Tahkoojat 200

  • Viestiketjun aloittaja ~~~~~~ :)
  • Ensimmäinen viesti
Molly*
Täällä päivystän :)

Kävin eilen ihan pikaisesti uimassa lyhyen matkan ja venyttelin selkää. En tiedä oliko se mitenkään ratkaisevaa mutta ainakin kivut hävisi iltaa myöden. Kuitenkin näitä on ollut välillä, eli paree jumpata alaselkälihaksia kyllä...

Mulla oli Manna rinnat eniten kipeät just hoidon alla, auts. Plussattuani helpotti pikkuhiljaa ja kipu hävisi vähitellen kokonaan. Hinoa, että sulla ei ole ollut mitään vuotoja. Mutta älä säikähdä liikaa jos vaaleanpunaista tai rusehtavaa tuhrua tulee jossain vaiheessa. Crinonesta/lugeista ja ärtyneistä limakalvoista kuulemma näin tapahtuu helpostikin. Minä konsultoin Nasuppia alkuraskaudessa jonkin verran spostitse noista vuodoista, hänellä niitä nimittäin oli ihan johonkin rv12-14 asti jonkin verran, eikä siis merkannut mitään vakavaa. Itselläni oli niitä pieniä vuotoja ja tuhruja välillä, viimeksi n. 3 vkoa sitten rv14 tienoilla kun olin vähän rasittanut itseäni fyysisesti liikaa. Sittenhän mulla oli se runsas kirkkaanpunainen vuoto kun toinen alkioista luultavasti tuli pois rv6-7 tienoilla. Kyllä sitä edelleenkin rv16+ jokaisella vessareissulla tarkistaa ettei paperiin vaan ole tullut mitään punaista... Mutta toisaalta on jo aika seesteinen ja luottavainen fiilis.

Siitä vuodosta vielä kuitenkin. Jos on ollut vähänkään, niin mielestäni ainakin oma lääkärini on tosi herkästi heti pistänyt saikulle ja kehottanut lepäämään eikä ole saanut rasittaa itseään. Mun raskaana olevan ystävän sikiö oli vähän pienikokoinen viikkoihin nähden, jossain puolessa välissä raskautta, ja hänen lääkäri oli kans sanonut että mahdollisimman paljon lepoa sekä fyysisesti että henkisesti, eikä saa stressata (hänellä oli yksi suurestikin stressaava tekijä elämässään silloin). Kuulemma vauva kasvaa levossa. Että ei kai raskaanaolevia turhaan kehoteta ottamaan rauhallisesti ja lepäämään.

Mä en usko, että itse olisin edes miettinyt näitä asioita jos olisin raskautunut luomusti sanotaan edes parissa vuodessa. Mutta kun on tällä tavalla aikaansaatu raskaus, ja se keskeytynyt km ja rankkoja hoitoja takana + se monen vuoden stressi ja pelko että jos ei ikinä onnistu, niin ehkä olen vähän ylivarovainen just sen liiallisen touhottamisen ja fyysisen rasituksen kanssa. Otan itse ainakin tosi rauhallisesti, kuuntelen kroppaa ja lepään pieniä hetkiä monta kertaa päivässä ja nukun päikkäreitä niinä päivinä kun väsyttää, vaikka toisaalta kävisinkin pikku kävelylenkillä tai uimassa välillä. Mutta jokainen menee oman voinnin mukaan mun mielestä. Eihän raskaus tosiaan mikään sairaus ole, että jos hyvältä tuntuu niin elää ihan normaalisti niin kuin ennenkin.

Kyllä se sun hCG on varmaan hurjasti noussut Manna :) Ja tosiaan toivotaan, että pari seuraavaa kuukautta menisi nopeasti. Vaikka ei ne kyllä mene ;) Näin ainakin tuntuu itsestään kun on siinä vaiheessa, heh :)

Mitäs muille?
 
Molly*
Miten mun kirjoitus rönsyilikin tuolla tavalla... Piti siis lyhyesti ja ytimekkäästi todeta, että esim. Nasupin tilanteessa hänen vuoto ei merkannut toisen alkion poistulemista, mutta mulla taas niin kävi. Että tosi vaikea sanoa mikä voi tarkoittaa mitä, vuoto tai vuodottomuus :) Onko tuollaista sanaa? :) Mä mietin itse asiassa samoja juttuja silloin heti plussan jälkeen kun oli kuitenkin kaksi kyytiläistä matkassa eikä mitään vuotoja näkynyt viikkoihin. Ajattelin, että _täytyy_ tarkoittaa että molemmat on lähtenyt kasvamaan.
 
jamollyvielä....
Tuli mieleen, että Sanelmalla taas taisi olla niin, että viikko siirron jälkeen oli vuotoa ja epäiltiin että olisikohan toinen siirretyistä alkioista silloin tullut pois (ei kiinnittynyt?) kun varhaisultrassakin näkyi sit vaan yksi pieni Okko :)

Jos oikein muistan.
 
Vippe
Heippa!

Ihanaa lueskella Mannan kuulumisia nyt, kun on vihdoinkin onnistunut. :) Varmasti huolettaa kaikki asiat nyt ja tulee peikkoja mieleen, mutta koita hätistää ne kauemmaksi. Tsemppiä kovasti!!

Viikonloppu meni mukavasti tyttöjen kanssa bilettäessä. Manna, nähtiin sunkin "suosikkiartisti". ;) Lystiä oli, ja nyt jaksaa taas puurtaa. (haha, ei voisi vähempää kiinnostaa työnteko, mutta kai se on pakko!)

Plussiin en oo hetkeen ehtinyt, hienoa että Nasupin pojalla on kaikki hyvin. Todella hinoja uutisia!

Mollylla oli sosiaalinen viikkis, kuulosti mukalta. Mää koitan taas jossain vaiheessa ehtiä kirjotteleen spostia..

Mitä kuuluu Kastikselle? :)
 
Molly rv 16+6
Ja taas mä häiriköin täällä.... Mutta pakko tulla raportille, tunsin ihan äsken ihka ensimmäisen (varmuudella) vauvan tönäisyn masussa!! Oli sellainen selkeä pu-pum! Yksi ainoa, ja oikealla puolella missä tuntui ihan hennot kuplat viikko sitten. Niisk.

Ja plussapuolen "juoru", Hertta siellä on plussannut! Mahtista! Ja Manna saa Hertasta odotuskaverin samoille viikoille!

Juu, Vippe, meillä oli vilkas viikonloppu, ja kivaa oli. Oliko teillä kamera mukana tyttöjen reissussa? Että tuliko mitään kuvia teistä ja starasta :) Varmaan oli hauskaa!
 
Vippe
Oih, Molly, ihkua!!!! :) Onnittelut ensimmäisestä potkusta/tönäisystä! :) :)

Hinoa, että Manna saa odotuskaverin samoille viikoille. Mahtia!

Ei ollu mulla kameraa matkassa, mutta yhdellä meistä kuitenkin.. Parikin otosta löytyy. :)
 
Nasuppi*
Mannalle taas pikapikaa... Mulla tuli vuotoa ensimmäisen kerran rv 7-8 tienoilla, varmaan ikäänkuin menkkojen aikaan, koska sitä tuli aika tasaisesti kuukauden välein sen jälkeenkin. Silloin testipäivän aikoihin ei ollut mitään vuotoa. Tiedä näistä sitten, voiko mitään mistään päätellä, taidat joutua kärvistelemään epätietoisuudessa sinne varhaisultraan saakka :) Jänskää on, muistan hyvin. Mulla oli ihan sellainen tunne, että kaksi siellä on, kun ei tosiaan ollut tuhrun tuhrua tullut missään vaiheessa, eikä pahemmin mitään kipujakaan. Ultrassa näin sitten heti, että siellähän ne ovat molemmat.

Nyt täytyy taas viipottaa... palailen!
 
Nasuppi*
Eikun piti vielä onnitella Mollya ensimmäisistä liikkeistä! Tuli niin liikkisolo, kun mietin miten onnellinen olet ollut tuntiessasi sen. Niin ihanaa! :) Siellä se pienen pieni ihme alkaa tökkiä äitiä. Niisk.
 
Pella
Manna, mulla ei tullut vuodon vuotoa tai tuhrun tuhrua plussan jälkeen. Eli tosiaan taitaa vaihdella kovin yksilöllisesti. Mutta ehkä se hcg-arvokin kertoo tällä viikolla jo jotain. Sehän kuitenkin nousee kaiketi enemmän, jos on tuplaraskaus. Nuo epävarmuuden tunteet on tosi kurjia, mutta toivotaan, että viimeistään varhaisultra pikkaisen jo tuo helpotusta.
 
Mannaejk
Onnea Molly tönäistyistä, ihanaa:) Varmasti ihana tunne, kun saa tuntea kunnon elämää ekan kerran masussa. Uusin kuvasi oli NIIN kaunis, NIIN ihana ja masu kerrassaan hyppäsi kuvasta esiin. Aivan ihanan näköinen raskauskuva!!
Kiitokset myös Nasuppi ja Molly tuosta vuoto vs. vuodottomuus-keskustelusta, vaikka niinhän se varmaan on, että siinä ultrassa vasta asia varmistuu. Jännittää sekin. Huomenna meen otattaan sen hcg:n uudellen, pitäkää peukkuja, että olisi noussut niinkuin pitää. Sitten odotellaankin rauhassa ultraa ja ekaa neuvolaa, JOS kaikki menee hyvin. Kädet ristissä.

Kiitos Vippe vielä mukavista sanoistasi. Kyllä mä olen niin onnellinen. Toivon, että tulisitte perässä myös. Tiedätte sen varmaan kaikki, että toivotaan meidän kaikkien tärppäävän vielä. Hei, vai olitsä mun suosikin keikalla:D Se on niin ihana, heh heh. Oikeesti: mä kuuntelen sitä nytkin kokoajan autossa levyltä. Tuli musasta mieleen, että haluaisin ostaa Loirin uuden levyn, tykkään ihan hirveästi Loirista suurena tulkitsijana. Jakaa mielipiteet, I know..

Hertta plussannut, onnittelut sinne, huih!! Täytyy huikata onnittelut toiselle puolellekin! Hauskaa, että samoilla viikoilla.

Kiva Molly, että selkä on parempi. Uiminen tukee hyvin lihaksia ja on turvallista. Onkos sulla sellainen kauratyyny? Hommaa ihmeessä, on hyvä keksintö kylmänä ja lämpimänä. Mutta jos on huonoselkäinen tai taipuvainen selkäkipuun, niin kyllä varmaan raskaus koettelee selkää toisilla aikaisessakin vaiheessa. Toivottavasti sulla ohimenevää.

Täällä elo tasaisen pumpulia. Mitään oloja ei ole. Hiuakan mietityttää, onko hcg noussut. Toivotaan. No, nyt täytyy katkaa Huippisten katselua..

Mukavaa viikkoa!
 
Sanelma*
Molly, mulle kanssa kuva tulemaan!!! Tahtoo nähdä.

Mannalle tsempit ja peukut verikokeeseen. Ja mukavaa pumpulista oloa varhaisultraa odotellessa. Sieltä n. 7 viikolta saattaa sitten se pahaolo astua kuvaan, joten nauti oireettomasta olostasi! :)

Terveiset neuvolasta tällekin puolelle. Kaikki oli ok ja O-K taas niin vilkkaalla tuulella, että oli vaikeuksia saada sydänäänet kunnolla kuuluviin. Ja meno jatkuu koko ajan. Toivottavasi ei ihan suoraan korreloi sitten vilkkauteen syntymän jälkeen ;)
 
Molly*
Mannalle tosiaan onnea hCG-verikokeeseen! Koska saat tuloksen? Varmasti on noussut niin kuin pitääkin, oli niin hieno luku jo alun alkaen pp12! Mullakin olisi jotenkin käsitys, että kaksosista se luku voi olla korkeampi, tai että siitä voi jotenkin saada viitteitä kaksosraskaudesta...

En omista sellaista kauratyynyä, hmm.. pitäisi varmaan hankkia kun monesti kehuttu.

Sanelma, onnittelut jälleen hyvästä neuvolakäynnistä! Vai on se Okko noin vilkas siellä, uskomatonta! Meidän mini on ollut aika rauhallinen aina. Voin muuten pistää sulle kuvan tulemaan pyynnöstä, hehee :) Mutta ajattelin etten viitsi kaikkia sillä pommittaa kun ei se mun minimaha nyt tosiaan mitenkään merkittävästi ole kasvanut, hih. Vaikka pumpsahtanut onkin, pikkasen.

Vippellekin kiitos (ja muille tietty) ihanista onnitteluista ja sanoista siihen ekaan potkuun. Olin tuntevinani tänään vähän samanlaisen, mutta matkasin julkisella ja kyyti oli vähän tärisevä niin ei tuntunut niin voimakkaasti kuin eilen.

Gotta go. Palaillaan naiset!
 
Vippe
Heis, tänään ollu taas kiirettä töissä, kun oon opetellu lisää uusia juttuja. Pikapiipahdus.. Manna, saatko huomenna sen uuden HCG-tuloksen? Jännittävää! :) Molly, mua saa spämmätä kuvilla kans!! :) Haluu nähdä pumpsahtaneen masun, hihi! Sanelma, kiva että kaikki oli neuvolassa taasen hyvin!
 
Manna*
Iltaa.
Ihana lukea Mollyn "pumpsahtaneesta" masusta ja potkuista :)
Sanelmalla kaikki ok, hyvähyvä. Kuinkas sun mammaloma alkaa Sanelma eli siis koska? Oletko jo saanut äitityspakkausta vai milloin se saa? Oletko hankintoja tehnyt? Voi että, aika menee niin vikkelään, kun seuraa muiden raskauksia:)

Mä kävin tänään verikokeessa. Tosin menin niin myöhään, että vastaus tulee vasta torstaina, höh* Saa jännittää nyt sitten sinne asti. Rinnat ei tahdo sopia liiveihin ja ne on kipeät, väsyttää iltaisin (ei aamuisin, herään TOSI aikaisin), mutta ei muuta. Vatsan nippailutkin on jääneet ja jotenkin unohdan koko raskauden välillä jopa pariksi tunniksi. Mutta silti mielessäni hymyilen tälle salaisuudelle, kun ajatus kulkee omaan napaan. Kunhan vaan kaikki olisi ok eli arvo noussut. No..sori nyt, kun jaksan aina kääntää omaa napaan asiat..koittakaa kestää:)

Mukavaa viikon jatkoa taas.
 
Sanelma*
Mammaloman tarkkaa alkamispäivää en vielä tiedä, mutta luulisin että se on 29.1. Viime viikolla tuli se KELAn tukien kannalta kriittinen 154 raskausvuorokautta täyteen ja eilen neuvolassa sain sitten nipun KELAn papereita ja esitteitä kouraan ja niihin pitäis nyt alkaa tutustumaan. Samoilla papereilla anotaan äitiyspakkaus ja kaikki rahalliset tuet. Tän vuoden puolella täytyis ne saada matkaan. Eli pakkauskin tulee vasta sitten, kun saan aikaiseksi anoa sitä. Hankintoja ei olla vielä tehty. Yksi body on kaapissa ja siinä kaikki. Hoitopöytä saadaan kaverilta, mutta ei olla vielä haettu. Sänky (sama missä mies vauvana nukkunut) pitäis hakea miehen veljeltä. Kaikki muu on vielä ajatuksen asteella.

Mutta nyt töihin Mannan testitulosta odotellen.
 
Manna*
Moikka. Kiitos huolenpidosta:) Hcg oli noussut hienosti ja tiistainen arvo oli nyt lähes 3000. Oon tosi väsynyt iltaisin ja aamuisin taas herään ennen kellonsoittoa virkeänä. Alavatsalla tuntuu pientä nippailua välillä, mitään vuotoa ei ole. Onneksi. Jotenkin muka vatsaa turvottaa, samoin rintoja. Kaiki liivit tuntuu pieniltä:S Vointi on kuitenkin hyvä, henkisesti vielä leijutaan jossain taivaissa. Pien pelko jossain aina taustalla kyllä jyllää. No, toivotaan parasta.
 
annu78
Huomenta!
Hienoa Manna ja vielä onnitteluja. Leiju vain rauhassa, äläkä päästä pelkoja jylläämään, vaikka onhan se vielä ihan ymmärrettävää.
Mitäpäs viikonloppusuunnitelmia on? Mä yritän parannella flunssaani ja sitten olis opiskeluhommia.
Palaillaan ja mukavaa viikonloppua!
 
Vippe
Hienoa Manna!! Nyt varmaan uskaltaa jo hengittää.. :) Viikonlopuksi mennään kotopuoleen isänpäivän kunniaksi. Eipä sen kummempia. Rauhallinen viikkis vaihteeksi tiedossa siis.

Huomaa muuten että on tullut marraskuu. Mua ei ole todellakaan luotu elämään marraskuuta.. :/ Ihan hirvee laiskimus ja makean himo, liikunta on jäänyt vähälle (olin tosin flunssainen viime viikolla), mutta tällä viikolla olisi jo voinu painaa täysillä. Eilen silkkaa laiskuuttani jätin menemättä pumppiin ja kyllä sen sitte huomaskin. Olin ihan kiukkunen koko illan.. :/ Lohdutukseksi tein omenapaistosta ja vetelin vielä salmiakkia päälle.. hohhooo!

Pitää jatkaa töitä.. Palataan!
 
Molly*
Ou jee, hienoa Manna, voitte siirtyä viikonlopun viettoon hyvillä mielin! Mitäs teillä on tiedossa?

Meillä on ollut niin vilkasta tällä viikolla, harva se ilta jotain menoja edellisviikonlopun pippaloiden lisäksi, että tää vkl taitaa mennä ihan palautumiseen. Ei siis niin mitään erikoista tiedossa, katotaan fiiliksen mukaan. Sen joogamaton aion ostaa ja niitä liikkeitä alkaa tekemään. Ainakin uskottelen itselleni näin :)

Vippelläkin rauhallinen vkl tiedossa. Ja no worries, ei aina ja koko ajan tartte piiskata itseään sillä jumpalla, hih ;) Yritän vaan uskotella, kun itselle (laiskimus) tulee aina niin morkkis kun toiset on aktiivisia... Tietysti jos/kun oma mieli pysyy virkeämpänä ja tuntuu itselle paremmalle niin kantsii pitää vauhti päällä. Mutta ei siis oo pakko, varsinkaan marraskuussa :)
 
Molly*
Huomasin, että säkin olit Vippe käyny katsomassa Vicky Cristinan, mäkin tykkäsin! Ihana se espanjalainen plimplotusmusa heti alkuun, sai hassulle tuulelle. Ja hyvät näyttelijät!
 
Vippe
Juu, se oli kyllä tosi huippuleffa! Unohdinkin mainita. :) Se espanjalainen plimplotusmusa oli kyllä tosi ihana, tuli tosissaan hyvälle tuulelle. Olin tosi hyvällä tuulella, kun tultiin teatterista ulos. Siitä pääsi jotenkin hyviin fiiliksiin, en kyllä osaa selittää sitä.. En muista että mistään muusta elokuvasta olis tullu noin hyvälle tuulelle. Oliskohan se sitte ollu se musiikki siinä?? Ja ihana espanjan kesä.. Eniveis, toimi kyllä mulle se elokuva ihan nappiin! Ei voi kuin suositella.
 

Yhteistyössä