Tahkoojat 64

  • Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti
Tiitu
Tjaah, tiedä noista rautaisista hermoista;) Sydän sykkyrällä tässä joka kerta ollaan vessareissuilla ja pari kertaa on lorahtanutkin, mutta pelkkää valkkaria (sori limailut)... Muut oireet ovat ihan kuin menkoissakin, nippailuja pitkin poikin ja rinnat vähän arat. Josko tämä nyt vain olisi venynyt kierto, kun ei sitä ovistakaan löytynyt ja eri mömmöt (luget) käytössä. Kai se sunnuntai tulee ennenkuin huomaammekaan...;)
 
Piritta
Tiitu..loistavaa, nyt vaan jänskätään tilannetta =))) PQ!

AamupalaG: Olen arkisin hyvin laiska ja ruokahaluton, joten mun aamis on usein iso kuppi mehua ja kahvia. Joskus kun oikein ryhdistäydyn syön jukran, mutta senkin usein vasta masiinan edessä töissä. Vkloppu on sitten asia erikseen. Lattekahvia, munakasta, joskus pekonia, sämpylöitä, leikkeleitä, salaattia, jotain spesiaalia jukraa ja vähän parempaa mehua. Toi on jo niin vakiintunut käytäntö, että jos mies jää löllimään sänkyyn, huutelen sille, että tuus paistaa munat, on meinaan siinä aika expertti. =))) Arkisin unohdun usein lukemaan hesaria, etten oikein edes ehtisi laittaa aamiaista.

Sanelma piti tosiaan miehestään huoli! Mun piti ihan pari kertaa lukea sun teksti, että teetkö ne itselle vain tosiaan miehelle =)) No myönnetään, kuulostihan se vähän hassulta ;) Mä en miehen korviin ja jalkoihin juurikaan koske. Joskus se vaatiin päänahkahierontaa ja rapsutusta se rakastaa, joten sitähän meillä sitten riittää.



 
Sanelma
AamupalaG: Arkena en syö aamupalaa ollenkaan. Puolenpäivän aikoihin pidän ruokatauon ja silloin sitten päivän ekat sapuskat kupuun.

Viikonloppuisin nukun kanssa pitkään, jos vaan ei ole mitään menoa. Mies herääkin yleensä aikaisemmin. Jos hänkin innostuu nukkumaan pitkään syömme yhteisen aamiaisen pitkän kaavan mukaan, leivät ja munat ym.
Kahvia en juo ollenkaan. Ja muutenkin olen luvattoman huono nestetankkaaja.

Tuohon krapula/menkat aiheeseen en osaa osaltani kommentoida. En ole koskaan ajatellut asiaa. Harvemmin on sitä krapulaakaan.

Sitten taas omaa napaa. Mua ei kyllä kauheasti jännitä testin tulos, mikäli sen joudun tekemään. En vain jaksa uskoa tämän täydellisen oireettomuuden olevan mahdollista, jos odotettavissa olis plussa. Ainoat menkkajuilinnat tuli maanantaina ja sen jälkeen on vallinnut täysi hiljaisuus...

Tiitulle PQ!
 
Keijukainen
Hei Aniliini, mä unohdin kiittää sua ruusupapu-infosta! Hmm..mitenköhän sitä tekisi, liottaisko vai ei?? Mutta en siis laita niitä pihalle, meillä on iso partsi (=terassi?) ja siellä säleikkö johon kaipaan jotain köynnöstävää.

 
Kata
Vitsi kun on nyt jännää Tiitu ja Sanelma! Tässä onkin viime aikoina ehtinyt tottua siihen että plussia ropisee! Toivottavasti imu jatkuu..

Mulla ei ole mitään oiretta, mutta vaikka olisi niin en sen enempää uskaltaisi toivoa siltikään. Pakko se kai on uskoa että voi olla oireeton tai oireellinen, plussa tai ei plussaa. Mutta kyllä mä odotan heinäkuuta ja niitä neljää viikkoa kun ei tarvitse näitäkään asioita vatvoa.. Tai kyllähän toki varmaan tulee vatvottua ja tietenkin täällä pitää käydä, mutta hoidoista kuukauden tauko tekee hyvää. Oon nyt psyykannut itseni siihen että jos ei tällä tai vikalla inssillä tärppää niin vieroittaudun Felicitaksesta ja Tarjasta ja siirryn Väestöliittoon tai Fertinovaan..=(

Huomenna suunnataan mökille, vaihteeksi tarkoitus viettää kaksin rauhaisaa aikaa, nukkua hyvin ainakin.

Noista viikonloppuaamuista vielä, meillä mies herää viimeistään kahdeksan-yhdeksän aikaan, ja kiskoo mutkin ylös siinä yhdeksän jälkeen. Aamiainen syödään sitten kiireettömästi ja jompikumpi usein hakee nopeasti iltalehdet autolla sillä aikaa kun toinen tekee aamupalaa. Mökillä on kiva kömpiä vähäksi aikaa köllimään vielä aamupalan jälkeen..
 
Piritta
Keiju piti lisätä noista rehuista. Mä laitoin siis köynnöskrassia, enkä liottanut niitä, vaikka pussi sitä kehotti. No, meni tosi pitkään ennen kuin lähti itämään ja huolestuinkin jo, että tapahtuuko mitään (laitoin siis heti lasitetulle partsille, jossa tosin aika viileääkin välillä). No olin laittanut myös liian paljon multaa pinnalle, mikä hidasti alkua. Otin sitten liikamullan veke, joten johan alkoi tyrkätä versoa. Joten summa summarum, ehkä se lioutus ois ihan jees juttu (ja kevyesti multaa päälle). Nopeuttaa I guess. Mutta mä tykkään tosi paljon krassin lehdistä, on oikea beauty. Ruusupapua taisin laittaa viime vuonna.
 
Keijukainen
Thanx Piritta! Täytyypi varmaan liottaa, sitten sen näkee. Mietin että pitäisi varmaan ostaa sellainen leveä laatikko niille. Lisäksi laitan lisää tilliä, ostin jotain kirveliä mutta maistuu mun mielestä aivan kamalalle ja lisäksi on kauhea kasvamaan joten vie kaiken elintilan muilta yrteiltä..
Rosmariinia ajattelin kans, siitähän aika makeennäköisen pikkupuun kun karsii lehtiä aina alhaalta.

Kyllä siellä on ihana istuksia iltaisin kun vihreetä!

Toivotaan nyt Tiitu ja Sanelma että se plussa tulis. Ja Katalle tsemppiä piinaviikkoon! Eihän niitä oireita ole pakko olla...

Nekku, toivotaan että pääset pian kans jännäämään! Itse olen aivan intona kun kahden kk:n jälkeen saa alkaa tikuttamaan ja olisi sitten jotain jännättävääkin jos vaan mies on yhteistyöhaluinen :) Pistän kaiken peliin!!!
 
Kastehelmi
Ah, 15% palkankorotus. Ihan kiva. Saan sen kesäkuusta alkaen (kai) ja hommat muuttuvat vasta elo-/syyskuussa. Vähän kai kompensoivat sitä shittiä, jota olen joutunut kestämään.. Kyllä nyt hymyilyttää. Taidan lähteä kotiin kellistämään miestä ja vielä varmistamaan ovista :) Toivottavasti mies on yhteistyökykyinen... tai lähinnä -haluinen.
 
Keijukainen
Onneksi olkoon Kastehelmi palkankorotuksesta! Tosi hieno juttu!! Muistan kyllä kans miten lämmittää mieltä vaikka mulla se korotus ei edes ollut noin runsas...
Jospa se onni nyt kääntyisi tahkoomisenkin suhteen! :)
 
Kastehelmi
Onhan se hyvä. En kyllä ihan varmaksi usko, ennenkuin näen sen palkkakuitissa :) Ja tosiaan, olisi ollut kivempi jos olisi tullut talon puolesta.. Nyt piti vääntää kättä, ja pitkään.

Jospa se onni kääntyisi.. Mä sain lisää liksaa ja myöhemin siirron kiinnostavampiin töihin, mies sai kunnon levydiilin isosta lafkasta.. Hmm.. ei puutu enää paljoa :)
 
Suvi
Onnea Kastehelmi palkankorotuksen johdosta! Ja mega PQ:t Tiitulle ja Sanelmalle, kuulostaa erittäin hyvältä!

AamupalaG: Yleensä syön leivän ja kahvia aamulla. Joskus viikonloppuna, kun on enemmän aikaa, saatan innostua syömään vähän pidemmän kaavan mukaan.

Kastehelmi kyseli progesta, se oli 32! Pitäkää peukkuja, että saadaan huomenna se lähete. En kyllä usko siihen. Yleensä lääkärit ei tykkää, jos niitä alkaa ""neuvomaan"", ainakin julkisella puolella. Mut sit ei voi mitään.
 
Nekku
Kastis, isot onnittelut palkankorotuksesta! Loistavaa.

Mun pitää myös aloittaa samat neuvottelut; eilen veivasin kotoa saikulta (iski joku käsittämätön vatsaflunssa) käsin yhtä juttua, kun kyvytön esimieheni ei siihen pystynyt. Hohhoijaa, jos kerran olen niin kriittisen tärkeä, sen on näyttävä palkkakuitissa. Argh. Murr.

Leidit, se on jo torstai-ilta. Mukavaa.
 
sari
Johan olitte taas sitten iltapäivän jälkeen saaneet paljon tekstiä tänne!

Aamupala: tuoremehua, leipää kalkkunalla, juustolla ja vihanneksilla, tai mysliä, tai sitten sellata omatekosta mössöö maustamattomasta jugutista, banaanista, pakastemustaherukasta, kauraleseestä:=) vähän sinne sokerii...........on muuten hyvää kokeilkaa!

Krapula-asiaan: Aina on yhtä huono olo:=), mut sen oon huomannu et jos ennen nukkumaanmenoo juo oikeenpaljon vettä, niin se auttaa kyllä ihmeesti!

Tää neiti lähtee nyt silittää huomisii työvaatteita ja suuntaa saunaan!

 
Kastehelmi
Iltaa vielä.. Enpä ole huomannut krapulan ja kierron välillä mitään suoraan yhteyttä. Tosin, en ole niin hirveästi seurannutkaan.. Pitäisi varmaan. Viime syksy tuli muutenkin oltua aika kuivinsuin, ihan siis halusta, ei liittynyt tähän ""projektiin"" mitenkään. Viime aikoina olen kummastellut lähinnä sitä, ettei ole tullut niin pahaa darraa - esim. Tallinnassa. Ja se oli kierron alkupuolta, kp7-8. Yleensä mulla tulee sellainen olo, että pitää soittaa suunnilleen ruumisauto hakemaan. Ihan kiva, ettei joka kerta tule..

Meillä on täällä vielä tehty vähän kotihommia. Lähettelin miehelle töistä viestejä, että nyt vaatteet pois jo valmiiksi. Hurjaksihan se meno sitten yltyi kun pääsin kotiin ja molemmille maistui pikku päikkärit sen jälkeen. Mies lähti soittamaan ja minä olen vain makoillut. Nyt alkaa olla kaikki tehtynä tämän kierron eteen.. Paitsi jos vielä huomenna onnistuisi vokottelemaan :) Ihan siis jo puhtaan huvinkin vuoksi.
 
Keijukainen
AAh..elämä alkaa voittaa. Ja kohtahan sitä pääsee jo nukkumaankin. Kävin saunassa, sitä ei kyllä mikään voita. Meillä on täällä kaupungissa paremmat löylyt kuin mökin puulämmitteisessä saunassa. Johtuu varmaan keraamisista kiuaskivistä jotka tekee löylyistä tosi kosteat. Ero on suuri...suosittelen!

Nekku, mä tulin kans kerran saikulla käymään töissä kun olen ilmeisesti niin korvaamaton. Olin kävelykiellossa koipeni takia ja duuni maksoi taksit ovelta ovelle ja sain tottakai ylimääräisen vapaapäivän siitä hyvästä. Mutta...sitten kun oli tehnyt sovitut hommat niin jopas alkoi tulla muutakin eikä sitten ollutkaan aikomusta päästää mua kotiin kuten oli sovittu. Se otti päähän!!!

Mä nyt päätin kokeilla tän kierron sitten ilman teroja. Toivottavasti ei tule mitään 45 pv...tulis suoraan se 9kk , hih!!

Se on huomiseen ja huomenna on jo perjantai! Ihanaa!

 
Suru
Ei ole tulva vienyt, mutta itseänikin on jo välillä epäilyttänyt että liekö tuo soneran p****le katkaissut yhteydet tänne pohjolaan tykkänään. Kun olen koneelle päässyt, on latautuminen kestänyt minuuttitolkulla... Eihän sellaista tällainen heikkohermoinen pientalorakentaja kestä!

Menikin tässä tokkosen tovi taas päivityksiä hakiessa. Sanelmalla ja Tiitulla on jänskää, PQ!! Ja Kastikselle PQ myös, olosuhteet ainakin vaikuttaa superhyviltä :) Ja onnittelut palkankorotuksesta, olet sen taatusti ansainnut! Katan tilanne mulla jäi vähän hämärään (eikä tuo muistikaan tieten ole edelleenkään maailman paras...), voisiko joku (tai Kata itse...) antaa pikainfon? Pieni haisu on , että peukutusta voisi heittää Katallekin siis...?

Mä olen edelleen sillä linjalla, että kesälomalla ollaan tässä lisääntymissavotassa. Kiertopäivistä ei ole kuin summamutikan tuntuma ja menkat pitäisi alkaa viimeistään juhannuksena. Näillä mennään. Ja tupakoinutkin olen pikkupäissäni. Vietänpä oikein elämäni kesän. Ja loka-marraskuussa painelen gynelle tutkituttamaan nämä hedelmättömät kupeeni.

Sokkeli on valettu ja talopaketti tulee viikon päästä, siinäpä pikainen taloprojektin tilannekatsaus. Mies on käynyt leikkauttamassa viimeisen viisurinsa ja näyttää oikean leukaperänsä osalta Arnold-kuvernööriltä. Olen niin huono saksassa, etten viitsi yrittää sitä sukunimen kirjoittamista.

Kastiksen kardiovaskulaarinen itsemurha sai sairaanhoitajan suunpielet nykimään :) Ja nimenomaan ylöspäin!

Työaamuina en syö kotona mitään, eikä syö mieskään. Yhteisinä rötvä-aamuina keitellään teetä, syödään muroja, paahtoleipää ja hedelmiä, sekä monivitamiinitabletit. Miehelle Multitabs täytyy tosin lähes pakkosyöttää, ei raukka oikein ymmärrä omaa parastaan. Ennen kymmentä ei oikeastaan vapaaehtoisesti herätä, jos ei ole aivan pakko.

Sandemankin ehti taas karata lapsen tekoon ulkomaille! Toivottavasti on hedelmällinen reissu...

Laittakaahan tyttäret huomisiin viesteihinne kp:t, niin saan kokonaispaletin hallintaan, jookos?

T. Suru, puolenvälin huittehilla
 
Liina
Huomenta!
Ja Surun pyynnöstä kp on 6. Eli O:ta odotellaan vasta tuolla viikon päässä palttiarallaa. Vanhemmat vaan tulee käymään viikon päästä, mutta kyllähän ne hommat hoituu myös niiden ollessa paikalla. Kokemusta on appivanhempien kyläilyn aikaan ;) Karkas himot vähän käsistä sillon. Nukkumaan mentäessä laitettiin ovi normisti kiinni ja puuhailtiin ihan hiljaa. Jännitystä vähän elämään.

Näittekö uutisista, että Suomessa kohtu leikataan useasti tarpeettomasti pois. Niitä kun vois hoitaa myös lääkkeillä.

AamiaisG: Juon kupposen kahvia ja pari siivua leipää kinkulla siinä sivussa. Tai sitten otan muroja tai mysliä. Viikonloppuisin tehdään tuoretta patonkia tai lämmitetään ruispaloja ja sinne väliin sitten kasataan salaattia, tomaattia, kurkkua ja leikkelettä. Kuppi tai pari kahvia lehden kera niin vapaa aamut alkaa hyvin.

Nyt pitää mennä tekemään eväitä ja sitten kaasutella töihin.

Aurinkoita perjantaita kaikille!
 
sari
kp 22/32.

Kamalaa väsymystä on meikäläisellä ilmassa, vaikka olenkin kunnon yöunia nukkunut. Onneksi tulee viikonloppu, ja sen taidan viettää melko rauhaisesti, viime viikonloppuna tein sen suursiivoiksen, joten nyt ei tartte tehä, kun perusimurointi ja vähän pyyhkii pölyjä, mieskin menee huomenna töihin......mut eiköhän sitä jotain vapaaehtoista kivaa keksi:=)
 
Tiitu
Huomenta huomenta! Kastehelmi onnittelut palkankorotuksesta, hieno homma:)

KP 2. Alkoi kuin alkoikin se tulva sitten eilen illalla. Ei tarvitse edes pahoitella, tämä oli ihan odotettua, kun ei kerran sitä ovistakaan ollut ja pahimmat v***tukset koin jo silloin, kun tajusin, ettei sitä tässä kierrossa ole ollenkaan. Ihmetyttää hieman, että miks mulle annettiin niitä lugeja, koska terot tuntuivat toimivan loistavasti, nyt siis kierto venähti 32:een, edelliset teroilla oli 26 ja 27. No, uutta päin, huomenna taas clomia nassuun;)

Mikäs Sanelman tilanne? PQ!
Aurinkoista perjantaita kaikille, ihanaa, viikonloppu tulossa.
 
Aniliini
Tiitu, sanon sitten vaan että hö, jos et pahoitteluja kaipaa..

Mulla viimeinen työpäivä koululla, jeejee kesäloma alkaa. Tai siis parin viikon pätkä, heinä- elokuussa sitten lomailen lisää. Mutta tarpeeseen tulee tuo pariviikkoinenkin.

AamiaisG: Arkiaamuisin en syö mitään, joskus juon lasin mehua, mutta en säännöllisesti. Lounas on työpaikalla jo klo 10.30, niin en tarvi aamiaista. Vkl:isin sama pidemmän kaavan aamiainen, kuin aika monella, tosin mä syön yleensä aina ruisleipää. Meillä monesti mies kokkailee sen munakkaan tms. että tulee tukeva pyrähdys la-su-aamuihin.

Suru, kiva kuulla susta, tosiaan jo ihmettelin, että mikä Lapin Noita sut on suihinsa syönyt.

O N: Ihmeellisiä tuntemuksia tässä vaiheessa kiertoa (kp 8), rintoja aristelee vähän, kuvotuksen tunnetta ja alavatsa ja - selkänippailuja kropassa. Siis loppukierron tuntemuksia, nyt pitäis olla se Sandemanin ""mainostama"" ei nipistä mistään -kausi. Jotain mätää, tai ovis on tulossa hervottomasti liian ajoissa. Limoja ei kylläkään näy. Jään katsastelemaan kroppani saloja......
 
Keijukainen
Huomenta! Huh, huomaa että unohdin ottaa allergialääkkeen aamulla, nyt aivastuttaa. Piru sentään, vois jo loppua! Onko muilla koivun siitepölystä kärsivillä vielä oireita? Se on tuo Duact kun ei saa ottaa yli 10 pv putkeen, en ole niitä laskenut mutta olen niitä jo yli viikon syönyt joten senkään takia en viitsi nyt ottaa enää vaan koetan kestää...pirullista on!

Tiitulle höh kans täältä, toivotaan että se ovis löytyy ensi kierrossa sitten.
Onhan siitäkin ollut juttua ettei kaikille ole ovistikut edes toimineet ja silti on tullut tulosta. Mutta turhauttaahan se...

Suru, kiva kuulla susta pitkästä aikaa!!

Muuten, luin jostain toiselta keskustelupalstalta kun laitoin hakusanaksi Terolut, että joku lääkäri oli sanonut että teroja ei saisi syödä yli 3 kk putkeen!!?? Mitämitämitä??
En ole ikinä kuullut tuollaista. Mihinköhän se voisi perustua?
 
Kastehelmi
Huomenta. Paltsu takana. Ensi viikolla aloittaakin meidän kesätyöntekijä, joten en ehkä alkuun ehdi tänne niin usein. Kunhan saan hommat opetettua niin sitten vasta roikunkin täällä :)

Keijukainen, se gyne on varmaan tarkoittanut jollekin tietylle henkilölle, että ei kannata syödä niitä pidempään kuin 3 kk kokeilu. Jos se ei sillä henkilöllä ole tasannut kiertoa ja/tai aikaansaanut ovulointia, niin tarvitaan varmaan tujummat avut, esim. clomit. Voihan sillä kyseisellä henkilöllä olla esim. pco takana tms. Mutta.. ei sille, ettei kukaan voisi/saisi syödä niitä pidempään, ole mitään esteitä. Tuo on siis varmaan irronnut asiayhteydestään.

Suru, kiva kuulla susta. Mahtavaa tekstiä taas, hih! ""Elämäni kesä"" on hyvä suunnitelma, voisin yrittää sitä itsekin.

Kata, tuli mieleen, että aiotko pyytää lähetettä julkiselle ollenkaan, edes varuiksi, vai jos ivf koittaa, niin menetkö suosiolla yksityiselle? Luin huhua, että nkl ostaa palveluita väestöliitolta, että saa jonot purettua. Sen puoleen kannattaisi varmaan hakeutua myös julkisen jonoon, jos vaikka pääsisi. Tällä hetkellä jono lähetteestä ivf suunnittelukäyntiin on ilmeisesti n. 6 kk.

Suvi, s-prog kuulostaa hyvältä :) Mulla se oli silloin 10/04 31, joka oli lekurin mielestä myös hyvä. Silti mulla on luteaalivaihe ""vain"" 13 vrk, ja 1 päivä tiputtelua. Mutta pitäisi siis riittää. Toivottavasti saat sen lähetteen, pidän kovasti peukkuja!

Hmm.. jotain muutakin piti taas kommentoida, mutta en nyt muista.

Omaa napaa.. Eilen aamulla tuli siis tosi vahva ovisplussa ja illalla muutama mojova nipitys. Tänä aamuna lämmöt olivat hieman jo kohonneet, ovis on siis varmaan ollut eilen. Oli kuitenkin pakko testata mielenkiinnosta ovistestillä ja entistä vahvempi plussa rävähti saman tein. Kyllä se ajoitus taisi nyt olla ok :) Josko sitä nyt yrittäisi ja uskaltaisi olla optimistinen..
 
Keijukainen
Hyvä hyvä Kastis, siis toi ajoitus! Nyt vaan toivotaan että teidän hyvä tuuri jatkuisi myös tässä asiassa :)

Niin, se terolut-viesti saattoi tosiaan olla noin kuin Kastehelmi arvelitkin, se oli vaan niin ""huutomerkilliseen"" sävyyn kirjoitettu että teroja ei missään nimessä saa syödä yli 3 kk:a. Helpostihan kirjoitetun tekstin ymmärtää väärin.
Itse mietin kun lääkäri kuitenkin kirjoitti 6 kk:n reseptin että pitäisikö vai eikö pitäisi kuitenkin syödä vielä ne toiset 3 kk putkeen...kauhea ongelma :)
Kaikki turvotukset, pms-oireet ym. on hävinneet, kierto suht tasainen ja kaikenkaikkiaan olen voinut tosi hyvin! (voi tietysti johtua alkaneesta kesästäkin :)
Toisaalta mietin että ei kai se yksi teroton kierto nyt kaada juttua suuntaan tai toiseen, jos kierto lähtee karkuun niin täytyy sitten syödä ne toiset 3 kk.

Huomenna on sitten polttarit. Kemuja on...viime viikonloppuna oli just ne häätkin. Tietää taas kankkusta sunnuntaiksi. Onneksi on sentään menkat lusittu (sanamuodossa teitä lainaten) joten ehkä se kankkunen ei tule niin voimakkaana...ja voihan siihen tietysti itsekin vaikuttaa juomalla vähän vähemmän :)

Juu, kyllä Suru tässä tosiaan tuntuu itse kullakin että ne kupeet on aika hedelmättömät. Täytyy toivoa että kesä tekisi terää meille kaikille!!

Ja se kp tosiaan on nyt 5/31-34.
 

Yhteistyössä