Taidan lähteä kohta tässä sossun luukulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön työnhakija

Vieras
Olen tässä kohta 3kk odottanut TE-toimiston päätöstä työttömyydestä. Olen siis ilmoittunut työttömäksi, mutta he ovat pyytäneet mitä ihmeellisimpiä selvityksiä.

Nyt sit tuli eilen työvoimapoliittinen lausunto, että ole päätoiminen opiskelija.
Oikeasti siis en ole opiskellut sitten 2005, enkä ole edes missään kirjoilla opiskelijana.

Tuossa päätöksessä lukee, ettei saa erikseen hakea muutosta lausuntoon. Eli en voi valittaa.

Pakko sitten lähteä sossuun...

Alkuperäinen kirjoittaja työtön työnhakija;28572687:
Olen tässä kohta 3kk odottanut TE-toimiston päätöstä työttömyydestä. Olen siis ilmoittunut työttömäksi, mutta he ovat pyytäneet mitä ihmeellisimpiä selvityksiä.

Nyt sit tuli eilen työvoimapoliittinen lausunto, että ole päätoiminen opiskelija.
Oikeasti siis en ole opiskellut sitten 2005, enkä ole edes missään kirjoilla opiskelijana.

Tuossa päätöksessä lukee, ettei saa erikseen hakea muutosta lausuntoon. Eli en voi valittaa.

Pakko sitten lähteä sossuun...

No ehkä sun kuitenkin pitää jonnekkin valittaa asiasta, jos et kerran ole opiskelija.

Hetkinen, millähän perusteella et ole oikeutettu työttömyysturvaan? Itse olen kahtena perättäisenä vuonna keskeyttänyt opintoni ja saanut työttömyyspäivärahaa, opiskelu ei ole ollut ongelma. Missä kaupungissa näin? Tosin on mulla kokemusta työkkärin kanssa vääntämisestä..ne kun jonkun päätöksen tekevät, vaikka virheellisenkin, niin siihen on melko mahdotonta saada muutosta....

Hetkinen, millähän perusteella et ole oikeutettu työttömyysturvaan? Itse olen kahtena perättäisenä vuonna keskeyttänyt opintoni ja saanut työttömyyspäivärahaa, opiskelu ei ole ollut ongelma. Missä kaupungissa näin? Tosin on mulla kokemusta työkkärin kanssa vääntämisestä..ne kun jonkun päätöksen tekevät, vaikka virheellisenkin, niin siihen on melko mahdotonta saada muutosta....

Hyvä pointti, olisiko aloittajalta jäänyt joskus joku koulu kesken minkä työkkäri tai kela on nyt ''kuitannut'' jatkuvaksi. (Ihme byrokratiaa)

No ehkä sun kuitenkin pitää jonnekkin valittaa asiasta, jos et kerran ole opiskelija.

Lausunnossa luki, ettei voi erikseen hakea muutosta valittamalla. Olen jo soittanut työttömyysturvaneuvontaan, mutta eivät halua tehdä asialle mitään.

On aika järkyttävää, että TE-toimiston virkailijat saavat tehdä mitä tahansa ja kirjoittaa valheita päätökseen, mutta minnekään ei voi valittaa.

[QUOTE="hmm";28572807]Siis. Ota puhelin kouraan ja soita sinne? Ei voi olla noin avutonta. Kuka odottaa noin kauan päätöstä?[/QUOTE]

Olen soittanut sinne ainakin 7 kertaa 3 kuukauden aikana ja käynyt TE-toimistossa 3 kertaa.

-olen muka kokopäiväinen opiskelija
-hakija ei ole työtön (->perustelut: hakija ei ole esittänyt työtodistuksia)
-hakija kertoo työskentelevänsä suunnittelijana omassa yrityksessä

Mikään ei siis pidä paikkaansa.

[QUOTE="Purppura";28572886]Hyvä pointti, olisiko aloittajalta jäänyt joskus joku koulu kesken minkä työkkäri tai kela on nyt ''kuitannut'' jatkuvaksi. (Ihme byrokratiaa)[/QUOTE]

Ei todellakaan. Olen ollut yliopistolla ja valmistunut sieltä. Käytännössä TE-toimistolla ei ole mitään keinoa tarkistaa, onko joku opiskelija jossakin vai ei.
Pakko vain luottaa hakijan sanaan.

Olen toimittanut tutkintotodistukset heille. Mutta eihän toki valmistuminen joskus 2005 tarkoita, ettei ole enää opiskelija jossakin myöhemmin.

[QUOTE="vieras";28572694]Mäkin lähden. Olis kiva päästä lomalle jonnekin mut sieltä kuulemma saa matkarahaa.[/QUOTE]

Ei kuule saa, ellet ole "etnistä-taustaa omavaa" somali tai muu kaapuhirviö.

Kyllä toi kannattaa selvittää ettet saa vahingossa jostain sit liikaa rahaa ja joudu maksamaan niitä takas. Ja myös se että sossusta maksetaan sulle sitten sen mukaan mitä siinä työkkärin päätöksessä sanotaan.

Kyllä toi kannattaa selvittää ettet saa vahingossa jostain sit liikaa rahaa ja joudu maksamaan niitä takas. Ja myös se että sossusta maksetaan sulle sitten sen mukaan mitä siinä työkkärin päätöksessä sanotaan.

Siis mitä tekemistä sillä työkkärin päätöksellä on sossun kanssa?
Varsinkaan, jos se on virheellinen ja ei voi edes valittaa lausunnosta.

Mulla ei ole oikeesti mitään tuloja ollut moneen kuukauteen.

Yhteistyössä