Taidan olla julma, mutta se on vaan pakko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MM

Vieras
Nimittäin vauva 4kk on saatava juomaan tuttipullosta. Syitä en aio tässä eritellä, mutta jos se palstalaisia helpottaa niin syy ei ole se et haluan bilettämään ja vauva hoitoon. Kaikki lempeät keinot on käytetty. Ei huoli. Joten ilmeisesti muuta vaihtoehtoa ei ole kun antaa toisen olla nälässä niin kauan kunnes pullo on huolittava. Jos teillä on muita hyviä ideoita niin kokeilen vielä niitä ennen tuota äärimmäistä keinoa! :wave:

kannattaa muuten näillä helteillä muistaa,että noin pienelle iskee helposti nestehukka. Ja meillä ainoa keino mikä toimisi,oli tuo,että kyllä vauva sitten syö kun on nälkä. 2 päivää jaksoi huutaa, eikä tuona aikana hörppässy tuttipullosta kun pari kertaa.

ihan tosissas aattelit pitää sitä 4kuista nälässä (ja janossa ) niin kauan kunnes huolii pullon? tsiisus, nyt on helle!!
Hörppyytä..ja kokeile erilaisia tutteja siihen pulloon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko kokeillut erilaisia tutteja? Tai sitten nokkamuki tms.

Kaupan valikoima on käyty läpi. Nokkamukia en ole kokeillut, voisin sitä sitten vielä yrittää mutta niissä ainakin lukee et vasta 8kk -> tietääkö joku miksi sellainen ikäraja?

voi olla helpompaa jonkun muun kuin äidin antaa maito tuttipullosta. äidin sylissä kun on totuttu tissiin ja se äidinmaito haisee vauvan nenään äidin sylissä ollessa, joten ei tahdo sujua pullosta syöminen

Tommee Tippeen rinnanmallinen tuttipullo auttoi meillä. Imuote on todella sama kuin rintaruokinnassa. Lastentarvikeliikkeestä ainakin saa
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=945&toimittajaid=60

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko kokeillut erilaisia tutteja? Tai sitten nokkamuki tms.

Kaupan valikoima on käyty läpi. Nokkamukia en ole kokeillut, voisin sitä sitten vielä yrittää mutta niissä ainakin lukee et vasta 8kk -> tietääkö joku miksi sellainen ikäraja?

Meillä ei koskaan ole kumpikaan lapsi juonu pullosta, vaan heti 3kk antanut vettä nokkamukista ja sitten 8kk lähtien siirrytty tavalliseen mukiin.Ovatkin osanneet ennen 1veetä juoda itse mukista. Ihan terveitä lapsia ovat, joten mitäköhän haittaa siitä voisi? Venttiili toki pitää olla noin pienen nokkiksessa.

Siskoni sai poikansa juomaan tommeetippee pullosta, joka muistuttaa muodoltaan äidin rintaa. Kokeile

HÖRPPYYTTÄMINEN = maidon juottaminen lapselle suoraan kupin reunasta, esimerkiksi punainen muovinen mehupullon korkki on aivan pienelle lapselle mainio, isommille tuttipullon korkki tai vastaava on sopivamman kokoinen. Tarkempia ohjeita löytyy esim. "Rinnalla" -kirjasesta, jonka saa äitiyspakkauksen mukana. Kirja on Suomen Kätilöliiton julkaisema, joten myös synnytyssairaaloista luulisi löytyvän.

Hei! Mun myös täytyi lopettaa imettäminen kun lapsi oli 5 kk ikäinen. Syynä perussairaus johon minun täytyi aloittaa lääkitys, eli ei siis bilettämisen vuoksi! Kyllä se pullosta juominen oli yhtä tuskaa, kokeilin varmasti kaikki pullotutit läpi tuloksetta, välillä vauva alkoi heti huutamaan kun tajusi että pullosta pitäisi juoda.

Harjoittelimme sitkeästi joka päivä, eka ihan vaan sillai että käytin pullotuttia suussa ja lapsi hörppi maitoa. Tätä tein noin 2-3 vkoa kunnes yhtäkkiä hänellä välähti miten pullosta juodaan. Silloin sain hyvällä omalla tunnolla lopettaa imettämisen. Eli älä ihan heti luovuta, muutaman viikon harjoitus saattaa tuottaa tulosta. Onneksi älysin aloittaa harjoittelun hyvissä ajoin ennen imetyksen lopettamista. Tsemppiä!

meillä ei kumpikaan juonu tuttipullosta, tupperwaren nokkamukista kylläkin. Tosin vasta siinä 7-8 kk iässä.

Jos mä oisin sä, niin odottaisin näitten helteitten ohi ja sitten teet mitä teet. Mutta näin kuumalla ei kannata alkaa pelleillä vauvan juomisen kanssa.

Oli meillä semmonen taikamukikin, mutta se oli ihan huono. En saanu itsekään siitä tulemaan mitään, vaikka imin niin että otsasuoni oli poksahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
http://www.ainu.fi/Tuotteet/Ainu-Mam-Learn-to-Drink-Cup-Taikamuki-190-ml

^^ tuon näköinen. Ostin puolivuotiaalle aikoinaan vesimukiksi.

Ja mä ostin suoraan niillä kovilla imuosilla, en noilla pehmeillä. Puolivuotiaana joi kovista, vaikka suositus oli 8kk. Osasi heti ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
meillä ei kumpikaan juonu tuttipullosta, tupperwaren nokkamukista kylläkin. Tosin vasta siinä 7-8 kk iässä.

Jos mä oisin sä, niin odottaisin näitten helteitten ohi ja sitten teet mitä teet. Mutta näin kuumalla ei kannata alkaa pelleillä vauvan juomisen kanssa.

Tätä peesaan..

Sokerivettä antoivat sairaalastakin, mun mielestä jos tilanne on se, että lapsi on saatava pullolle tottumaan, niin se on tehtävä. Ei kauhistuta yhtään ainakaan minua tuo keino, koska sanomasi mukaan kyse ei ole omasta mukavuudenhalusta 8bilettäminen tms.)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Oli meillä semmonen taikamukikin, mutta se oli ihan huono. En saanu itsekään siitä tulemaan mitään, vaikka imin niin että otsasuoni oli poksahtaa.

mullakin on tuo tupperin kuppi odottamassa myöhempiä aikoja. vauva nyt 3 kk ja syö vaan pullosta, missä vaiheessa olis sit hyvä alkaa juomaan nokkamukista vai siis voiko tuosta pullosta nyt huoletta antaa sinne lähemmäs vuoden ikään asti vai jos vauva huolii nokkamukin, niin olisko se parempi sit alottaa jo ajoissa, ettei pullosta vierotus ole sit yhtä tuskaa?

mä kans kerran koitin imeä taikamukista, kyllä sieltä pari tippaa irtos, mutta tosissaan sai imeä :D

Yhteistyössä