Taidan olla huono äiti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen hirmu laiska lähtemään taaperon kanssa ulos.. ollaan päivisin aika paljon sisällä. Vaunuilemassa käydään kyllä silloin tällöin mutta minusta on niin tylsää yksin kävellä tuolla kun aina ei kaveritkaan mukaan kerkiä :( isänsä kanssa lapsi kyllä käy ulkona päivittäin. Itse en vain ole yhtään ulkoilma-ihmisiä ja häpeän sitä :( *avaa sateenvarjon*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen hirmu laiska lähtemään taaperon kanssa ulos.. ollaan päivisin aika paljon sisällä. Vaunuilemassa käydään kyllä silloin tällöin mutta minusta on niin tylsää yksin kävellä tuolla kun aina ei kaveritkaan mukaan kerkiä :( isänsä kanssa lapsi kyllä käy ulkona päivittäin. Itse en vain ole yhtään ulkoilma-ihmisiä ja häpeän sitä :( *avaa sateenvarjon*

No pääasia, että lapsi kuitenkin pääsee sinne ulos. Eli toisinsanoen mites toi sinusta huonon äidin tekee?

Kokemuksesta tiedän, että mitä useammin itsesi sinne revit, sitä pakon omaisempaa siitä sinulle itsellesikin tulee. =)

Tee joku päätös, vaikka että viet joka ikinen päivä kerran lapsesi puistoon tai kävelylenkille tms ja pidä siitä kiinni. Hetken päästä huomaat, että se on rutiinia, josta et halua luopua.. =)

Ja tiedän tämän varmaksi, koska itse olin samanlainen sisällä olija ennen lapsia. Nyt revin joukkoa väkisin pyöräilylenkeille jne, kun muksut isompia, eikä aina jaksaisi kiinnostaa... =)

Ulkoilu oli myöskin mielekkäämpää, kun hankin siihen asianmukaiset varusteet. Ts tuulipuku lenkkarit/ toppapuku ja toppakengät. Huomattavasti mukavempi itselläkin istua hiekkiksen reunalla, kun ei tuuli ja märkä pääse yllättämään.. =)

Tsemppiä!!

Ap, mä olen aivan samanlainen, meilläkin lapsen isä hoitaa noi ulkoilut.. Kesällä oltiin melkein jatkuvasti pihalla, mutta nyt syksyllä ja sit talvella mua ei saa ulos kuin pakolliset käynnit. Mutta onneksi, onneksi lapsi saa ulkoilua päivähoidossa :) Ja siitä olen tavattoman onnellinen kun kuitenkin tiedän että ulkoilu on todella tärkeää lapsille.

Yhteistyössä