Taidan olla masentunut. Voinko tehdä jotain asian eteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen23w
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen23w

Vieras
Ahdistaa ja mikään ei huvita. En haluaisi tehdä mitään, enkä mennä minnekään. Kavereitakin olisi pitänyt nähdä, mut olen kehittänyt tekosyitä ettei niitä tarttisi tavata..

Itselle vastaavaan mielentilaan on auttanut nimenomaan tuo ruokavalion uusiminen, ULKOILU, urheilu yleensäkin sekä semmoinen itsensä pakottaminen pitämään yhteyttä ystäviin ja tekemään tiettyjä asioita. Jos jään liian pitkäksi aikaa aloilleni makoilemaan ja pohtimaan oman elämäni muka-surkeutta niin masennun, ei kiinnosta mikään ja kaikki tuntuu turhalta.

Mutta koita tuota lenkkeilyä, se oikeasti toimii kun saa raitista ilmaa ja urheilusta saa aina hyvän mielen. :)

Olin vuosi sitten tosi masentunut ja psykologi käski pitää lomaa ja keskittyä vain ja ainoastaan sellaisiin asioihin, mistä tulee hyvä mieli. Mietin ensin listan asioista, mistä nautin ja tein kuukauden lomani aikana vain ja ainoastaan niitä asioita. (Käsitöitä, musiikkijuttuja, lukemista, liikuntaa jne.) Tehosi kuukaudessa ja olo on olut huomattavasti parempi siitä lähtien.

Lievään masennukseen auttaa liikunta ja oikeanlainen ruokavalio. Mielekkäiden asioiden tekeminen ja positiiviset ajatukset. Ns. itsensä ottaminen niskasta kiinni, että saa noita edellämainittuja juttuja toteutettua. Luontaistuotteista E-EPA ja karnosiini.

Jos noikaan ei tehoa, hakeudu hoitoon, vaikeampaan masennukseen voi tarvita lääkityksen ja terapiaa.

Mulla on ollut masennusta ihan pikkulapsesta asti, ja noilla omilla keinoilla sain pidettyä itseni jotenkuten "pinnalla" parikymmentä vuotta, kunnes masennus äityi niin vaikeaksi että ainoastaan lääkitys auttoi.

Yhteistyössä