TAHTOO TYTÖN!

  • Viestiketjun aloittaja Niimi
  • Ensimmäinen viesti
yeahyeah
Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:n toiveen ihan täysin. Ihan älytöntä tulla paheksumaan, ja myös todella kaksinaismoralistista.

Mulla itselläni on poika ja tyttö, ja poika sai alkunsa tarkasti ovispäivään ajoitetulla yhdynnällä, kun taas tyttö "tehtiin" niin, että rakasteltiin muutama päivä ennen ovista, itseasiassa laskujeni mukaan jopa kolme, neljä päivää ennen.
Emme siis mitenkään tietoisesti noin tehneet, vaan jälkeenpäin vaan tsekkasin kalenterista että näin oli tosiaan käynyt.
Niinhän se on että tyttösiittiöt on "sitkeämpiä" ja jaksaa kauemmin odotella munasolua saapuvaksi, kun taas poikasiittiöt on nopeampia uimaan.
 
Milla4+1
Jos alkuperäinen kysyjä vielä lukee, niin ihan omalla opiskelulla selvittelin netistä ja yhdestä kirjasta, että tytön tekoon tarvitaan seuraavaa: kalsium - ja c-vitamiinipitoinen ruokavalio, ei kofeiinipitoisia juomia ainakaan isälle, yhdyntä mielellään 2-3 päivää ennen ovulaatiota. On myös tutkittu, että tyttösiittiöt kestävät paremmin 'huonompia' olosuhteita emättimessä eli alhaista ph-arvoa.

Meillä 4 ihanaa poikaa,nyt toiveissa tyttö, haukkukoon joku ihan vapaasti tätä toivetta.

Itse tein niin, että vedin c-vitamiinitablettia ja kalsiumtablettia sekä foolihappoa pari kuukautta etukäteen, sekä käytin Lactal - emätinpuikkoja, jotka laskevat emättimen ph-arvoa. Heti viimeisten kuukautisten jälkeen laitoin vielä 2 iltana tuubin Lactalia. Lisäksi käytettiin vielä alhaisen ph-arvon omaavaa liukuvoidetta varsinaisella 'tekohetkellä', joka oli 4 päivää noiden Lactaleiden jälkeen. Ovistikku näytti pientä kohoumaa jo tuona iltana, ja seuraavana aamuna, eli periaatteessa meni yhdyntä 'liian lähelle' ovista, tyttötoiveita ajatellen. Kuitenkin, nyt on istukkabiopsialla varmistetusti 18. viikolla tyttö tulossa ;) Toivottavasti nämä vinkit auttaisivat muitakin
 
AP
Jos alkuperäinen kysyjä vielä lukee, niin ihan omalla opiskelulla selvittelin netistä ja yhdestä kirjasta, että tytön tekoon tarvitaan seuraavaa: kalsium - ja c-vitamiinipitoinen ruokavalio, ei kofeiinipitoisia juomia ainakaan isälle, yhdyntä mielellään 2-3 päivää ennen ovulaatiota. On myös tutkittu, että tyttösiittiöt kestävät paremmin 'huonompia' olosuhteita emättimessä eli alhaista ph-arvoa.

Meillä 4 ihanaa poikaa,nyt toiveissa tyttö, haukkukoon joku ihan vapaasti tätä toivetta.

Itse tein niin, että vedin c-vitamiinitablettia ja kalsiumtablettia sekä foolihappoa pari kuukautta etukäteen, sekä käytin Lactal - emätinpuikkoja, jotka laskevat emättimen ph-arvoa. Heti viimeisten kuukautisten jälkeen laitoin vielä 2 iltana tuubin Lactalia. Lisäksi käytettiin vielä alhaisen ph-arvon omaavaa liukuvoidetta varsinaisella 'tekohetkellä', joka oli 4 päivää noiden Lactaleiden jälkeen. Ovistikku näytti pientä kohoumaa jo tuona iltana, ja seuraavana aamuna, eli periaatteessa meni yhdyntä 'liian lähelle' ovista, tyttötoiveita ajatellen. Kuitenkin, nyt on istukkabiopsialla varmistetusti 18. viikolla tyttö tulossa ;) Toivottavasti nämä vinkit auttaisivat muitakin
Voi onneksi olkoon ja kiitos paljon neuvoista! Karpalokapselit ja emätinpuikot jo hommattu=)
 
Viimeksi muokattu:
MinnaL
Adoptoimalla ei voi valita lapsen sukupuolta, vaan kun on hyväksytty ja kun jonotetaan lasta valitusta kohdemaasta, pitää ottaa se lapsi joka täyttää kriteerit (tyypillisesti 0-36 kk ja korkeintaan pieniä sairauksia). Tottakai esim. Kiinasta adoptoidaan enimmäkseen tyttöjä, mutta sinne on tällä hetkellä hirveän pitkät jonot kun on niin suosittu maa, alusta alkaen noin 4-5 vuotta saa varautua kuluttamaan koko prosessiin. Niin ja se ei tietenkään ole mikään tae että saisi tytön.

Mutta toivottavasti nyt kukaan ei rupea adoptoimaan tällaisilla perusteilla. Kunhan nyt korjasin asiavirheen.

Saahan sitä leikkimielisesti kuka vaan yrittää kumpaa tahansa lasta tai ajoittaa lasta tiettyyn kuukauteen. Joko onnistuu tai ei. Itsellä on monta vuotta lapsettomuutta takana (eksyin ihan väärälle palstalle) joten mun on vaikea samaistua näihin juttuihin, mutta ei mua ainakaan haittaa jos joku yrittää jotain tiettyä. Kunhan ei tuu valittamaan mulle henkilökohtaisesti jos "epäonnistui" ja sai väärän sukupuolen/lapsen väärään vuodenaikaan jne...
 
Ansssku
MINULLA ON 2 POIKAA JA HALUAISIN KOVASTI VIELÄ TYTÖN!

Löytyiskö täältä muita, joilla olisi samanlaiset haaveet?

Kaikki "tytön teko-ohjeet" otetaan vastaan.

Tätä ei kannata ottaa liian vakavasti. Mutta, jos löytyisi vinkkejä edes o,o1% suurempi mahdollisuus tyttöön niin tulen sitä kokeilemaan =)

Saahan sitä toivoa ja kokeilla taikoja, esim kirvestä sängyn alle jne, Mutta totuus on, ettei voi itse mitenkään vaikuttaa. Jokaisella hedelmöityshetkellä on 50/50 mahdollisuus kumpaakiin sukupuoleen. Se, miksi poikia syntyy tilastollisesti hieman enemmän kuin tyttöjä, vaikka 50-mahdollisuus hedelmöittyä on molemmilla johtuu siitä, että tyttösikiöitä kuolee myös inan verran enemmän tuntemattomasta syystä.

Lääketiede siis ei ole pystynyt todistamaan näitä "tutkimuksia" ja "menetelmiä", joissa väitetään ph:lla, yhdyntäasennolla ja -tiheydellä yms olevan merkitystä. On kuitenkin jätetty auki se asia, että ovulaation ja yhdynnän ajoittaminen voisi edistää toista sukupuolta, mutta niinpäin, että tyttöä halutessa tulee olla yhdynnässä mahdollisimman lähellä ovulaatiota.


Joten rauhassa vaan voi toivoa, mutta älkää ihan oikeasti ruvetko esimerkiksi huutelemaan emättimiänne etikalla tai soodalla, siitä kun saattaa olla ikävät seuraukset (enkä tarkoita väärän sukupuolen saamista).
 
Viimeksi muokattu:
Niimi eli AP
Nyt olen ollut tietyllä ruokavaliolla ja nappaillut karpalokapseleita yms. Yritystä oli paljon ja ei osattu lopettaa ihan ajoissa(36h) ennemmin. Katsotaan miten mammalle käy=)
 
3poikaa ja tyttö
Jännällä seuraan Niimi miten sun käy. Tulehan ilmoittautumaan aina välillä...=)
Meille kävi kolmen pojan jälkeen puhdas vahinko. =) Seksiä oli paripv ennen ovista ja siitä siis tytöntyllerö meille suotiin. =)
Joku kirjoitti ettei sitä voi omin keinoin tyttöä tehdä...mutta olen kyllä erimieltä...juurikin noilla keinoilla mitä edellä on jo kerrottu voidaan vaikuttaa asiaan. Toki ylemmän kädessä se silti on...miten käy.
 
Anssssku
Alkuperäinen kirjoittaja 3poikaa ja tyttö;10646301:
Jännällä seuraan Niimi miten sun käy. Tulehan ilmoittautumaan aina välillä...=)
Meille kävi kolmen pojan jälkeen puhdas vahinko. =) Seksiä oli paripv ennen ovista ja siitä siis tytöntyllerö meille suotiin. =)
Joku kirjoitti ettei sitä voi omin keinoin tyttöä tehdä...mutta olen kyllä erimieltä...juurikin noilla keinoilla mitä edellä on jo kerrottu voidaan vaikuttaa asiaan. Toki ylemmän kädessä se silti on...miten käy.

Toki mielipiteitä asiasta voi olla, ja erilaisia uskomuksia, mutta oma kirjoitukseni perustuu lääketieteellisiin faktoihin. Lähinnä siksi kirjoitin, ettei kukaan oikeasti menisi liian pitkälle tässä tietyn sukupuolen tavoittelussa, mm vahingllisilla sooda ja etikka-huuhteluilla, joita pahimmillaan kuulee neuvottavan.

Tässä lisätietoa:
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim
 
li
minä myös uskon tuohon ovulaatio juttuun! Esikoinen on tyttö enkä tiennyt koska ovulaationi oli kun häntä yritimme. Toista yrittäessämme tikutin ovulaation ja puuhastelimme sitten juuri ovulaation aikaan ja poikahan se sitten syntyi :)
 
Niimi eli AP
Hyvä artikkeli Ansssskulta.
Voihan noita ideoita koittaa, mutta järki päässä. Tässä kierrosta ei mulle tullut tulosta eli seuraava kohti, jos nyt onnistuisi paremmin. Pitääpä hakee uudet karpalokapselit=)
 
Maijakka
Hyvä artikkeli Ansssskulta.
Voihan noita ideoita koittaa, mutta järki päässä. Tässä kierrosta ei mulle tullut tulosta eli seuraava kohti, jos nyt onnistuisi paremmin. Pitääpä hakee uudet karpalokapselit=)

Hei!

Mielenkiinnolla luin, että uskotte karpalokapselien vaikuttavan kroppanne ph:n alentavasti.
Se itseasiassa menee juuri päinvastoin, karpalo nostaa hieman ph:ta emäksiseksi (+2). Voisi luulla, että sitruuna, karpalo ja muut happamat ruoka-aineet happamoittaisivat kehoa, mutta se menee näiden kohdalla juuri päinvastoin, koska vain se, mitä ruoka-aine tuottaa palamistuotteena kehossamme, on merkittävä. Sitruuna alkalisoi elimistöä aika vahvastikin (+11), vaikka on itse ph-arvoltaan muistaakseni jotai kolmosen luokkaa.
Kehon happamointi/happamoituminen on elintoimintojen kannalta huono asia, ei siis hyvä eikä tavoiteltava. Kehoa pitäisi useimmiten pyrkiä alkalisoimaan.

En siis todellakaan usko, että sukupuoleen voi vaikuttaa millään ruokavaliolla tai muillakaan vippaskonsteilla, mutta halusin tulla oikaisemaan tämän karpalo-harhaluulon. :)
 
Viimeksi muokattu:
ei pojalle?!
Meillä kävi tänään 6-vuotias poika leikkimässä tyttöjemme 4v ja 2v seurana.. Ei siitä sen enempää, mutta olen raskaana ja todella toivon tästä kolmannestakin tyttöä.
Onko pojille vaikeampaa pitää kuria ja opettaa käytöstapoja, vai mikä ihme siinä on, ettei tarvita kun yksi poika paikalle, niin jo kaikkia itkettää, tönitään, heitellään tavaroita ja lelut on rikki..
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka meille tulisi poikakin, niin meidän perheessä ei kyllä katseltaisi moista riehumista, oli se sitten kuinka sukupuoliominaista käyttäytymistä tahansa. Kyllä nyt leikkiessä ja ruokaillessa edes perussääntöjä pitää kyetä noudattamaan..
Huoh, kylläpä taas nosti verenpainetta..
 
kiiii
Meillä kävi tänään 6-vuotias poika leikkimässä tyttöjemme 4v ja 2v seurana.. Ei siitä sen enempää, mutta olen raskaana ja todella toivon tästä kolmannestakin tyttöä.
Onko pojille vaikeampaa pitää kuria ja opettaa käytöstapoja, vai mikä ihme siinä on, ettei tarvita kun yksi poika paikalle, niin jo kaikkia itkettää, tönitään, heitellään tavaroita ja lelut on rikki..
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka meille tulisi poikakin, niin meidän perheessä ei kyllä katseltaisi moista riehumista, oli se sitten kuinka sukupuoliominaista käyttäytymistä tahansa. Kyllä nyt leikkiessä ja ruokaillessa edes perussääntöjä pitää kyetä noudattamaan..
Huoh, kylläpä taas nosti verenpainetta..
Oliskohan kuitenkin enemmän kiinni vanhemmista ja lapsen omasta luonteesta, kuin sukupuolesta? Itselläni ainakin todella reilu ja oikeudenmukainen, rauhallinen poika, ja hoidossani ollut monta kertaa tyttö, joka repii, riehuu, kiusaa ihan konsanaan poikaani. Tunnen monia "riehujia", ja olen heitä hoitanut vuosiakin putkeen, sekä tyttöjä- että poikia, enkä näe yhteyttä sukupuolella. Toisaalta olen huomannut monilla varsinkin äideillä piirteen, että poikalasta lellitään ja paapotaan, annetaan paljon periksi ja katsotaan läpi sormien, kun taas tytöltä vaaditaan paljon enemmän jo ihan pienenä, mm. käyttäytymistä.
 
Viimeksi muokattu:
toope
Oliskohan kuitenkin enemmän kiinni vanhemmista ja lapsen omasta luonteesta, kuin sukupuolesta? Itselläni ainakin todella reilu ja oikeudenmukainen, rauhallinen poika, ja hoidossani ollut monta kertaa tyttö, joka repii, riehuu, kiusaa ihan konsanaan poikaani. Tunnen monia "riehujia", ja olen heitä hoitanut vuosiakin putkeen, sekä tyttöjä- että poikia, enkä näe yhteyttä sukupuolella. Toisaalta olen huomannut monilla varsinkin äideillä piirteen, että poikalasta lellitään ja paapotaan, annetaan paljon periksi ja katsotaan läpi sormien, kun taas tytöltä vaaditaan paljon enemmän jo ihan pienenä, mm. käyttäytymistä.

Juuri näin. Kyllä muakin ottaa päähän että nämä tyttölasten äidit tulevat aina palstoille huutelemaan miten poikalapset on ihan kauheita riehujia, eikä ikinä toivo poikaa! Huh huh mitä yleistystä ja syrjimistä! Mulla kans yksi ihana poika ja aika usein ne tytöt on ollut häntä läpsimässä ja tönimässä eli ei todellakaan ole sukupulesta kiinni käyttäytyminen. Ehkä vanhempien syytä katsoa peiliin.
 
Viimeksi muokattu:
Niimi eli AP
Kyllähän se on ihan omasta kasvatuksesta ja lapsen temperamentistä kiinni minkälainen lapsi tulee. Meillä 1. poika on oikea enkeli ja 2. täysin vastakohta, vaikka kuinka yritän "kouluttaa". Mutta on vain niin jääräpäätapaus, että kaikki menee vähän hitaammin päähän. ;utta ihania ovat! =)

Nyt olen raskaana pian puolivälissä. Oireet ovat ihan erilaiset, tämä on ollut todella raskas raskaus niin henkisesti kuin fyysisesti(vuotja, särkyjä, lapsivettä yms).
Rakenneultra on vajaan 4vk päästä. Sitten nähdään onko "poppakonstit" tuottaneet tulosta vai saamme futisjoukkueen kasaan. Miehen suku on täynnä poikia, joten mahdollisuudet ovat varmasti pienet.
 
3poikaa ja tyttö
Kyllähän se on ihan omasta kasvatuksesta ja lapsen temperamentistä kiinni minkälainen lapsi tulee. Meillä 1. poika on oikea enkeli ja 2. täysin vastakohta, vaikka kuinka yritän "kouluttaa". Mutta on vain niin jääräpäätapaus, että kaikki menee vähän hitaammin päähän. ;utta ihania ovat! =)

Nyt olen raskaana pian puolivälissä. Oireet ovat ihan erilaiset, tämä on ollut todella raskas raskaus niin henkisesti kuin fyysisesti(vuotja, särkyjä, lapsivettä yms).
Rakenneultra on vajaan 4vk päästä. Sitten nähdään onko "poppakonstit" tuottaneet tulosta vai saamme futisjoukkueen kasaan. Miehen suku on täynnä poikia, joten mahdollisuudet ovat varmasti pienet.

Onnea raskaudesta ja tsemppiä sekä jaksamista!! Olen iloinen että saatte kolmannen lapsen.
Mä kirjoitin tossa jossain vaiheessa tähän ketjuun..meillä on siis kolme poikaa ja neljäs oli sitten tyttö. Tytön odotus ei juurikaan poikennut poikien odotuksesta. Ainoastaa jossain vaiheessa hoksasin, että maha oli hivenen erimuotoinen ja lantio oli leventynyt (mutta johtuiko 4.raskaudesta vai tytöstä??)
Rakenneultra vasta antoi viitettä tytöstä ja se varmistui ylimääräisessä ultrassa 25+ viikoilla.
Mun isänpuolen serkuilla ja mun siskolla (ja minulla siis) on yhteensä 9poikaa ja 3 tyttöä... joten näin se vaan voi mennä.

Ja tosiaankin...tiedän tyttöjä jotka ovat paljon rajumpia kuin meidän pojat ja taas yksi meidän pojista on selvästi menevämpi kuin kaksi muuta. Luonnekin ratkaisee kovasti. En niistä saa väännettyä toistensa kopioita (tai itsensä kopioita) vaikka kuinka kasvattaa samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Niimi eli AP
Kiitos "3poikaa ja tyttö". Päivä kerrallaan tässä menee, vaivaa toisen perään. Minulla on nyt myös levinnyt pylly/lantio, joten saas nähdä tarkoittaako se mitään. Mies sanoo, että mulla on tuplapylly(kovin imartelevaa!). Pojista kaikki tuli vain mahaan ja tunsin itseni hehkeäksi, mutta nyt hehkeys on tästä kaukana.
 
3poikaa ja tyttö
Joo, mun oli paljon helpompi nukkua kyljellään tyttömahassa kuin pojilta. Poikien odotuksessa piti laittaa tyyny mahan alle ettei jäänyt "roikkumaan" ilmaan. =) ja tosiaan huomasin että tytöltä housut alkoi kiristaa lantiolta.
Tytön odotus oli minullekin henkisesti raskas...en tiedä miksi? Vasta pari päivää ennen synnytystä tunsin olevani valmis vauvan tuloon.

=) tulehan ilmoittelemaan mitä rakenneultra kertoo!! =)
 

Yhteistyössä