Tahkoojat 202

  • Viestiketjun aloittaja annu78
  • Ensimmäinen viesti
*Kastehelmi
Moi!
Meneepä aika nopeasti, np-ultra jo. Huh! Hienoa, että kaikki on kunnossa. Ja hei, miksei olisi - hyvää kannattaa odottaa ;) Mukava kuulla myös, ettei mitään oksuja ole tullut ja olet selvinnyt ns. helpolla.

Mun työkaveri jäi juuri viime viikolla äitiyslomalle. Voi todella hyvin koko ajan mutta sitten tuli täys stoppi ja jäi viikkoa ennen äitiyslomaa saikulle. Sitkeä nainen. Toinen työkaveri on plussannut ivf-hoidosta pari viikkoa sitten. Heillä 4 v esikoinen, joka käsittääkseni on myös hoitojen tulosta. Hienoa kuulla positiivisia uutisia ympäriltä. Yksi kaveri kertoi että ovat yrittäneet heinäkuusta asti eikä tulosta, ovat nyt olleet alustavissa tutkimuksissa ja ainakin daamin pitäisi olla kuosissa (tosin olivat niin alustavat että kaikki hormonimääritykset oli tekemättä, en kuitenkaan lähtenyt rikkomaan illuusiota että pelkkä ultra ei vielä kerro kaiken olevan ok). Toivotaan sinnekin suuntaan onnistumista.

Mun äidin reaktio ei ollut mitenkään negatiivinen tai kielteinen, hän vaan on hieman omalaatuinen. "Uutisen" jälkeen jatkoi heti muista asioista touhottamista, kuten jonkun saunakaverin serkun kaiman tädin lonkkamurtumasta kaatumisen jälkeen. Myöhemmin sitten kyseli, että minkälaiset ne sormukset ovatkaan kun unohti katsoa. Jännitystä..?

Vielä ensi viikko töissä ja sitten pääsee tosiaan lämpöön. Odotan sitä kuin kuuta taivaalta, oon aika puhki miehistön vajauksen takia. Eiköhän siellä sielu ja mieli lepää. Oon kyllä nyt voinut muutenkin paremmin, kun pakotin itseni jatkamaan taas urheilua. Ainakin sitä kehon rääkin jälkeen nukkuu vähän paremmin ja tulee lähdettyä himasta koneen äärestä pois.

Tsemppiä viikkoon, voi hyvin äläkä palellulta teitä ;)
 
Kirppu
Heipähei,

en tiedä muistatteko enää. Miten tulikaan tänään tahkoojat mieleen ja oli pakko tulla vieläkö tämä ketju on hengissä.

Pari sitkeää sissiä tätä näyttää pyörittävän. Onnea Vipelle hurjasti ja Kastehelmelle kihlautumisesta!!!

Kirppu, joka tahkosi muutama vuosi sitten
 
Vippe
Kiitos onnitteluista, Kirppu! Muistan toki sinut, vaikka samaan aikaan ei paljon taidettu kirjoitella - plussia tuli kyllä luettua. Plussaporukka on pitänyt vielä yhtä, foorumi on vain muuttunut privaatiksi.

Kastis, oliko ihana loma? Varmaan turha kysymys.. Lämpö ja aurinko teki terää varmasti!

Tänään oli neuvola ja kuunneltiin sydänääniä. Aikamoinen jumpsutus. :) Se olikin eka kerta, joten oli aika sykähdyttävää. Jotenkin enemmän kuin ultra.
 
*Kastehelmi
Nyt on lomilta palattu. Ihanaa oli, pari viikkoa vaan meni ihan liian nopeasti! Pitää jatkossa muistaa ottaa paluun jälkeen pari päivää lomaa, nyt loma tuntuu katoavan mielestä ihan liian nopeasti kun heti palaa töihin. Mutta eiköhän se tästä, täälläkin kevät näyttää tulevan aurinkoisen kelin perusteella, joten virtaa saattais riittää jopa kesään asti ;)

Varmasti jännä tunne nuo sydänäänet, joko nyt alkaa tuntumaan konkreettisemmalta?

Kirpulle tervehdys, mäkin muistan kyllä jotenkuten, tosin speksit saattaisin sekoittaa johonkin toiseenkin henkilöön. Vuodet tuntuvat kuluvan niin nopeasti.

Ihanan aurinkoista viikkoa!
 
Vippe
Moikka taas pitkästä aikaa! Kiva kuulla sun lomasta, hinolta kuulosti. Kevät antaa vielä odottaa itseään, vaikka maaliskuun alussa jo näytti lupaavalta. Jospa huhtikuu toisi aurinkoiset kelit. Vaikka kyllä se aurinko näyttää nytkin paistavan.

Täällä voidaan hyvin ja kohtalaisen paksustikin. Vielä ei ole tarvinnut vaateostokselle kuitenkaan lähteä. Ens viikolla onkin sitten jo puoliväli ja rakenneultra, huiman nopeasti mennyt aika. Liikkeitäkin on vähäsen tuntunut jo, ekan kerran jotain pari viikkoa sitten.

Parin viikon päästä tehdään miehen kanssa pieni Keski-Euroopan pyrähdys. Kiva päästä vähän reissuun, tosin "justhan" me oltiin lokakuun lopulla.

Työmotivaatio ei ole enää ihan paras, joten kesää odotellessa -fiiliksillä mennään.

Voi hyvin!
 
*Kastehelmi
Moi!

Aika kuluu tosiaan nopeaan. Hitsi, ihan kohta se käärö on siellä sylissä.
Työkaveri sai maaliskuussa pari viikkoa etuajassa pienen tytön, toisen vatsa kasvaa kanssa vauhdilla. Eli lapsia riittää. Ihan lähipiiriin ei niitä vielä(kään) ole tulossa, vaikka olin aika varma, että tässä vaiheessa jo joku olisi muuttanut mieltään. Me kun ei ole enää nuoria ja ikää tulee vain lisää. Mutta kyllähän he ehtivät. Kesällä-loppuvuodesta ois kahdet häät, veikkaan että sen jälkeen tulee ihan tähän omaan kaveripiiriikin uutisia.

Reissu kuulostaa hyvältä! Mä niin odotan taas pääseväni johonkin. Heinäkuussa pukkaa Europpaan viikon työreissua, tosin eihän se ole sama kuin loma mutta parempi kuin ei mitään. Kesäloma suunnitelmat ovat vielä ihan auki. Olen 4 viikkoa lomalla, jollei sitten duunit sano toista. Mun työkuviot muuttuu ensi viikolla, otan isomman postin vastaan ja syksyllä eteen tulee yksi suuri lanseeraus, joten se saattaa pitää kesänkin kiireisenä. Rekry mun vanhoihin duuneihin on alkanut mutta sehän kestää aina aikansa löytyy sopiva ihminen.

Kaiken kukkuraksi sairastuin, pitkästä aikaa, kunnon röhään. Kurkku on ihan turvonnut umpeen ja kuumetta puskee. Tää viikko menee varmaan tässä, ens viikolla sitten uusiin hommiin sairauden jälkeen. Noh, eiköhän sekin suttaannu. Kaiken kivan kukkuraksi himassa on lattiaremppa ja kaikki kamat pakattu makkareihin, täällä on mukava asustella ;) Onneks itse työt ovat tämän viikon tauolla kun valittua materiaalia ei ollutkaan Suomesta saatavilla.

Puuh ;)

Voi hyvin ja paksusti!
 
Vippe
Nonii, ultrassa käyty ja miehenalku siellä näytti kasvavan. :) Kaikki oli ihan normisti.

Uuh, lattiaremppa kuulostaa inhalta. Rempan keskellä asuminen on kyllä raivostuttavaa.. :/ Meillä pitäis kans tehdä remppaa, ja toivon, että kesällä tulis kaikki tehtyä. Onnittelut uusista työkuvioista! Uudet haasteet tekee elämän jännittävämmäksi. :) Ja kovasti paranemisia! Kevätflunssat on syvältä.. Onneksi itse olen toistaiseksi säästynyt. Aika kovia tauteja on ihmisillä ollut.

Eipä tänne sit muuta ihmeempiä. Lomaa odotellessa, enää ensi viikko töitä. Vaikka nopeasti se viikon loma menee... Onneksi on pääsiäismaanantai extrana, niin ei oo niin karu paluu arkeen.

Toivottavasti voit jo paremmin!
 
*Kastehelmi
Voi että, pieni mies.. Liikkistä ;)

Täällä sairastellaan edelleen. Ei mitään vakavaa, mutta töihin palaan vasta vapun jälkeen. Osa hommista tulee kuitenkin tehtyä, onpahan sitten helpompi paluu ja tiedä jatkossakin missä mennään. Hienosti alkoi tämä uusi "pesti", kun olen heti 4 vkoa poissa tai vähintään on/off -meiningillä :( Syyllisyys painaa vaikka eihän näille mitään voi.

Lattian pitäisi tulla vihdoin tänään valmiiksi. Vaihdetaan samalla vähän huonekaluja ja käydään noutamassa niitä nyt illalla. Huomenna pitäisi lähteä tuonne länsirannikon suuntaan vanhojen työkavereiden kanssa entisen projektin bileisiin, pitää vielä aamulla ratkaista kunto että riittääkö se reissuun. Kiva ois kuitenkin mennä.

Sulla alkaakin tämän jälkeen loma, joten ei muuta kuin ihanaa reissua, nauti lomasta ja kuullaan!
 
Vippe
Heis pitkästä aikaa! Täällä kaikki edelleen mallillaan, pötsi kasvaa ja sitä rataa. 25 vkoa täynnä ja potkut tuntuu jo aika voimakkailta. On se aika metka tunne.

Mein Keski-Euroopan pyrähdys meni mukavasti, ei haitannut maha menoa vielä. Siellä oli jo ihanan kesäistä, onneksi on nyt täälläkin jo samanlaista. Ainakin nyt vielä tänään.

Toivottavasti sulla on jo vointi parempi ja pääsit vapun jälkeen töihin normaalisti. Remppakin on jo valmistunut, hinoa. Kyllä nyt sit kelpaa (varmaankin:))! Ootteko tyytyväisiä lopputulokseen?
 
*Kastehelmi
Moi!
Mukava kuulla että vointi hyvä, reissu oli onnistunut ja jaksoit vielä viipottaa.

Mä paranin sitten "aikataulun" mukaisesti ja olen ollut nyt pari viikkoa töissä kirimässä kaikkea umpeen. Hoppua on, pitkää päivää tulee tehtyä ja se sitten kostautuu illan "päiväunilla", kuten esim. tänään 2 tuntia. Noh, vaihtoehtona oli siivous, joten ehkä ei vaan kiinnostanut. Ja ehkä eilen vietetyllä tyttöjen pitkällä dinner illalla oli myös vaikutusta asiaan - tai ainakin niillä punaviineillä. Vaikka duunia on paljon, on se antoisaa kun projektit ovat niin mielenkiintoisia ja ainutkertaisia Suomessa.

Lattiaremppa on valmis ja ollaan tyytyväisiä. 2 makkaria jäi vanhalla lattialla ja nyt iski himo tehdä nekin tähän samaan (ovat aika lähellä toisiaan mutta kyllä eron tietysti huomaa). Tyhjentäminen on vain niin hirveä homma, että annetaan olla vaikka hetken. Terassikin pitäisi uusia pihalle, joten hommaa ja rahareikiä on kyllä paljon.

Nyt on pakko ottaa imuri kauniiseen käteen. Huomenna tulee parit kaveripariskunnat grillaamaan, toivottavasti aurinko paistaa. Näistä toisen pariskunnan daami on raskaana, joten illasta saattaa tulla osittain hillitty. Tosin tämä daami on sen verran räväkkää tekoa, ettei kyllä varmasti edes aina muista olevansa raskaana (tietysti juomat vain ovat eri kuin muilla).

Voi hyvin ja kuullaan!
 
Vippe
Oho, kuukausi vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Tulin toivottelemaan hyvät jussit! Onko mökkikeikkaa tiedossa? Me ollaan menossa pienellä kaveriporukalla möksälle, leppoisaa juhannuksen viettoa luvassa.

Täällä periaatteessa kaikki hyvin. Pieniä kremppoja (närästystä, pukamia, unettomuutta-> väsymystä) mamalla, mutta masussa voidaan ilmeisen hyvin. Kovasti potkii. 4vkoa äitiyslomaan enää, jes! Saikkua kyllä aion hakea ennen sitä, kun lomapäiviä ei juuri ole käyttämättä. :)

Koskas sulla kesäloma?
 
*Kastehelmi
Edelleen tuumailen, että meillä on jotain telepaattisia yhteyksiä, ajattelin sinua juuri Jussina! Tulit mieleeni radiossa olleesta keskustelusta, jossa puhuttiin syntyvyyspiikistä, joka oli ennen maaliskuussa (juhannuslapset) ja joka nykyisin on elokuussa (pikkujoululapset) :) Mikäli oikein nyt tulkitsen sun äitiyslomalle jääntiä, niin sun la ois elokuussa? Oi vitsi, vähiin käy työteko ennen kuin jäät lomille.

Jussi meni oikein leppoisasti ja tällä kertaa kotona. Eka kerta 19 vuoden tauon jälkeen. Kavereita oli grillaamassa ja venyihän ne yöttömän yön bileet sitten aika yöttömiksi. Mutta kivaa oli ja tuli nollattua pääkoppaa kunnolla.

Duunissa pukkaa kiirettä. On projektia projektin päälle ja alimiehitystä, sekä muutama perässä vedettävä tyyppi ja noihin haasteisiin aikaa kuluukin sitten ihan tuhottomasti. Tämä viikko ois aikaa saada maailma valmiiksi (keskenhän se siis jää) ja ensi viikon olen työreissulla keski-Euroopassa. Sitten alkaakin 4 viikon kesäloma eli elokuun puolella taas sorvin ääreen. Lomalle ei juuri muita suunnitelmia kuin mökkeilyä ja ystävien tapaamista sekä mulle muutaman päivän reissu naapurimaahan miehen siskon kanssa.

Voi hyvin!
 
Vippe
Jahas, jos tulis päivittämään kuulumiset. Laskettu aika lähenee (pari viikkoa vielä) ja täällä ollaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Tuleva elämänmuutos toki jännittää, ja synnytyskin mietityttää, mutta on siitä muutkin selvinneet.. :) Ainakin jotenkuten. Kesä on mennyt todella nopeasti, ja päivät tuntuu menevän ihan hullun nopeasti. Mites sun loma sujui? Me pysyttiin Suomessa, ei saatu aikaiseksi käydä etelänaapurissakaan, vaikka se oli suunnitelmissa. Mökkeiltiin ja vähän reissattiin kotimaassa. Yhdet kesähäätkin mahtui joukkoon. Oikein mukava kesä kaikinpuolin, vaikka tokihan sitä on vielä jäljellä. Ainakin nää pari viikkoa, hehhee. :)
 
*Kastehelmi
Apua, siis alle viikon päästä jo LA. Huisia!! Elän jännityksessä mukana.

Meillä duunissa eräs mies tuli ekaa kertaa kesällä isäksi. Ekan kerran jaksoin kuunnella synnytystarinaa ja sitä edeltäviä vaiheita (tiesiköhän muuten rouva että kaikki kerrotaan??) mutta kun kolmatta kertaa kuuntelin niin jaiks.. Ja sitten tietysti kun se keskustelu oli aika vaaleanpuna-sävytteistä, oli pakko ihan palaverissa kysyä että mitä sukupuolta se muu porukka edusti - olen siis ryhmän ainoa nainen. Sinänsä hellua että fiilistellään, mutta herran jestas sitä keskustelun tasoa. Ja yksityiskohtia ;)

Kesä meni nopeasti, samoin lomat. Oli ihanaa, oltiin paljon mökillä ja kävin reissussa länsinaapurissa vähän pidemmällä tyttöjen shoppaus-reissulla. Muutoin vaan chillattiin. Nyt on kova pakerrus duunissa päällä. Monta isoa projektia päällekkäin, mutta eiköhän näistä selvitä kun ovat mielenkiintoisia juttuja. Olen ilmeisesti tehnyt työni hyvin, koska pyydettiin osakkaaksi. No, en taida kuitenkaan sitouttaa itseäni firmaan liikaan, haluan pitää portit auki tällä alalla.

Voi hyvin ja laitahan elonmerkkejä!
 
Kiiruska*
Jahas, jos tulis päivittämään kuulumiset. Laskettu aika lähenee (pari viikkoa vielä) ja täällä ollaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Tuleva elämänmuutos toki jännittää, ja synnytyskin mietityttää, mutta on siitä muutkin selvinneet.. :) Ainakin jotenkuten. Kesä on mennyt todella nopeasti, ja päivät tuntuu menevän ihan hullun nopeasti. Mites sun loma sujui? Me pysyttiin Suomessa, ei saatu aikaiseksi käydä etelänaapurissakaan, vaikka se oli suunnitelmissa. Mökkeiltiin ja vähän reissattiin kotimaassa. Yhdet kesähäätkin mahtui joukkoon. Oikein mukava kesä kaikinpuolin, vaikka tokihan sitä on vielä jäljellä. Ainakin nää pari viikkoa, hehhee. :)
Onnea loppuraskauteen ja tsemppiä synnytykseen, ajatella nyt ole jo tuossa vaiheessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Vippe
Osaa ne näemmä miehetkin hellustella.. :D Taisi syntyä tyttö, ja pikkuneiti kietoi heti isin pikkusormen ympärille.

Täällä ei tapahdu yhtään mitään, odotellaan siis edelleen..
 
*Kastehelmi
Viittasin siihen sun kertomaan tapaukseen. "Meillä duunissa eräs mies tuli ekaa kertaa kesällä isäksi."
No niin tietysti :) Voi elämä mikä urpå mä oon. Vissiin liian pitkiä päiviä, kun päässä ei liiku mitään. Ja jotenkin niin kovasti odotin sun uutisia.. Olit oikeassa, (muistaakseni) duunin hehkuttajalle syntyi tyttö.
Nyt oon Mansessa ihmettelemässä työkuvioita, huomenna taas kotiin.. On nämä sijoitusasiat aina haastavia mutta katsotaan nyt päästäänkö käyntikorttiin lisäämään 'partner'.
 
Viimeksi muokattu:
Vippe
Ja minä urpå en onnitellut sua tuosta osakas-kuviosta! Hei, tooooooosi hino juttu!! Sitoudut tai et, mutta hinoa kun pyydetään! Vai oot Mansessa. Olis varmaan pitäny järkätä treffit! ;)
 
*Kastehelmi
Treffit ois olleet kivat mut eilinen päivä oli ohjelmaa täynnä 00 asti. Tänään vedettiin vielä tiukkoja neuvotteluja, päätös silti auki, ja nyt ollaan jo matkalla himaan. Joskus vähän kyrsii tää jatkuva hoppu. Niin ja kiitos onnitteluista. Kai sitä tosiaan on sitten jonkun silmissä arvokas peluri, kun tarjotaan mahdollisuutta ja yritetään sitouttaa.
Huomenna onkin töissä tiedossa suuria päätöksiä mutta myös 600 hengen bileet, jotka emännöin. Pientä puuhaa ja pitkä päivä taas tiedossa.. :)
 
*Kastehelmi
Tyyppi kypsyttelee rauhassa keuhkoja :) Ei ole kuitenkaan enää pitkä aika kun nyytti on sylissä, huisia!
Me nautitaan täällä helteestä ja käynnistellään grillikauden päätösbileitä.. Huomenna varmaan taas väsyttää.
 

Yhteistyössä