Taitaa olla Kanadassa synnytyshuolto vähän erilaista kuin meillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras
Tai siis se koko arvomaailma. Oon nyt kattonu päivisin tota synnytyssarjaa neoselta, kaikki melkein tulee sektiolla... Yhelläkin ei edennyt synnytys kahteen tuntiin ja johan sektioitiin. Ei kai sitä Suomessa ihan kahdessa tunnissa anneta periksi?

Ja sit toi kotisynnytysjuttu, ku nyt siellä oli joku, joka halus synnyttää altaaseen kotona ja ottaa neljä edellistä lasta mukaan altaaseen. Siis mitä? Veren ja liman keskelle uiskentelemaan? Ja sit tuli kauhee surku ku joutu sairaalaan eikä lapset pääsekään ehkä synnytykseen mukaan...

Miten Suomessa, jos väkisin haluisin sisarukset mukaan synnytyssaliin, ni saisko ne edes tulla? Jotenkin tuntuu, että ei.

Hassua, että kulttuurit voivat olla niin erilaisia!

Ohho! Aikamoista, ei tosiaan Suomessa kävis nuo. Mutta eikös Amerikassa voi usein päättää itse sektio- tai käynnistyspäivän, ja niillehän on kauhistus jos vauva painaa yli 3 kg kun se on sitte jo valtavan iso!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohho! Aikamoista, ei tosiaan Suomessa kävis nuo. Mutta eikös Amerikassa voi usein päättää itse sektio- tai käynnistyspäivän, ja niillehän on kauhistus jos vauva painaa yli 3 kg kun se on sitte jo valtavan iso!

Joo kyllä se siltä tuntuu, että nuo valitsevat synnytystavan ja suosivat sektiota. Tai sitte ne haluaa kotisynnytyksen... Ehkä tossa ohjelmassa on vaan enemmän ääripäitä ja siksi iskee silmään? Mut toi altaassa uiskentelu neljän edellisen lapsen kanssa kyllä tuntu oksettavalta, varsinkin ku ei ollu mikään uimahalliallas vaan sellanen pikkanen pumpattava piha-allas... :D

Yhteistyössä