keiju, mä oon kans ollut ihan romuna viime aikoina, kaikenlaista pientä kremppaa. Hoh hoh, tosiaan ihan kuin joku vaivainen mummeli minäkin, eli meitä on ainakin kaksi jos se ollenkaan lohduttaa, heh. Kivaa anoppilaa ja uintireissua teille!

Ja viikonloppuja kaikille!
 
Sanelma*
Hellou!

Mullakin on vihdoin flunssa hellittänyt. Enää ei tarvitse kuin aamuisin röörit puhaltaa auki. Onneksi. Kyllä sitä jo liki 3 viikkoa kestikin.

Väsynyt immeinen löytyy täältäkin koneen äärestä. Yksi koiruuksista on ollut koko viikon "mahataudissa" ja olen pomppinut vähintään kolme kertaa yössä päästämässä sitä pihalle. No onneksi osaa pyytää ulos, ettei ole tarvinnut luututa sisällä. Tänään aamulla oli jo onneksi vähän paremman oloinen. Toivotaan, että raasu paranee pian. Heti sitä huolestuu kun tuollaista tulee. Ja juu, arvatkaapa vaan onko mies herännyt kertaakaan noihin "yöherätyksiin". No ei ole. Antaa vähän esimakua tulevasta, jos joskus on joku muukin öisin herättelemässä... ;)

Tänään mennään illalla kyläilemään kavereille. Huomenna kotona oloa ja sunnuntaille onkin liput kesäteatteriin. Toivotaan siis, että sää olisi silloin aurinkoinen.

Toivottavasti Gissan uutiset on positiivisia. Niitä odotellessa kaikille mukavaa viikonloppua!
 
Vippe
Heissan!
En oo tainnu taas vähään aikaan kirjotella.. Kävin kyllä pikaisesti eilenkin vilkuilemassa viestit, mutta hankalaa se on töissä kun joutuu kokoajan vilkuileen selän taakse, ettei kukaan näe.. :)

Sanelmalla oli tosi hyvät uutiset. Vau, aika hyvin hedelmöittyneitä. Peukut on pystyssä! Gissan uutisia täällä odotellaan sydän syrjällään..

Mannalle tsemppiä uuden nimen kanssa.. Eiköhän se siitä ala luonnistua. Näin täytyy toivoa. :) Olitte muuten kivoja lahjojakin saanu, en tainnu muistaa niistä mitään mainita.. Raha on aina tervetullutta, varsinkin jos osan pystyisi vaikka hoitoihinkin käyttämään..

Tämä vkl vietetään mun vanhempien luona/mökillä, alkuviikosta ollaan vielä pari päivää kotona, sitten onki nettipimentoa luvassa, kun mennään anoppilaan/mökille Itä-Suomeen ja kierretään varmaan vähän muuallakin. Sillä reissulla varmaan menee reilu viikko.

Mutta hyvää viikonloppua kaikille, ja kiitos lomatoivotuksista! :)

ps. Sunnuntainakos Kastis oli Espanjaan lähdössä? Heh, aattelin vaan ku sunnuntaille on jo luvattu parempaa säätä. :)
 
gissa
Heippa, kiitos kovasti kaikkille myötäelämisestä.

Ei ole hyviä uutisia kerrottavana, yllättävää :/
Arvo ei ollut laskenut, mutta ei myöskään noussut niin paljon kuin pitäisi. Ultrasta ei välttämättä selviä mitään, joten sovittiin, että menen maanantaina verikokeelle, niin katsotaan arvo uudestaan. Itse ajattelin, että varmaan arvo noussut vielä viime testistä ja nyt sitten siitä laskenut tähän tasolle, joka kuitenkin vielä suurempi kuin edellinen mitattu. Maalaisjärkeä vaan, mutta näin mä uskon. Viikonloppu on sitten kärvisteltävä ja yritän tappaa sitä pientä toivoa, joka on aivan turhaa ja pitkittää vaan tätä tuskaa.

Sanelman uutiset tosi hyviä, megapeukut sulle ja kärsivällisyyttä piinaviikkoihin.

Sori että en nyt kommentoi muuta, ei vaan jaksa :(
 
Sanelma*
Mä en ala... Gissa voi kun vois vaihtaa paikkoja. On niin onneton ja voimaton olo, kun ei voi mitenkään vaikuttaa näihin asioihin. Virtuaalinen halaus sinne suuntaan kuitenkin.
 
Riinuska
Gissa, ei oo totta... Yhdyn täysin Keijun sanoihin, todella epäreilua. Voimia sinne!

Eilen kirjoitin tänne, muttei näy mitään? Sanelmalle vaan, että kylmät väreet meni kun luin "hänestä". Peukut on pystyssä.
 
molly
Voi ei :( Luja halaus, Gissa. Todella todella vaikea viikonloppu varmasti tulossa. Koitahan jaksaa, ja toivottavasti mies osaa tukea ja voitte puhua asioista, ajatuksista ja peloista. Jokainen tietty tavallaan, mutta usein pahaan ahdistukeen ja jopa fyysiseen huonoon oloon auttaa puhuminen ja itkeminen, kun saa kaiken pahan ulos. Itsekin ois opittava se taito. Voimia! Olet ajatuksissa. Maanantaina sitten linjoilla, pienen pieni toivo edelleen?...
 
*Kastehelmi
Lomalaisen oli pakko tulla kurkkaamaan (tultiin just kotiin ja teen pari työhommaa). Gissan tilanne vetää hiljaiseksi, mutta mä jaksan ja haluan edelleen toivoa parasta. Kaikki ulokkeet ovat nyt pystyssä!
Sanelman kuulumiset puolestaan vaikuttivat hinoilta. On tämä nykyajan lääketiede mahtavaa, kun avustamalla saadaan noinkin hyviä tuloksia! Ja tosiaan, tässä lajissa määrä ei korvaa laatua. Useinhan isoissa määrissä on se kato sit aika suurta. Peukut ovat pystyssä ja pääsen lukemaan sit maahan palattuani uutisia, toivottavasti hyviä sellaisia.

Omat lomakelit ovat olleet syvältä jostain, mutta aika on mennyt silti kivasti. Ollaan oltu paljon mökissä peiton alla ja oviskin kolkutteli aika kiitettävän voimakkaasti, huh. No joo, lopputuloshan on selvillä. Mutta keleistä huolimatta on siis ollut kivaa. Huomenna yhdet lasten synttärit, pyykinpesua ja pikku hiljaa pakkausta ja tiistaina matkaan :)
 
Manna*
Pikainen moi.
Pahoittelut ja halaukset gissalle. Kyllä on tosi kurja juttu, jos tää nyt näin menee. Silti haluan toivoa todenteolla vielä, että peli ei olisi menetetty. Onko sulla ollut vuotoa? Olen kädet kyynärpäitä myöden ristissä teidän puolesta. Huomenna pääset verikokeeseen ja ollaan hiukan viisaampia. Voimia.
Sanelma, hirmuinen rutistus onnekkaasta siirrosta ja saalista!!! Ihan mieletön juttu! Nyt kovasti toivotaan ja odotellaan! Upeaa, että kaikki meni nappiin. Rauhallista odotteua :)
Mulla on aikamoinen kiire, kun just kotiuduttiin (miehellä harrastukseen liittyvä kilpailuvkonloppu). Täytyy mennä pyykinpesuun ja purkaan tavarat. Palataan...
 
gissa
Huomenta!
Viikonloppu meni sohvan pohjalla kivuissa ja lauantaina alkoi reipas vuoto. Lopetin sitten lugetkin oma-aloitteisesti, että saisi vuotaa kunnolla.

Verikoe ois ollut tänään, mutta en mennyt vielä töihin. Toivottavasti pystyisin menemään jo huomenna, kun pitäs tuuratakin kahta ihmistä.

Mukavaa viikkoa kaikille ja kiitos mielenkiinnosta ja myötätunnosta.
 
molly
Kivaa rentoa lomailua teillä Vippe! Nauttikaa mökkeilystä ja kiireettömistä päivistä.

Voi vitsi, mä kävin viikonloppuna pariinkin otteeseen tarkistamassa postin, josko Mannalta olisi tullut kuvia :) Ei ollut... Älä pidä mitään kiirettä, Manna ;) Mutta saat sitten vaihdossa kuvia kun mailailet! Ja mä olin kans unohtanut kommentoida teidän häälahjoja jotka kuullosti tosi kivoilta. Ja se raha on tietty aina tervetullutta, esim. häämatkaa varten. Sukunimeenkin varmaan pikkuhiljaa totut. Ja jos aivan kamalasti kaduttaa ja ahdistaa vielä pitkänkin ajan jälkeen, niin sehän on helppo vaikka vaihtaa takaisin! Että mikään ei ole ikuisesti menetetty kuitenkaan. Mun yks ystävä teki just näin, kun ajatteli eka että tottuu, muttei millään tuntenut itsensä sinuksi uuden nimen kanssa.

Kävitkö Keiju taas uimassa viikonloppuna? Sä oot kova uimaan. Miten lämmin vesi on? Musta vesi on nykyään jotenkin niiiin kylmääää, hrrrr. Mereen on kiva vaan pulahtaa saunasta, tulee raikas olo. Mutta jotenkin se sellainen uiminen uiminen on jäänyt vähän näin "vanhemmiten". Pienenä nyt tietty viihtyi enemmän meressä kuin kuivalla maalla kesäisin.
 
**Keijukainen
Huomenta. Gissa, voi surkeus sentään. On toi jotenkin sellasta mitä ei voi käsittää..ilmeisesti siihen kiinnittymiseen ei auta kuin luget, mitään muuta konstia ei ole? On se hittolainen kun hedelmöittyminen onnistuu, kiinnittyminenkin alkuun ja sitten tulee aina kesken. Toivottavasti sulla hermo kestää vielä tätä rumbaa...

Kastikselle oikein hyvää reissua! Juu, ja huomisesta alkaen onkin luvattu nätimpää säätä kun lähdet Espanjaan :))

Meillä meni viikonloppu ihan kotioloissa. En lähtenyt anoppilaankaan kun jotenkin tuntui siltä että haluan olla vaan kotona. Ja hyvää se teki. Pesin pyykkiä, siivoilin, otin aurinkoa ja sain aitaprojektini tehtyä. Ostin jo aikaa sitten sellaista pajuaitaa mikä mun piti pikkusahalla pätkiä sopivan mittaiseksi.

Iltaisin kun mies tuli töistä, tehtiin ruokaa ja otettiin muutama lasi viiniä leffaa katsellessa. Lauantaina syötiin partsilla kylmäsavulohta, uusia perunoita, voita, tilliä..nam nam. Ja leivoin vadelmapiirakan päivällä, joten sitä myös . Illatkin oli viikonloppuna ihanan lämpimiä.Oli ihanaa kun pitkästä aikaa paistoi aurinko.
Olin jo ihan lomatunnelmissa, eikä olis yhtään huvittanut vääntäytyä töihin tänä aamuna.

Mukavaa viikkoa kaikille! Gissalle erityisrutistus.
 
*Kastehelmi
Voi perskeles gissa! Tuntuu ihan kohtuuttomalta. Jotenkin ihan ylirankkaa että ensin annetaan ja sitten otetaan pois :( Onko teillä tehty kaikki vasta-aine ja hyytymistestit? Ja kohdun koepala otettu (joillain kun on koepalassa selvinnut että lilmakalvossa on jotain)? On kai niitä käyttämättömiä keinoja vielä, esim. kortisonit (tosin vaatisi että oma elimistö hylkii jollain tapaa). Lähetän kovasti voimia ja tsemppiä, muuta en oikein osaa.

Gissan "kohtalo" tuntuu itsestä vielä rankemmalta kuin tämä oma, että ei koskaan natsaa. Kun ei käy edes lähellä (siis yleisesti ottaen) niin siihen tottuu, eikä toivo enää herää (turhaan).

Jaahas, täällä pitäisi alkaa pakkaamaan. Mies lähti hoitamaan asioita. Joku ihana ihminen oli sitten yrittänyt varastaa mopon ja siinä epäonnistuessaan oli rikkonut virtalukon. Sekin pitäisi vielä säätää jollain tavalla, että miten viedään huoltoon jne. Hip hei.Sellaisen r*nkkarin kun saisi kiinni itse teossa. Ja tokihan kelit paranee kun me poistutaan maasta. Parhaat kelit lienee vasta taas heinä-elokuun vaihteessa, mutta tänä vuonna ei ollut mahdollista valita lomaa sinne niinkuin yleensä. Ehkä sit ens vuonna.
 
molly
Hyvää lomamatkaa Kastikselle!!

Jotenkin näin sielujeni silmissä kun olisit saanut sen r*nkkarin kiinni itse teossa, siis mieluiten itse varkauspuuhassa, eikä missään muussa touhussa :D
 

Yhteistyössä