Taidamme jättää punaisen lihan koko perhe...

Mun mielestä tää on tosi hyvä juttu, lapsillekin. Mieluummin mä ne vitamiinit ym syötän ruokana kuin purkista. Mulla on sellainen pikkujättiläinen missä on kaikki mahdolliset hedelmät, kasvikset, juurekset, yrtit jne aasta ööhön ja vitamiinipitoisuudet sekä ruokaohjeita että ohjeita aina lääkinnälliseen käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Kasvispainotteinen ruoka on lapsillekin ihan yhtä terveellistä kuin lihapainotteinen. Me saatiin ainakin jo raskausaikana neuvolasta ohjeet, miten toteuttaa lapsen tultua kasvisruokavaliota. Hyvin on lapsi lapsi kasvanut, nyt jo 5-vuotias ja fiksu kun mikä:)

huonotapa opettaa lapsi kasvissyöjäksi,eikä lainkaan saa kalaa,lihaa,kanaa.
Entä sitten kun menee kouluun,ilmoitatko siellä ettei lapsi syö muuta kuin kasvisruokaa.

nyt puhut omiasi,neuvolassa ei kyllä suositella pienestä pitäen kasvissyöjäksi.
suosivat siellä kylläkin lihaa,kalaa,kanaa jne..

Me ei olla vegaaneja, lähinnä lakto-ovo-vegetaristeja. Syödään siis maitotuotteita ja kananmunaa. Ja kyllä, neuvolasta saimme ohjeet ihan pyytämättä! Ei edes oltu sen kummemmin puhuttu asiasta, kun ei itsekään tiedetty vielä silloin, miten lapsen ruokailu järjestetään. Neuvolan täti oli hommannut meille ohjeet ja koska mä en taida edes osata lihaa valmistaa, oli helpompaa, että syödään koko perhe samaa ruokaa.

Päiväkodissa lapsi syö kasvispainotteista ruokaa, jonkun verran kanaa ja kalaa. Koulussa varmaan sitten samoin. Siitä en kuitenkaan stressaa vielä:) Ja toki lapsi saa tehdä omat valintansa. Mummolassa on vetänyt makkaraakin, mutta ei oikein siitä tykännyt:)

Joo, ei mekään maitotuotteita eikä kananmunaa pois jätetä :) Ainoastaan se punainen liha ja ruoan lisänä ei ole enää mitään valkoista, vaan värikkäitä juureksia, kasviksia jne. Siis tähän tyyliin: Tänään teen kalaa ja siihen viereen kukkakaalia. Eilen tein pavuista, tomaatista ja tonnikalasta ihan ok kastikkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
ei me olla ainakaan mitään kasvissyöjiä tai vastaavaa, ainakaan sitä kailoteta kun kerta syödään kalaa ja kanaa, harvemmin enää lihasta mitään teen, alkanu ällöttää :D

YLEENSÄ MENEE KETUNRUUAKSI. PAKASTEENA JOSKUS, YLEISESTI MYYDÄÄN VAAN BROISKUA.