Tajusin just, että eihän mulla oikeasti ole mikään vauvakuume (lapset jo tehty) kun olen kade odottajille. Siis mähän olen vaan ka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
Mä olen aina luullut, että mulla on vaan pohjaton vauvakuume ja tykkään lapsista. Meillä nyt neljä lasta ja mies ehdoton sen suhteen että enempää ei tule. Itselle tämä on sopiva määrä ja olen kaikinpuolin tyytyväinen elämääni siltä osin. Lapsia on vielä ns. kaksi sarjaa eli kaksi vanhempaa jo 10- ja 12-vuotiaat ja nuorimmat 5- ja 2-vuotiaat. Olen näistä kuopuksista osannut nauttia erilailla ja on ollut aivan erilaista kun isompien ollessa pieniä.
Nyt sitten muka haaveilen "vielä siitä viimeisestä" vauvasta, pahnanpohjimmaisesta. Mies ei suostu ei ikinä tässä elämässä. Ero tulee jos liikaa vonkuan. Ymmärrän häntä ja olen itsekin sitä mieltä, mutta tajusin että vauvakuumeni on vaan haikua nuoruuteen ja perheenperustamiseen. Tuntuu nololta myöntää, että minä 33-vuotias neljän lapsen äiti olen kateellinen reilu parikymppisille esikoisen odottajillekin heidän vauvoistaan!! Hitto olenhan itsekin sellainen joskus ollut. Ikäkauhua tämä taitaa vaan ollakin eikä mitään vauvakuumetta. En kestä kun vanhenen ja lapset kasvaa ja kohta lentää pesästä ja en ole enää nuori:(!
Nyt kun oppisi nauttimaan vaan sisarusten (ovat minua paljon nuorempia) vauvoista ja odotuksista eikä olla heillekin vaan sanomattoman kateellinen. Enkö olekin itsekäs ja typerä!!!

Et sä mikään vanha ole! Mä täytän 30v. kesäkuussa ja kieltäydyn olemasta vanha! :D

Mutta siis tuo on varmaan sulla sitä haikeutta, että et saa enää kokea raskautta, vauva-aikaa jne. Mä toivon ne kokevani vielä muutaman kerran, edes kerran vielä. :D

ja mä oon 28 ja näköjään vanha ämmä jo kun ei raskautuminen onnistu enää. Tunnen itseni NIIN vanhaksi harpuksi. Olis pitänyt tehdä lapset parikymppisenä

Minä 31-vuotiaana peesailen sinua noitten tuntemuksiesi kanssa, paitsi että meillä on kolme lasta, joista nuorin 1v7kk vanha.

Ja ikäkauhua nimenomaan! :D Ainakin itselläni. Mulla vaikuttaa sekin, että olen vaihtamassa alaa eli hirvittää käydä vielä tässä iässä koulua. Ja arvaa vaan, kuinka moneen esikoistaan odottavaan parikymppiseen yliopistolla törmää...? :headwall: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja katkera:
ja mä oon 28 ja näköjään vanha ämmä jo kun ei raskautuminen onnistu enää. Tunnen itseni NIIN vanhaksi harpuksi. Olis pitänyt tehdä lapset parikymppisenä

Mä täytän saman verran keväällä. Eikä lapsia oo ei tuu. Miehessä syy tähän. Mut silti syytän itteeni, et ois pitäny alottaa yritys aikasemmin sillon parikymppisenä.
Ja kyl voin ihan myöntää, et olen niiiiiiiin kateellinen kaikille pienten lasten vanhemmille ja odottaville äideille, että antasin melkein mitä vaan että saisin olla heidän tilassaan.
Musta todellakin tulee joku vanha katkera harppu,,,,,

Mun suusta toi teksti suurimmaksi osaksi!! Mulla kolme lasta ja ikää pari vuotta enempi. Nyt olen hakemassa työtä kotiäitivuosien jälkeen ja vielä opiskelutkin siintää mielessä eli pakko vaan taipua tähän ikäytymiseen ja hyväksyä tosiasiat, mutta jos meilläkin minusta olisi kiinni niin nelonen tulisi kyllä!!

Fiksuahan tuommoinen ajattelu on. Siis että ymmärtää omat mietteensä. Itsellä myös tilanne että kaksi lasta, ja huomasin että joku pakonomainen tarve tuli saada kolmas lapsi kun sisko alkoi odottaan ja ystävä. Olin niin kateellinen että he saa kokea sen ihanuuden. Vaikka kun tarkemmin rupesin ajattelemaan, se olikin vain sitä että sen haluaisi vielä kokea uudestaan vaikka ikä, jaksaminen ja terveys ei anna myöden.

Vanha, eläs nyt höpsi. Kyllähän sä vielä ehdit lapsia tekemään, jos vaikka saat miehen pehmitettyä :D Mä sain esikoisen 32 -vuotiaana ja kun tämä toinen syntyy, olen 37 -vuotias. Enkä koe olevani ollenkaan vanha.

Yhteistyössä