Taidan olla alkoholisti... :( Kiitos jos jaksat lukea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Eli, minulla pyörii alkoholi päivittäin päässä. Joka ikinen päivä töiden jälkeen haaveilen et voi kun voisi ottaa vähän. En kuitenkaan juo päivittäin, enkä edes viikottan, mut haaveilen siitä. Joskus saatan juoda salaa, ettei mies huomaa. Joskus kehoitan miestä muka hyvää hyvyyttäni jäämään ylitöihin jotta voin pikkaisen ottaa... Ja kun mies tulee töistä, purskaan suuta suuvedellä ettei mies haista. Ikinä en kuitenkaan humalaan juo. Hoitelen kotihommia, autan lapsia läksyissä ym ym ihan normaalia. Yleensä siis kuitenkin olen ihan selvinpäin, mutta kokoajan ajatus karkaa alkoholiin. Saatan juoda huikalla yhden paukun naamariin ja sitten olen taas kuin ei mitään ja tungen purkkaa suuhun ja puuhailen lasten kanssa ym.

Kuulostaa pahalle, mutta en usko lasten aistivan juuri mitään koska vaikka ovat jo koululaisia he eivät tiedä mitä känni tai humala on eivätkö tiedä muutakaan asiaan kuuluvaa ja kerran kun puhuttiin asiasta (näimme puliukon kadulla) lapset sanoi et onneks sä äiti et juo sitä aikuisten juomaa....

Tulen itse alkkisperheestä, meillä juotiin päivittäin ja perseet olalle, oli väkivaltaa ym ym ym.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No kuulostaa tosiaan siltä että alkoholi hallitsee elämääsi. :/ Haluaisitko sä siihen jotain apua, vai onko susta homma ihan OK näin?

no sinällään ok että tosiaan en juo päivittäin, en edes viikottain. mutta asia on päässäni kokoajan. en tiedä en tiedä. ei se nyt ok voi olla et juon joskus salaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kuulostaa tosiaan siltä että alkoholi hallitsee elämääsi. :/ Haluaisitko sä siihen jotain apua, vai onko susta homma ihan OK näin?

no sinällään ok että tosiaan en juo päivittäin, en edes viikottain. mutta asia on päässäni kokoajan. en tiedä en tiedä. ei se nyt ok voi olla et juon joskus salaa....

No mun mielestä se ei ole OK, mutta se nyt on vaan mun mielipiteeni. Varmaan toi sun tausta alkoholistiperheessä tekee kanssa sitä, että haluaa juoda mieluummin salaa kuin avoimesti. AA:n toimintaanhan saa mennä mukaan vaikka olis miten pieni tai suuri ongelma, siihen riittää halu olla juomatta. Kannattaa ainakin käydä vilkaisemassa niitä nettisivuja. =)

Kuhan muitten ongelmien puutteessa kehittelet itelles muka-jotain-ongelmaa. Hanki elämä, tuo ei oo alkoholistia lähelläkään. Leiki vaikka masennusta sairastavas välillä, saat ainaki palstalla enemmän säälipisteitä.

Kuulostaa kyllä pahalle ja selkeesti alkoholi hallitsee elämääsi jossain määrin. Sitten jos taustakin on alkoholikeskeinen.. Mutta silti, luin kirjoitustasi "hyvillä mielin" koska selkeesti olet tietoinen ongelmastasi ja jo se on askel parempaan. Haluatko apua ongelmaan?

Ongelma ei ehkä vielä ole hälyttävän paha, mutta helpostihan se siihen menee että alkoa kuluu yhä useammin ja useammin... Toivottavasti siihen jamaan et kuitenkaan joudu vaan saat jotenkin apua :)

Alkuperäinen kirjoittaja juuli:

Kuhan muitten ongelmien puutteessa kehittelet itelles muka-jotain-ongelmaa. Hanki elämä, tuo ei oo alkoholistia lähelläkään. Leiki vaikka masennusta sairastavas välillä, saat ainaki palstalla enemmän säälipisteitä.

nyt vastaan kärkkäästi, anteeksi jo etukäteen. sä et tiedä vittujakaan mun elämästä. kirjoitin yhden asian elämästäni, se ei kerro oikeestaan MITÄÄN.

uskon että mulla on ollut enemmän ongelmia kuin tällä palstalla keskimäärin. mua on hakattu, roikotettu 9vanhana ikkunasta ja kysytty haluatko penikka kuolla, mua on käytetty seksuaalisti hyväksi, tulen alkkisperheestä jossa unet jäi joskus kokonaan väliin aikuisten riehumisen takia, kerran nukuttiin äidin ja veljen kanssa metsässä kun isäpuoli riehui, isäpuoli yritti kerran tukehduttaa mua patjaan, ellei minun silloin 10v veli olisi tullut väliin, olisin ehkä kuollut.

saiasrtuin muutamia vuosia sitten erittäin vakavaan masennukseen, koitin kuolla, makasin vaan puoli vuotta. muuta en muista tuosta ajasta. sain paniikkikohtauksia jolloin makasin maassa ja HUUSIN suoraa huutoa. ym ym. että mene sä kuviteltuine ongelmines muualle huutelee.

nyt vastaan kärkkäästi, anteeksi jo etukäteen. sä et tiedä vittujakaan mun elämästä. kirjoitin yhden asian elämästäni, se ei kerro oikeestaan MITÄÄN.

uskon että mulla on ollut enemmän ongelmia kuin tällä palstalla keskimäärin. mua on hakattu, roikotettu 9vanhana ikkunasta ja kysytty haluatko penikka kuolla, mua on käytetty seksuaalisti hyväksi, tulen alkkisperheestä jossa unet jäi joskus kokonaan väliin aikuisten riehumisen takia, kerran nukuttiin äidin ja veljen kanssa metsässä kun isäpuoli riehui, isäpuoli yritti kerran tukehduttaa mua patjaan, ellei minun silloin 10v veli olisi tullut väliin, olisin ehkä kuollut.

saiasrtuin muutamia vuosia sitten erittäin vakavaan masennukseen, koitin kuolla, makasin vaan puoli vuotta. muuta en muista tuosta ajasta. sain paniikkikohtauksia jolloin makasin maassa ja HUUSIN suoraa huutoa. ym ym. että mene sä kuviteltuine ongelmines muualle huutelee.

No täähän on ihan selvä juttu: nyt ku sulla ei oikeesti oo noita em. ongelmia, haet huomiota tämmösellä keksityllä jutulla. Oot juuttunu jotenki siihen uhrin asemaan, missä kirjoituksesi perusteella oot aina ennen ollu.

Kiitos "kärkkäästä" vastauksesta, hyvä kun osaat puhuakin asioista.

Voi kyllä olla niinkin, että tuo alkoholistiperhetausta saa sinut olemaan tosi varpaillaan ja varuillaan. Eli olet erittäin huolissasi asiasta. Toisaalta kannattaa ollakin varuillaan, vaikka sun määrät tosi pieniltä kuulostaa. Vois kyllä olla hyvä pitää ihan kirjaa jonkin aikaa naukkailuista, jotta voit olla varma, että et vaan vähättele niitä itsellesi.

No täähän on ihan selvä juttu: nyt ku sulla ei oikeesti oo noita em. ongelmia, haet huomiota tämmösellä keksityllä jutulla. Oot juuttunu jotenki siihen uhrin asemaan, missä kirjoituksesi perusteella oot aina ennen ollu.

Kiitos "kärkkäästä" vastauksesta, hyvä kun osaat puhuakin asioista.

just. olet sitä luokkaa joka ei vaan tajua, ei omaa empatiaa taikka on muuten vaan tunneköyhä, ymmärtämätön paska. joo, kyl mä haen TUNTEMATTOMILTA ihmisiltä huomiota.... juu juu.

kun kerran netissä käyt juttelee niin oivallapa sellainen asia, et näistä jutuista sä et saa ku murto-osan jos sitäkään tietoa ihmisestä joka tänne kirjoittaa.

minä en ole huomionhakuinen. kirjoitin että olen huolissani suhteestani alkoholiin ja sinä leimaat mut huomionhakuiseksi. näetkö vikaa itsessäs tässä asiassa?

jos olisi huomionhakuinen, niin enköhän itkisi tätä asiaa ihan irl läheisilleni...

Yhteistyössä