Tahranpoisto

  • Viestiketjun aloittaja Sottapytty ja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Sottapytty ja äiti
Kaipailen vinkkejä bodyjen ja paitojen likaisten rintamusten tahranpoistoon. Kaikki tahrat eivät lähde pesukoneessa. Pilttiä tuppaa leviämään syöttäessä vaikka ruokalappu onkin kaulassa.
 
..,,,
Meillä on toiminut aika hyvin kun tunkee kaikki mahdolliset tahranpoistot. Eli ennen pesua suihkuttelen "bio shout" ainetta, joka ei tosin ole yhtä tehokas kuin kilpaileva merkki sinisessä pullossa, en muista nimeä edes kun on käytössä nyt tuo. Sitten laitan vaatteet koneeseen ja pesupulverin sekaan vielä vanish- tahranpoistoa. Sillä on aikas hyvin lähtenyt. Ystäväni käyttää tuota bio shout-ainetta ja pesupulverin sekaan Dr.beckmann tahrasuolaa jossa on mm. sappisaippuaa, niin sillä kuulemma lähtee kaikki, paitsi vanhat pinttyneet. Pitäisi kokeilla, mutta vanhat käytettävä ensin, kun tuppaa maksamaan aika paljon nuo aineet.
 
Muumimamma 06 ja 08
Itse olen pärjäillyt ihan nestemäisellä pesuaineella (Ariel sensitive), jota levitän tahralle ennen pesua ja samaa pesuainetta sitten pesupalloon. Valtaosa tahroista on lähtenyt ihan suosiolla, jos ei ekassa, niin tokassa pesussa. Sappisaippuaa olen joskus käyttänyt, mutta mielestäni se ei ole sen tehokkaampaa kuin tuo nestemäinen pesuaine.

Yllättävää kyllä auringonvalo haalistaa ja poistaa melko sitkeitäkin tahroja mm. porkkanan ja vesimeloonin jäljet. Eli näin kesän tullen ei muuta kuin pyykit aurinkoon kuivumaan :)
 
rewc
Meil on niit jotain oxi action vanish pink pöperöitä mitä onkaan. ;) Suoraan vaan tahralle ja koneeseen ja tavallista pesujauhetta vaan koneeseen. Sit valkosiin oon laittanu ihan vaan valkasuainetta... Klorinia sun muuta... Herkkä hipiäisille ei varmaan sovi...
 
poistaja
Joo, sappisaippua toimii hyvin ja on halpaa sekä ekologista. Kostutetaan vaate, hierotaan tahraan ja annetaan vaikuttaa hetki. Sitten vaan pyykkikoneeseen pyörimään. Lähtee myös esim. hikitahrat valkoisten paitojen kainaloista.
 
sappisaippuasta
Saako tuota kyseistä ihmeainetta ihan marketeista vai mistä sitä kannattaisi etsiä?
Asumme pienellä paikkakunnalla, täällä ei mitään erikoisliikkeitä ole. Kiitos etukäteen!
 
helmiherra
Meilläkin käytetään tarvittaessa sappisaippuaa. Mielestäni se ei tosin ole niin tehokas, mitä kaikki puhuvat. Tahrat haalenevat, mutteivat lähde kokonaan.

Esim täältä löytyy, jos ei omalla paikkakunnalla ole kauppaa, josta löytyä.

http://www.maanvaki.fi/index.php?page=product&category_id=51&product_id=641&gclid=CM31t5__tpoCFREgZwoduU6hcg
 

Yhteistyössä