Tahkoojat 65

  • Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti
Aniliini
Kiitos kovasti Sandeman (ja Julia) vaivannäöstä, täytyy perehtyä paremmalla ajalaal tohon listaan ja hommata jotain tonne pihanperälle. Mitkään pensaat ei riitä, pitää olla korkeaa kasvustoa, koska mäen päällä ollaan.
Harmi juttu Sandeman toi sun veljenvaimon tuulimunaraskaus, kyllä ottaa koville teidän ""perheellä"", jospas sä saisit nyt sitten kertoa seuraavaksi niitä iloisia uutisia vanhemmillenne ym.

Julia, vaudelta kuulosti sun inssikäynti, oot kyllä mahdoton munisten kasvattaja, taas kaksi!! :) HINOA!! Ja PQ!

Sanelmalla on kyllä rautaiset hermot, mä en olis kyllä sekunttiakaan odotellut, (tai ehkä sen nuohoojan vierailun) vaan testannut saman tien. No, illalla sitten! PQ! :)

Ja Katalla sen kuin jännitys tiivistyy ja Kastiksenkin jännäyspäivä lähenee.. PQ myös teille!

Mun ystävältä poltettiin taas eilen endometrioosipesäkkeitä, oon nyt menossa häntä moikkaamaan. Toivottavasti kaikenmaailman pesäkkeet lopettaa kavunsa, että hekin saisivat jotain toivoa jälkikasvun suhteen..

 
Piritta
Sanelma se pitää meitä jännityksessä :) Ihana toi aikataulu-tiedote, mahtanee olla linjat tukossa heti yhdeksän jälkeen ;) Nyt vaan peukut pystyyn, että sieltä tulisi kaksi viivaa!
Olen tässä ip:n seuraillut, kun miehet roudaa juomatynnyreitä ja hanapisteitä tuonne firman sisäpihalle. Ja mä pönttö meinasin lähteä huomisiin kekkereihin autolla... Jospa vaihtaisin pyörää, hih! :) No onhan se sekin hengenvaarallista, ja kokemusta on siitä, kun ohjaustanko ei _oikein_ pysy pyörätiellä...Viime vuonna tuli vaan kumottua liian monta viinilasia, ja sitä en nyt tod kaipaa.

Ikävä kyllä toi tuulimunaraskaus. Noita on munkin muutamalla ystävällä ollut, mutta yllättävän positiivisesti ovat suhtautuneet. Luonnon ikäviä oikkuja =( Jospa iloinen onnistuminen tulisi pian molemmille pareille =))

Nyt kotiin, karmea nälkä. Ja toivottavasti ei sada, tarkoitus ois mennä lätkimään tennistä.
 
sari
Huhuu Sanelma..........viestiä täällä odotellaan? Ja te muut kanssa? Ah mulla on ollut rauhallinen koti-ilta, oon ottanu tän levon kannalta, ja mies palaa kohta pelikentiltä kotiin, saas nähä pääseekö heidän jenginsä suomenmestaruuskisoihin syksyllä.

 
Sanelma
No niin testattu on. Tulos: luulotauti ja seonnut kierto.
Että eipä tullut kauhean positiivisia uutisia.

Tässä myös syy miksi en aiemmin testannut: Pelotti se, että tässä käy juuri näin kun kävikin. Nega :(

Kattellaan joskus taas. Nyt ketuttaa kunnolla.
 
Catris
Voi perhana sentään. Sanelmalle jätti-ISOP!
Mikä kp sulla jo on? Ja onko aiemmin koskaan tullut näin venynyttä kiertoa?

Mä täällä luen viimeiseen sivutoimiseen opiskeluun liittyvään huomiseen tenttiin. Teksti on melkosen puuduttavaa, mutta josko sitä vielä jaksais vaikka tunnin verran... huoh.. eikun jatkamaan..



 
Aniliini
No ei nyt perkules, Sanelma, mikä ihme mättää!!??!! Onko turhaa, jos sanon, ettei isoPeja vielä, ennen kuin menkat oikeasti alkaa.. Vai oiskos se sitten jo näkynyt testissä?? Tiedä häntä, mutta ottaa kupoliin kyllä sun puolesta!!
Halit ja rutistukset myötätunnosta lähetän kuitenkin!!
 
Aniliini
No laitetaas vielä illan piristykseksi viesti, jonka sain postiini. Tulostakaas miehillenne, jospas ensi kerralla menkkoja edeltävä aika sujuisi sutjakkaammin! :D

""Jokainen hormonihirviö tietää, että kerran kuussa tulee sellaisia päiviä, joina miehen ei tarvitse kuin avata suunsa ja hengenlähtö on lähellä.
Siksi jokaisen miehen tulisi tulostaa tämä pieni opas paperille ja säilyttää sitä lompakossaan ajokortin ja muiden tärkeiden papereiden joukossa.

VAARALLISTA: Mitä tänään syödään?
TURVALLISEMPAA: Voinko auttaa päivällisen valmistamisessa?
TURVALLISINTA: Minne haluaisit lähteä syömään päivällistä?
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Mitä sulla oikein on päälläsi?
TURVALLISEMPAA: Wau, näytät hyvältä ruskeissa vaatteissa.
TURVALLISINTA: WAU!
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Mikä nyt mättää?
TURVALLISEMPAA: Etkö nyt vähän ylireagoi?
TURVALLISINTA: Ota tästä 50 egeä.
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Kannattaako tuota nyt syödä?
TURVALLISEMPAA: Olisi tuolla omenoitakin.
TURVALLISINTA: Ottaisitko lasillisen viiniä tuon kanssa?
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Mitä sinäkin olet koko päivän tehnyt?
TURVALLISEMPAA: Toivottavasti et ole rasittanut liikaa itseäsi.
TURVALLISINTA: Näytät tosi hyvältä tuossa aamutakissa.
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

Lähetä tämä piristykseksi kaikille hormonaalisille lajitovereillesi ja varoitukseksi kaikille miehille.
Ja muista: Raha puhuu.....mutta suklaa laulaa!""

 
Nekku
Sanelma, voi prkl! Tosin kirves ei kai ole vielä kaivossa... Saakin ketuttaa moisen jälkeen. *ota suklaata...*

Aniliini, toi oli loistava juttu, nauratti heti aamusta.

Mä sain muuten kutsun työhaastatteluun! On ensi viikolla. Jee!

Ainakin pk-seudulla on ihanan kesäinen aamu. Jotain piristystä.
 
Sandeman
Huomenia tyttöset!

Sain kuin sainkin eilen sen nurmikon leikattua! Pilvet oli aika uhkaavan näköisiä mutta eivät sitten ainakaan meille sataneet. Nurmikonleikkaus on ihan jees puuhaa jos paria asiaa ei otettaisi huomioon: 1)heinäallergia 2)pihansuunnittelu. Pärskin ja kiroilin kun pihanperustaja on laittanut kukkapenkkien rajaajiksi lankkuja jotka ovat ympyrän muodossa!! Ajele siinä sitten nurmikkoa koneella!! Piti siis hakea siimaleikkuri että sain kukkapenkin rajat tasattua. Mutta tulipa siistiä kerralla. Mies ei pysty omalta allergialtaan moista hommaa edes tekemään, joten meillä nurmikonleikkuu on mun hommaa. Onneksi pläntti on pieni! Vähän himottaisi kyllä ostella lisää kuunliljoja että saisi kukkapenkit näyttämään komeilta, mutta niilläkin on hintaa melkein 5 euroa kpl!! Voikohan sellaisia vanhoja jakaa näin kesällä vai pitääkö odottaa syksyyn/kevääseen? Onko ketään hortonomia?

Tänään on kp21 ja en muista että koskaan olis ollut näin hiljaista seksirintamalla. Ollaankohan kolme kertaa tahkottu, jotenkin ollaan oltu himoväsyneitä. Se oliskin maailmanennätys jos tällä määrällä raskautuisi! Veisi pohjan koko jtp-systeemistä:-(.

Sanelmalle ISOPit, kierron karkaaminen on tosi kökköä!

Katan huomista tulosta jännätään...! Mulla menee menkkojen alku luultavasti ens viikkoon.
 
Kastehelmi
Huomenta. Kesätyöntekijä on poissa aamupäivän, voin siis lusmuilla täällä :)

Ensi alkuun Sanelmalle harmitukset. Ei vielä kuitenkaan IsoP:tä. Mikäköhän se haamu siinä apteekin omassa testissä sitten oli? Vai voisiko tähän tämän päiväiseen testiinkin tulla vielä haamu? Toisaalta.. olisihan sieltä pitänyt tulla jo vahva viiva. Olen kyllä lukenut jostain, että monet testit näyttävät kuivuttuaan virheellistä haamua. Mutta sitten taas toisaalta monet niistä roskishaamuista ovat muuttuneet myöhemmin plussiksi. Mene ja tiedä. Toivotaan kuitenkin vielä että se siitä iloksi muuttuisi!

Nekulle tsemiä työhaastatteluun. Ja Katalle tsemppiä ja peukutuksia huomiseen tupla-piinapäivään :)

Sandeman, ikäviä noi tuulimunat. Ja ikävän yleisiä. Ei varmaan lohduta yhtään, että sai tietää siitä rv:lla 7 eikä vasta rv:lla 12. Itse kokisin sen ehkä hyväksi, että tietäisin ajoissa, mutta enhän mä voi varmaksi tietää, kun ei ole kokemusta. Toisaalta erittäin hyvä asia mutta h*lvetti, olisihan se edes tae siitä, että voi raskautua. Nyt ei ole mitään takeita mistään :(

Suvi ja Suru ovat taas kadonneet jonnekin??
 
Julia
Koita kestää Sanelma, toivotaan kuitenkin loppuun asti. Onhan noita mitä ihmeellisimpiä raskautumis juttuja, ehkä tämä vielä kuuluisi niihin.

Kastehelmi, en tietenkään muista kokonaismäärää. En ennen, enkä jälkeen pesun. Lappu on kotona, kerron myöhemmin.

Sandeman, mää oon allerginen nurtsille ja nyt kun meidän pihaa aletaan remontoimaan, niin oon suunnitellut sitä siten, että siellä on mahdollisimman vähän nurmikkoa. Hyvä vaihtoehto sellaisille alueille, joilla ei jatkuvasti kävellä tai muuten kuluteta on sammal. Aion laittaa meidän talon toiselle puolelle, jossa on vain vähän pihaa ja kulkemiset laattoja pitkin. Tuo osa pihaa on varjoisa ja maa on hapanta. Musta sammal on oikein kaunista. Saas kattoo mitä tulee. Luultavasti varsinaisiin istutus jne. hommiin päästään vasta ens keväänä.
 
Kastehelmi
Julia, musta tuntuu ihan pervolta :) ""Mikä oli kokonaismäärä?"" :) Voi elämä! No, kiva jos kerrot sitten, musta on kiva vähän tietää millä luvuilla voi onnistua - itsellä kun se ei tunnu tapahtuvan millään. Me ei saada joka kerran jälkeen papereita, tai saisi varmasti jos pyytäisi. En ole pyytänyt, mutta ensi viikon jälkeen aion pyytää koko epikriisin, siitähän ne voi sitten vielä varmistella.
 
Tiitu
Huomenta.

Voi hemmetti Sanelma:( Toivottavasti kierto ei veny mahdottomuuksiin...

Julialle PQ, hino homma:) Ja muille PQ:t myös.

Viimeinen clomi on nyt sitten taas tänään vedetty napaan ja kohta alkaa tahkous, kunhan menkat on lopullisesti selätetty. Mies on kahden päivän työmatkalla ja koko viikonlopun poikien mökkireissulla, mutta eipä sitä vielä niin kiire ole, ensi viikolla ehtii. Nyt vaan peukut pystyssä, että tulisi edes se ovis... Tikkuja on jo tilattu.

 
Sandeman
Noniin, tytöt. Arvatkaapa mitä menin tekemään?? Varasin itselleni ajan Femedaan munatorvien aukioloultraan 22.6!! Jos nyt tekisin sen mitä voin samalla kun odottelen miehen päätöksiä simppatesteistä. Toivottavasti vaan menkat on siinä vaiheessa ohi, jos kierto olis nyt 27 niin tuona päivänä olis kp7. Raskauden mahdollisuus kun pitää kuulemma sulkea pois. Hyvä minä!! Sitten voisi rauhassa odotella kesän tuloksia....
Kastikselle vielä (lyhyt muisti) Kauanko tuo toimitus muuten kestää? Tiedän sitten vaan sanoa töissä? Ja hinta oli about? Ja tulokset saa heti?
 
Kastehelmi
HINOA Sandeman.
Mulla toimenpide kesti n. 15 min. Mutta tietysti siinä menee hieman enemmän aikaa kokonaisuudessaan, kun lekuri kirjoittaa sen lausunnon siinä samalla jne. Ja mulla meni hetki toipumiseen, ihan heti en olisi päässyt edes jatkamaan matkaa :( Mulle sanottiin etukäteen, että ei kannata varata sille illalle mitään tärkeää.. Eli on siis mahdollista että tulee epämukava olo, mutta voihan se mennä ihan ok ilman kipujakin :) Ja muista ottaa särkylääkkeitä ennen toimenpidettä.
Hinta oli 213,50 EUR ja siitä siis kela-korvaus vielä pois, olisko itselle jäänyt n. 165 EUR..
Ja tosiaan, tuloksen saa heti. Lisäksi siinä ultrataan muutenkin eli näkee mitä munasarjoissa tapahtuu. Jos sun kierto venyy tosta 27, niin kannattaa siirtää sitä toimenpidettä. Joku kp10 (tai kp10-12) olisi varmaan ihanteellisin munasarjojen tilanteen kannalta.
 
Sanelma
Tere!

Nyt on tunnelmat, että hällä väliä. Tein aamulla uuden testi ja myös se oli tyylipuhdas nega. Tämä on ainakin hyvä keino unohtaa kaikki laskeminen, kun kierto on niin epäsäännöllinen, että ei kannata laskea. Ovis on jos on ja milloin on. Sekstailua vaan aina kun huvittaa. Tärppää jos tärppää.

Mulla on nyt niin kiire töissä, että en ehdi edes mihinkään lääkäriin lähteä. Ja tämä työ stressi on varmaan myös osasyyllinen kierron heittoon. Eli summa summaruum. Kattellaan sitten lomilla, jos varailis sitä lääkäriä. Siihen asti kattotaan mitä tapahtuu. Ei kai tässä niin kiire. Ehtiipähän harrastaa paremmin, kun ei maha kasva. Ja nyt on ainakin mahkut, ettei menkat tuu just Kreikan lomalla.

Eikös siinä ollut aika monta positiivistakin asiaa tälle erää.
Ja vielä se että työkaverini kuului juuri näihin tyyppeihin, jolla testi näytti positiivista vasta kaksi viikko menkkojen pois jäännin jälkeen. Eli pienen pieni toivonkipinä on vielä hengissä. Vaikka näin oireettomana sekin kyllä taitaa hiipua tämän päivän aikana.

Ja tuli muuten mieleeni, että odotettujen menkkojen aikaan mulla oli kauheet halut ja sen jälkeen tuli ihan ovislimoihin verrattavaa eritystä. Eli vois olla, että oli ylimääräinen ovis, joka sekoitti kierron. Toimintaa ei tietenkään ollut :(
Mutta oiskohan tämmöinen mahdollista? Kastisi onko mielipidettä? Tähän pohjaten menkkojen pitäis alkaa n. viikon päästä.

Että tätiä tai plussaa odotellessa...
 
Kastehelmi
Sanelma, onhan se täysin mahdollista, että ovis on siirtynyt myöhemmäksi. Monillahan ultrassa selviää, että raskaus on n. viikkoa tuoreempi kuin menkkojen mukaan. Miksei siis 2 vkoakin olisi mahdollista.. Mutta toivotaan nyt vielä, että se siitä plussaksi muuttuu :)
 
sari
Etkös sinä Sandeman kuulunut kanssa siihen ryhmään, joka ei ole syönyt, clomeja tai teroja, ja perustutkimukset on tehty...jos oot, niin ollaan sitten tässä tilanteessa melko ""samikset""?
 
Sandeman
Joo Kastis jotain tollaista kp-lukemaa(10-12) mäkin olin ajatellut mutta tätsy sanoi että heti menkkojen jälkeen ja toisekseen tuo juhannus sotkee aikatauluja. Seuraavalla viikolla maanantai olis ollut kp12, mutta kaippa ne tuolloinkin jotain näkevät? Ja kun mun menkat ei kestä kuin 3, max 4 päivää niin kai tuo kp7 on ihan ok? Ja jos menkat taas reistaa tuosta 27 kierrosta niin sitten täytyy siirtää aikaa. Ainakin nyt niillä oli ens viikollekin aikoja, ilmeisesti ei ole pahasti jonoja. Mistään särkylääkkeestä se tätsy ei puhunut, joten saapiko ottaa buranaa vai pitikö olla jotain muuta? Mies on onnistuneesti silloin juuri reissussa joten saan valloittaa sohvan yksinäni.

Yhtään ei huvita työnteko...mäkin haluaisin uuden duunin!! Mutta kun en pääse edes haastatteluun...:-(.

Sanelma, pää pystyyn vaan, meille jokaiselle on varattu oma ""vauvakiintiö"", joillakin on vaan pidempi tilausaika:))!!
 
Sanelma
Ja vielä täydennän edellistä teoriaani. Tuo ""ylimääräinen ovis"" selittäisi myös kaikki nippailut ja sen ettei sitä ovista normaaliaikaan löytynyt.

Eli nyt enää tätiä odotellessa ja omaan teoriaani uskoen.
 
Kastehelmi
Sanelma, kyllähän noi ""faktat"" tukevat sun teoriaa. Nyt vaan toivotaan, että se siitä muuttuu iloksi. Tai jos ei, niin viikon päästä tiedät, pitikö teoria paikkaansa :)
 
Kastehelmi
Särkylääke kuin särkylääke käy. Mä otin tujusti, mutta ei auttanut mulla. Mulla oli se hermo-alue siinä jotenkin tiellä. Oli muuten jännä, ettei Bruno sitä mun kohdunkaulaa oikonut mitenkään, runnoi vaan. Ekassa inssissä se oiottiin pihdeillä (vähän nippas mutta ei muuta) ja sen jälkeen se onkin ollut ihan ""auki"" :) Mähän kävin tuossa ssg:ssä muuten kp16 (ovis oli silloin kp18), ja ihan hyvä aika sekin oli..
 
Sandeman
Sari: ei ""myrkkyjä"" toistaiseksi, tuo SSG viimeinen perustutkimuksista, muut tehtiin jo marraskuussa, miehen simppatesti puuttuu ja siitä tässä on nyt useampaan kertaan keskusteltu. Mies on vastahakoinen ja haluaisi kai luomubeben....?? Mulla mahdollisesti häikkää ovulaatiossa, mutta ennen simppatestejä ei clomeja kuulemma anneta. Joten paskaaks tässä...
Kierto nr 14, eli vuosi tulee täyteen, itse asiassa ensi viikolla:-((.
 

Yhteistyössä