Hae Anna.fi-sivustolta

Takertuva ystävä

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä sofia, 27.09.2019.

1. sofia Vierailija

Olemme olleet yli 10 vuotta ystäviä. Hän purkaa minulle AIVAN KAIKKI ASIAT. Hänellä on nyt hieman vaikeampaa aikaa, koska sairastui vakavasti, mutta ei hän siitäkään välitä. Hän on tehnyt tätä aina, nyt ei vain tunnu tulevan loppua.

Olen tukenut, kuunnellut, mutta hänen käytöksensä menee jo yli hilseen suoraa sanottuna ja alan epäilemään kenen kanssa olen oikein tekemisissä.
    Olen poistanut ilmoitukset whatsapista häneltä sekä messengeristä, mutta kun satun siellä käydä niin on häneltä 10 viestiä tullut 5 minsan sisään, jossa selittää omaa parisuhdekriisiään taas.

Olen itse vasta selvinnyt vakavasta sairastumisesta, saamatta häneltä kuitenkaan mitään muuta kuin sääliä enkä jaksa koko ajan terapoida häntä. Hän ei kysy koskaan minun asioitani tai mitä minulle kuuluu ja sen kerran jos kysyy ja vastaan niin hän keskeyttää minut ja selittää omaa asiaansa tai jopa sulkee puhelimen kesken ja selittää myöhemmin että "piti vahtia lapsia"

Olen neuvonut mies asioissa ja nyt olen sen lopettanut, koska sanon mitä vaan niin tekee hän kuitenkin miten lystää. Lisäksi hän jatkuvasti kysyy miten me tehtiin miehen kanssa kun me tavattiin yms. ja vertailee jatkuvasti.

Oon aivan loppu häneen ja syke nousee aina kun saan häneltä viestin. Jos erehdyn vastaamaan puheluun, viestiin tms niin tiedän että tulossa on vähintään 1h puhelu koskien hänen mies asioitaan tai väsymystään, välitustaan kaikesta tms. Olen aina ollut hienovarainen ja kuunnellut kaiken ja auttanut.

Viimeinen niitti oli se kun olen estänyt sen ettei hän näe tarinoitani instassa,mesessä niin vaihdoinpa whatspp kuvani jossa olin hiukseni värjännyt, sain häneltä kehuja. Viikko siitä niin hän oli värjännyt myös hiuksensa samanlaiseksi.

Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta ja miten ne on päättyneet?

2. vierailija Vierailija

Tuota...jos ei ystävyydestä mitään irti saa, niin miksi jatkaa sitä väkisin?

3. vierailija Vierailija

Sano hänelle asia noin kuin kirjoitat tänne. Selkeää vastuun pakoilua sulla rajojesi näyttämisestä. Ei reilua haukkua täällä, mutta ihmiselle itselleen et sano mitään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri