taisin polttaa aamulla mun elämäni viimosen tupakan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
nyt kuukauden päivät pyöritelly tuota keuhkosyöpä asiaa mielessä.
ja nyt kun sen kohtaa silmästä silmään niin tajuaa mitä se sitten oikeesti on.
Äiti sai keuhkosyöpädiagnoosin tammikuussa ja nyt oli saanut keuhkoveritulpan,meni onneksi toissayönä lääkäriin.nyt joutuukin olemaan sitten muutaman viikon sairaalassa.
laihtuu laihtumistaan ja yskökset on ihan hirveitä.Tulee aina semmonen fiilis ettei tiedä saako toinen happea ollenkaan.
Viimesiä viedään.

Voihan sen esim keuhkosyövän saada muutenkin mutta silti..

Hienoa!

Tupakoinnin haitat minimoituvat verrattain lyhyessä ajassa. Jo 10 v polttamattomuus palauttaa useimmat riskit samoihin lukuihin kuin koskaan polttamattomilla. Keuhkosyövässä yksi iso riskitekijä on radon.

Aiotko lopettaa pelkällä päättäväisyydellä? Muistathan, että tukea on tarjolla, sekä vertaistukea, korvaushoitoja että lääkitystä. Älä epäröi käyttää niitä!

sitä tässä mietinkin että nyt on aika lopettaa kun heräsin jälleen siihen todellisuuteen ettei se tupakka ole mikään elintarvike :ashamed:
pelkkä päättäväisyys pitäs riittää,se riitti raskaus aikanakin.
tyhmänä alotin uudestaan.
ja ihan varmasti turvaudun mieluummin johonkin nicoretteen kun siihen tupakkaan jos tulee heikko kohta.
ja nyt mulla on ihan hirvee nuhaköhä..se auttaa jo kivasti kun ei tuo tupakka maistu muutenkaan.

mun tarkotus olis myös alkaa urheilemaan taas,sekin toimii kannustimena

Tsemppiä lopettamiseen.

Itsellä vuosi takana ilman tupakkaa. Eikä ole ikävä. Ensimmäiset, pahimmat 3-4 kk sai sinniteltyä nikotiinipurkan avulla, sen jälkeen olen pystynyt hengaamaan tupakkapaikalla muiden mukana ilman että itse haluaisin henkostakaan.

Onnistut varmasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä alku:
Aiotko lopettaa pelkällä päättäväisyydellä? Muistathan, että tukea on tarjolla, sekä vertaistukea, korvaushoitoja että lääkitystä. Älä epäröi käyttää niitä!

Mun kaksi edellistä lopetusyritystä kaatui siihen etten käyttänyt korvaushoitoa tarpeeksi pitkään. Kolmannella kerralla sitten suosiolla käytin kolmisen kuukautta, ja lopettaminen onnistui.

ja sitten tuli se itsesyytös juttukin.
paasaan äidille mielessäni siitä tupakoinnista,ei ole lopettanut vaikka sairastui.ei sillä,mitään vaikutusta lopettamisella ei kyllä enää olisi.
mutta mikäs minä oon mitään sanomaan kun vetelen itteeni samaan jamaan harvasen päivä.

äidillä taustalla suolistosyöpää joka uusii ( lähettää etäispesäkkeitä) keuhkoihin,maksaan,aivoihin jne. mutta tupakointi on edesauttanut ainakin.

mutta poltin eilen aamuna viimeiseni. Ja nyt se on loppu lopullisesti. Ei tee edes yhtään mieli. Väsy on ollut kova tämän päivän varsinkin eikä oikein mihkään pysty keskittyyn mutta kyllä nämä ohi menee

Yhteistyössä