Taidanpa pistää jalat taas ristiin :-((synnytyksenjälkeisestä seksistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihtari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pihtari

Vieras
Vauva on jo yli 3 kk, mutta eilen oli vasta kolmas kerta seksiä synnytyksen jälkeen.

Syy miksi ei ole huvittanut, on minussa. Se sattuu tosi paljon, ja sen jälkeen on paikat kipeät ja pienillä haavoilla monta päivää, nytkin kärsii just ja just käydä pissalla, kun kirvelee niin pirusti. Ennen synnytystä ei vastaavia ongelmia ollut. Lapsi oli ensimmäinen.

Liukkaria käytimme, ettei pitäisi kuivuudesta johtua.

Mitä ihmettä, onko minut epparin tikkauksen yhteydessä kurottu liian tiukalle vai mistä tuo voisi johtua? Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mikä neuvoksi? En haluaisi pihdata, mutta pakko se kai on, kun se sattuu.:-((

Kyllä ne siitä taas vahvistuu, pitäkää ensin taukoja yhdyntöjen välillä että totut. Ja heti yhdynnän jälkeen pesulle ja Bepanthenia kunnon kerros alapäähän! Bepanthen käy muuten myös liukkariksi.

Tuntuisko ajatus peppuseksistä, suuseksistä, yhteisestä masturboinnista tai hieronnasta vastenmieliseltä? Siis siksi aikaa kunnes paikat on tottuneet?

Suosittelisin muuten samaa, mutta en Bepanthenia liukkariksi.. Liian tahmaista. Onko vesi- vai silikonipohjainen liukuvoide? Itse en muuta käytäkään kuin Eros'in silikonipohjaista, liukastaa todella hyvin eikä kulu vesiliukoisen tapaan pois.

Limakalvo ei muuttuneen hormonitoiminnan takia ole niin joustava/verekäs ja kostea kuin tavallisesti. Imetätkö?
Aika auttaa tohon ja liukkari + pesu ja bepathen ovat oikein hyviä neuvoja.
Tsemppiä!

Kunnon liukkarit kehiin ja Pausanol kuuri jonka saa ilman reseptiä apteekista, se vahvistaa hyvin alapään limakalvoja jotka synnytyksen jälkeen ja muutenkin imetys aikana todella ohuet.
Meillä alkoi heti sujumaan sänkyelämä paremmin kun otin sen Pausanol-kuurin, ei sattunut enää juuri yhtään :D

Mulla oli esikoisen jälkeen pitkään juuri samanlainen olo, että liian tiukaksi tikattu alapää :D Aikaa myöden meni ohi, varmaan juuri noista hormonitoiminnan muutoksista ja vaikutuksista limakalvoille johtui. Aikaa vain niin kyllä se siitä.

Tutulta kuulostaa. Mulla on synnytyksestä yli vuosi, ja vieläkin vähän sattuu. Syynä on kuivat limakalvot, eikä mitkään liukkaritkaan kunnolla auta. Imetätkö? Minulle gynekologi sanoi, että kun imetys loppuu, limakalvot palautuvat ennalleen. Sain kyllä myös reseptillä emätinpuikkoja, mutta ei niiden teho ole kovin hyvä ollut.

Kiitos vinkeistä!

Katsoin meidän liukuvoidepulloa, nii vesiliukoistahan se oli, täytyykin kokeilla jos silikonipohjainen olisi parempaa. Lisäksi tuo Pausanol kuulostaa myös ihan kokeilemisen arvoiselta.

Ilmeisesti tuo meidän vesipohjainen liukkari ei riitä, koska limakalvot on rutikuivat enkä kostu juuri ollenkaan. Ilmeisesti estrogeenitaso on tosi matala, koska menkatkaan ei ole alkaneet vielä.

Imetän joo, ja meinasin täysimettää siihen kun vauva on 6 kk, ja sen jälkeen osittaisimetystä ehkä tuonne vuoden hujakoille, jos kaikki menee hyvin.

Yhteistyössä