Tahkoojat 202

  • Viestiketjun aloittaja annu78
  • Ensimmäinen viesti
Vippe
Ai perskules, säähän olit jo Annu ottanutkin kehotuksesta vaarin.. Menin myös avaamaan ketjun, mutta jatketaan juttua täällä. :)

Hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti, toivottavasti väännöt Kastiksesta ja muusta jääpi sinne vanhaan ketjuun. Kyllä halukkaat käy sieltäkin niitä lukemassa, jos kiinnostaa.

Mää oon käynyt tuolla plussapuolella turisemassa, kun täällä on ollut niin hiljaista. Tosin en nyt sielläkään viime viikon jälkeen.. :/ Töissä on alkanut hulina taas, ja eilinen lomapäivä tuli vietettyä jumpan, ruuanlaiton ja vierailun parissa. Ei ehtinyt koneelle lainkaan. (Manna ainakin taitaa odottaa matkaraporttia..) Sorry.

Koitan ryhdistäytyä. Tsemppiä Annu hoitoihin! Täällä on peukut tanassa!
 
Sanelma*
Hellurei uuteen vuoteen KAIKILLE tasapuolisesti!

Annulle erityistsempit hoitoon. Toivottavasti tämä on teillekin se THE Vuosi. Menopurilla mäkin pistelin silloin alussa insseissä. Aikamoista kemistin hommaa se ampullien sekoittelu, mutta onnistuu kyllä!

Mikäs Pepillä on tilanne nyt? Tulehan kertomaan, ellei tuo edellinen ketju sinua totaalisesti pelottanut pois.

Itselleni kuuluu hyvää. Masu kasvaa ja vielä on 8 työaamua ennen kuin ä-loma alkaa.

Terveiset myös Kastikselle mikäli käyt täällä kurkkimassa! Vipen kanssa ollaankin jutskattu tosiaan tuolla toisella puolen ja mailitse.
 
*Kastehelmi
Morjens :)
Hienoa, että Annu saa teiltä muilta tukea ja tsemppiä hoidon aikana. Vertaistuki on varmasti suureksi avuksi! Sanelman tavoin toivon, että nyt natsaisi. Toivotaan tosiaan että Annun (ja Vipenkin) toiveet käyvät toteen, oli kyllä eriskummallista meininkiä - riitaa, jossa en ollut itse mukana ;)

Vippe, multa on mennyt taas ihan ohi (he hee) että missäs reissussa sä olitkaan? Oi, kaikki reissut kuulostaa niin ihanilta. Meillä on myös alkanut hulina töissä, ihan järkkyä kiirettä. Vaikka siellä ois 24/7 niin ei sais kaikkea tehtyä. Ja osalla ei taas ole pätkääkään kiire. Harmi vaan, että ne ovat sellaisia tyyppejä että en esim. omia hommiani luottaisi niiden käsiin.

Sanelmalla ne aamut vaan vähenee, aika menee supernopeaan, hui! Mulla enää 6-7, riippuen miten aloitan loman, työaamua ennen reissua. "Hieman" eri homma, mutta kyllä sitä odottaa myös kuin kuuta taivaalta.

Jaahas, nyt kutsuu sauna urheilun jälkeen.
 
annu78
Moi!
Juu, on se sekoittelu melkoista hommaa, tossa just äsken piikin tuikkasin. Vielä olis kolme jäljellä. Ei oo sullakaan Sanelma enää kauaa äippälomaan, aika menee kyllä vauhdilla. Ja Kastis lähtee reissuun, kateeks kyllä käy. Mä voisin kans just nyt olla jossain lämpösessä.
Kiitos muuten tsempeistä vaan kaikille, mukava kun jaksatte peukutella ja tsemppailla.
 
Mannaejk
Moikka täältäkin.
Annulla tosiaan uusi vuosi pyörähtänyt käyntiin uusin "kujein". Kunpa tämä vuosi olisi tosiaan se onnenvuosi kaikille meilla je teille. Millä mielellä Annu aloitat hoitoa? Kysyn siksi, että itsellä liittyi jotenkin kovat paineet välilä hoitoihon ja etenkin tämä viimeinen oli heti alkuunsa niin raskas, henkisesti. Pidän peukkuja kovasti, seuraan taivaltanne ja ja yritän myös tukea ja tsempata niinkuin vain osaan.

Aamut ne vähenee; toisella mammaloma ja toisella rentoutumisloma. Ihanaa molemmat. Kaipaisin itsekin niin aurinkoon, makaamaan rannalle tai uima-altaalle ja siemailemaan kylmi juomia helteessä. Vaikka talvi onkin mahtavaa aikaa ja etenkin nyt, kun aurinko paistaa ja on kunnolla lunta, ainain täällä, niin välillä mieli lentää kesän kuumuuteen. Hyvää matkaa siis Kastis ja Sanelalle tulee vielä toivoteltuakin hyvät mammalomat myöhemmin.

Itsekin lähden pikkulomalle tänään. En tosiaan ole kauaa, mutta pieni pyrähdys kuitenkin ja maailmanavarrus. Mukavaa.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille.

ps. Pepin kuulumisia oln myös miettinyt ? Missä nainen menee?
 
Molly*
Annulle tosiaan tsemppiä hoitoon! Jännittäviä aikoja! Todellakin toivotaan nyt parasta ja tärppiä heti ekalle kierrokselle! Olisi niiiin hienoa!

Jos oikein ymmärsin niin Menopur siis joutuu sekoittelemaan itse, onko se neulakin sitten isompi kuin sellainen kynä? Huh huh, ei olisi minulta varmaan onnistunut, joten hatunnostoa! Mitäs Annu sun mies tuumaa hoidosta, onko "innoissaan" mukana vai kykeneekö esim. tukemaan pistelyissä jne? Ne voi kyllä olla miehelle tiukka paikka. Ja muutenkin koko hoitorumba. Väheksymättä naisen osuutta mitenkään, tietenkään! :)

Aika rientää. Mullakin jo rv 26+3 ja Sanelmalla alkaa pian äippäloma. Huisia. Mannakin on toisella kolmanneksella jo hyvinkin.

Matkat kuulostaa erittäin mukaville. Kastis, taisi olla ihan uusi kohde teillä tiedossa? Ja kaukomailla eikö vaan? Saas nähdä pureeko kaukoidän kärpänen :) Joudutte vielä uudestaan palaamaan, heh. Lämpö, aurinko ja etenkin valo, ON ihanaa.

Pepin kuulumisia lukisin minäkin mielelläni.
 
Peppi_82
Iltaa

Täällähän mä menen.. Mulla ei ollut oikeestaan mitään sanomista noihin edellis ketjun juttuihin, joten ihan suosiolla jäin ulkopuolelle. Mutta ihana kun annu aloitti uuden ketjun ja päästään täällä taas vaihtamaan kuulumisia.

Meillä tilanne se, että pas lähestyy. Nyt menossa kp 3 ja kp 10 ois ultrakäynti. Sitten tikutellaan ovista ja toivotaan et se sieltä löytyy. Luonnolliseen kiertoon siis yritetään. Viimeksi vastaavassa tilanteessa ovis löytyi ihan kivasti, vaikka ainahan se on vähän arvuuttelua. Nyt lääkäri suositteli ostamaan digitaalisia ovistestejä. Niitä on kuulemma helpompi tulkita. Ei jää ns. arvailujen varaan. Onko kellään kokemusta niistä? Siirron olettasin osuvan vko 4, jos kaikki menee niiku pitää. vko 4 (su-pe) ois niiku kp:t 12-17 ja sit tulee viikonloppu, joka voi tietty sotkee koko homman. Mut toivotaan parasta. Siirto vois olla niiku vko 4 tai jollakin tuurilla vko 5. Semmosella aikataululla siis mennään.

Hurja miten aika menee nopsaan. Sanelmalla kohta äippäloma ja Mollykin porskuttaa noin pitkällä. Aivan mahtavaa. Mannallakin viikkoja jo mukavasti kasassa. Nyt on peukut pystyssä Annulle ja tietty itselleni =) Kastikselle mukavaa tulevaa reissua. Itsellä ei ole pidempää reissua tiedossa kun ehkä kesällä. Nyt on suunnitteilla vkl reissu pohjosempaan. Ehkä sekin tuo pientä piristystä normaaliin arkeen.

Mä toivottelen vielä kaikille oikein ihanaa ja onnellista uutta vuotta-09!!
 
annu78
Huomenta! Mukava kuulla Pepistäkin. Ei muuta kuin tsemppejä kovasti pas:iin. Mä kokeilin joskus niitä clearbluen digitaalisia ovistestejä, mutta ne oli mun mielstä aika monimutkasia käyttää. Tai voi olla, että ajatusmaailma siihen aikaan oli se, ettei tästä kumminkaan mitään tuu, enkä oikein jaksanut enää keskittya tikuttamiseen. Tuntuu, että siitä on ikuisuus, kun on tikuteltu.
Nyt on vaan pistelty ja taas pistelty, tänään olis vielä kerta ja sitten huomenna käynti tayssis. Huomisen jälkeen tiedän taas kertoo tarkemmin aikatauluista. Nyt siivoilemaan ja koulutehtävien kimppuun!
 
Vippe
Heissan!

Kovasti tsempityksiä Annulle ja Pepille hoitoihin. Jänniä hetkiä edessä, ihan jo jännittää teitin puolesta. :) Mää sain muuten tänä aamuna jostain syystä päähäni ajatuksen, että pitäisköhän syksyllä koittaa uudemman kerran. Noh, se riippuu tietenkin työtilanteesta, mutta jos nykyisessä paikassa ei jatku työt, eikä muuta saa, niin kai sitä voisi aikaansa kuluttaa hoidoissa juoksemiseen?! Jää nähtäväksi. Kaikkea se liskojen yö teettää.. :)

Viikonloppu oli siis tosi kiva. Oltiin lapsuusystävien + miestensä kanssa liikenteessä. Kyllähän se humalan puolelle taasen lipsahti, kuten liskojen yöstä saattoi päätellä. Hih!

Kastis, käytiin tuossa ennen joulua pienellä kaupunkilomalla. Ei sen ihmeempiä. :)

Eipä tässä ny muuta. Tarvii lähteä kotia kohti, tai ensin jumpalle..
 
Manna15+1
Moikka,

Nyt siis tapahtuu Annulla ja Pepillä lähes samoihin aikoihin. Kovasti tsemppiä molemmille, edelleen. Olisi ihanaa, kun saisi tämä vuosi lisää odottajia.
Miten se Vipen ajatus etenee liskoyön jälkeen:)? Rauhassa varmaan haluat miettiä miehen kanssa jos otatte seuraavan askeleen..Let us know:)

 
*Kastehelmi
Pikainen tervehdys taas aivan järkyn kiireen keskeltä. Enää 2 herätystä töihin :) Reissusta.. Kohde on mulle uusi, miehelle tuttu, tavallaan. Varmasti puree kärpänen, mähän rakastan kaikkia reissuja ja kaikki paikat (no, Espanja ei ole mun suosikki) ovat olleet tosi jees. Kyllähän sitä reissaisi, jos vaan ois fyrkkaa. Mutta kun muuttaa ja tekee täysrempat parin vuoden välein, uusii auton ja mopon kerran vuodessa niin sinnehän ne rahat ovat menneet. Jos nyt selvittäisiin jonkin aikaa näillä mitä nyt on ;) Rooman reissua olen katsonut kevääksi, katsotaan jos se vielä toteutuu.

Hinoa tosiaan, että Pepillä ja Annulla tapahtuu asioita samaan aikaan. Toivottavasti olis viikolla 6 mukavia uutisia kasapäin luettavana. Ja hienoa, että on "piina"-tukea!

Vippe, onko vain liskojen yön pohdintaa vai onko sama ajatuskaavio jatkunut edelleen? Sittenhän tätä ketjua ei "tarvitse" kuopata, sä "juokset" hoidoissa ja mä tsemppaan sua ;) Itsellä, yllättäen, mieli ei ole kyllä muuttunut enkä usko että ihan hevillä muuttuukaan. Mutta, eihän sitä tiedä mitä ne liskojen yöt teettää :) Tuli meinaan itsekin vedettyä lauantaina sellaiset ex tempore tumut Rymyssä että oksat pois, huh huh!
 
Vippe
Heissan! Ollut taas kiirusta, eilen oltiin koko toimisto työreissulla ja nyt on vähän rästihommia.. :/ Pikaisesti nyt kuitenkin kurkistin tänne. Kestopeukut hoitolaisille! :)

Heh, joo. Kaikkihan on nyt ihan auki, mutta tosiaan jostain syystä sain päähäni, että pitäiskö niitä hoitoja sittenkin kokeilla. Tosin se edellyttää, että työmatka lyhenee, en mää tässä tilanteessa ala ressaamaan hoidoissa juoksemisesta. Mulla on heinäkuulle asti tää työsoppari, joten ei tää asia nyt ihan ajankohtainen ole. Toisaalta on ihan outo fiilis, kun hoidot voikin olla vaihtoehto. Aiemmin suhtauduin niin negatiivisesti.. Tätä mää kai sit odotinkin. Ilmeisesti oli turhan nopeaa toimintaa silloin pari vuotta sitten. :) Ihminen on hassu eläin.

Kastikselle ihanaa matkaa! :)
 
*Kastehelmi
No joo, Rymy tai ei-Rymy, oli kyllä niin naula päässä etten tiedä onko ollut ikinä. Mutta.. sellaista se välillä on ;) Ex-tempore vedot on kyllä parhaita.

Vippe, eihän mikään estä muuttamasta mieltään, varsinkaan kun kyseessä on nainen :), ja varmasti kun aikaa on kulunut niin hoidot voivatkin tuntua ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Ja jos näin, niin sitten ei muuta kuin kokeilemaan ;) Ehkä aika alkaa olemaan vasta nyt kypsä ja kaikki tuli silloin aikaisemmin liian nopeasti. Ei muuta kuin heinäkuuhun asti sitten pohdintaa, miettimään asioiden plussia ja miinuksia, eiköhän se oikea päätös sieltä synny. Ja ehkä sen tuloksena jotain muutakin ;) Onneks ratkaisua ei tartte tehdä kuitenkaan ihan pyssy ohimolla. Mä kyllä mielelläni sitten tsemppaan sua eteenpäin ja varmasti tästä joukosta saat hyvää vertaistukea ja tsemppiä! Jännää varmasti taas pohtia noita asioita, ihan kuin uutena juttuna.

Mä kun taas alan puolestani olemaan niin mukavuudenhaluinen ettei oikein osaa ajatella että tää ihana elämä tästä muuttuisi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tässä omassakaan päässä tapahtuu, aikaa on vielä iän puolesta vaikka aika vanhaksi sitä on jo kasvanut. Ja ens kuussa taas vielä vanhemmaksi :(
 
annu78
Moi!
Mulla nyt muuttukin sitten ivf-hoito inssiksi. Tän päivän ultrassa ei ollut kuin yksi follikkeli. Lääkäri epäili sen johtuvan pitkästä munasarjojen "lepoajasta". Eli inssi siis ens viikolla, jatkan pistoksia ja jos ei siitä raskautta niin sitten ivf mahdollisesti vkolla 8 tai 9.
Pää on aika tyhjä, kaiken tän lapsettomuuden julmuus ja vääryys oikein konkretisoitui kun istuin odottamassa vuoroani ja satuin kuuntelemaan kun hoitaja soitti puhelun ja sanoi vain ei raskautta hcg-arvo alhainen. Mietin jos olisin itse ollut puhelimen toisessa päässä ja kuinka pahalta olisi tuntunut.
 
*Kastehelmi
Voi kurjuus Annu, mutta ei vielä kirvestä kaivoon. Ja hyvä tietää jatkosta, jos inssi ei tuokaan tulosta. Kurjaa ja epäoikeudenmukaisen tuntuista tuokin, että olet pitkään pistellyt endoa hillitsevää kamaa ja sitten munasarjat eivät hokaakaan herätä. Uskon silti, että palattuani helmikuun alussa saan lukea kivoja uutisia, sulta ja Pepiltä!
Tsemppiä!
 
**Keijukainen
Heippa! Annun kuulumisia tulin kurkkimaan. Inssi siis, kyllähän se yksi munasolu toki riittää mutta ymmärrän kun kuitenkin ivf:ää yritettiin niin ainahan inssissä pienemmät mahikset. Kuitenkin pidetään lippu korkeella, mahis se on raskautua inssistäkin kuitenkin.
Vai Vippe on miettinyt kaikenlaisia :) No, jännä nähdä mihin päädytte.
 
Peppi_82
Moi

Meillä ei pas onnistu tähän kiertoon. Limakalvo ei ole tarpeeksi hyvä ja jostain syystä tuhruvuotoa on ollut tavallista enemmän. Nyt siis katellaan, josko otetaan kuitenkin jonkilaiset hormonit avuksi ensi kiertoon. Kyllähän mä hyvin ymmärrän, ettei alkioita kannata ns. "heittää hukkaan". Keskenmenon riskikin on kuulemma suurempi, jos ylimääräistä vuotoa on. Hieman meinasi taas masentaa, mutta ei auta. Ensi viikolla olen menossa homeopaatille. Täytyy kokeilla kaikenlaista..

Annulle on peukut pystyssä. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka muuta ei tarvittaiskaan. Piinailua ja jännitystä edessä joka tapauksessa. =)
 
Sanelma*
Harmi että hommat etenee nyt vähän vastatuulessa sekä Annulla että Pepillä. Kyllä varmasti "vähän" masentaa. Annulle kuitenkin vielä inssin myötä peukut pystyssä tähän kiertoon. Toivotaan...

Pepille sanoisin, että kannattaa ehdottomasti kokeilla lääkkeellistä PASsia. Siinä on kuitenkin jotenkin varmemmalla pohjalla, koska siirtopäivänkin suhteen on niin paljon enemmän liikkumavaraa, eikä esim. viikonloppu pilaa koko yrityskiertoa. Mulle ei ainakaan niistä PAS hormooneista tullut mitään mainittavia sivuoireita, joten lähinnä siinä on se muistaminen vaivana. Tsempit siis uuteen yritykseen. Ja homeopatia on kanssa hyvä juttu. Mähän kävin myös, kuten moni muistakin plussanneista. Yksinään ei välttämättä auta, mutta osana kokonaisuutta on hyvänä lisänä.

Itselläni koittaa huomenna "vapaus". Ensin reilu viikko vapaapäiviä ja sitten mammalomalle.

Vipellehän on päähän noussut mielenkiintoisia ajatuksia :). Tukea kyllä löytyy, jos siihen junaan päätätte nousta ja toki muutenkin.

Kastis taisi jo karata lomamatkalle. Myöhästyneet lomantoivotukset siis.
 
Vippe
Tsempit Annulle inssiin! Eihän sitä tarvita kuin yksi munis, jos vaan onni on myötä.. :)

Jees, jatkokuvioista keskusteltiin miehen kanssa ja selkiytyi itsellekin aatokset. Inssejä siis ollaan kokeilemassa ehkä syksyllä. Sitten vasta katotaan josko järeämpiä aseita otetaan käyttöön. Mies ei ole ainakaan vielä innostunut ivf-hoidoista, joten niitä ei tarvii vielä murehtia. Mutta kiitos teille tuesta jo etukäteen. ;) Kyllähän se tiedossa olikin, että täältä sitä löytyy joka lähtöön. :)

Sanelmalle ihanaa vapautta. Lomaa ja äippälomaa! :)

Töissä on taas hei hulinaa.. Ehkäpä sinne plussiin kerkeän joskus moikkailemaan kans?!
 
annu78
Kiitokset vaan peukutuksista ja tsempeistä. Nyt on inssi takana ja piinailut voi alkaa. Onneks on paljon kaikkee tekemistä, koulutyöt ym. jos ne vähän veis ajatuksia muualle. Jos ei tästä nyt raskautta niin hommat jatkuu sit heti kk-vuodon alettua, eli koitetaan sit ivf:ää. Mutta näillä mennään nyt ja odotellaan mitä tuleman pitää.
Tulipa taas omaa napaa, hei harmi Peppi ettei sun pas onnistunut, ei muuta kuin seuraavaa odotellessa. Tsemppejä sullekin kovasti.
Mukava kuulla, että Vipelläkin on jatkokuviot vähän selkiytyneet. Eikähän sitä tiedä mitä tapahtuu ennen syksyä. Sanelmalle vielä mukavaa äippälomaa, nautihan olostasi!
 

Yhteistyössä