Takokaa järkeä mun päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinihammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sinihammas

Aktiivinen jäsen
30.11.2007
5 370
1
36
Jos on tuktkittu, että naisella irtoaa 2-3 munasolua kerrallaan ja tällä naisella on jo hintsusti vaille 3v kolmoset, niin raskautumisen ajatteleminenkin on typerää... Eiks ookkin? Siitäkin huolimatta että naisen mies on omien sanojensa mukaan valmis uuteen vauvaan(tai vauvoihin...) ihan koska vaan...

Potkikaa nyt tää mun vauvakuume huitsin nevadaan. |O

Vau! Minun pitääki keskustella miehen kaa, et eiks me voitas yrittää viel vauvaa, ku sielt ei kuitenkaan tuu, ko yks :D ! Juu, et multa ei tuu kyl apuja vauvakuumeen pois potkimiseen. :heart: Johan nuo kolmoset on jo aika isot :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Onneks mulla ei ole vauvakuumetta ollut enää pitkiin pitkiin aikoihin!5 vuotta sitten.Pelkkä ajatuskin yököttää!Mut kyllä toisten vauvoja on kiva hetken paijata!

Ajattele, just noin mä suhtauduin viel kaks viikkoa sitten. Että ei enää koskaan lisää lapsia kiitos.

Ja sitten mieli vaan muuttui. :o Siis en todellakaan ole tietoisesti raskautumassa 2 viikon vauvakuumeen jälkeen. Mutta kun ne on niin ihania. Se puklun haju ja vaippojen vaihto. :heart: :o

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Jos on tuktkittu, että naisella irtoaa 2-3 munasolua kerrallaan ja tällä naisella on jo hintsusti vaille 3v kolmoset, niin raskautumisen ajatteleminenkin on typerää... Eiks ookkin? Siitäkin huolimatta että naisen mies on omien sanojensa mukaan valmis uuteen vauvaan(tai vauvoihin...) ihan koska vaan...

Potkikaa nyt tää mun vauvakuume huitsin nevadaan. |O

Mutta jos hedelmällisyys on laskenut sen verran, että enää irtoaakin 1-2 ?! Vai koska asia on viimeksi tsekattu?

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Onneks mulla ei ole vauvakuumetta ollut enää pitkiin pitkiin aikoihin!5 vuotta sitten.Pelkkä ajatuskin yököttää!Mut kyllä toisten vauvoja on kiva hetken paijata!

Ajattele, just noin mä suhtauduin viel kaks viikkoa sitten. Että ei enää koskaan lisää lapsia kiitos.

Ja sitten mieli vaan muuttui. :o Siis en todellakaan ole tietoisesti raskautumassa 2 viikon vauvakuumeen jälkeen. Mutta kun ne on niin ihania. Se puklun haju ja vaippojen vaihto. :heart: :o

mä olen hoitanut asiat niin ettei meille enää vauvoja tule! Että jos niin ikävästi kävis et vauvakuume iskisi niin ei ole pelkoa et sais vallan B) . Kyllä olen niin itsekkääksi tässä kasvanut etten enää halua olla " jumissa" pienessä ihmisessä 24h

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kolmoset oli teille ihan yllätys vai? :D On siinä ollut melkoiset ilmeet ultrassa varmaan teillä. Mitkä oli mietteet silloin? Millä viikolla saitte tietää?

Juu oli aivan yllätys. Todettiin viikolla, olisko ollu 8, kuiteski ekassa ultrassa. No siis shokkihan se oli... Lääkäri sanoi että "ei täällä oo yksi... eikä kaksi... vaan kolme." Mies siinä vähän nieleskeli vaikeena ja mä yritin näytellä reipasta. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja epäilijä:
Mutta jos hedelmällisyys on laskenut sen verran, että enää irtoaakin 1-2 ?! Vai koska asia on viimeksi tsekattu?

Tsekattu, kun kolmosten jälkeen alkoi kuukautiset, eli 2,5v sitten. Oon nyt 27v, että ei se hedelmällisyys kai oo välttämättä viel laskenut?

Tekis mieli käydä uudestaan tsekkaamas, et kuinka monta munasolua irtoaa kerrallaan, mutta tuntuu jotenkin väärältä luonnon manipuloinnilta tai jotain... Eihän ne kaikki munasolut välttämättä hedelmoity, mutta silti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kolmoset oli teille ihan yllätys vai? :D On siinä ollut melkoiset ilmeet ultrassa varmaan teillä. Mitkä oli mietteet silloin? Millä viikolla saitte tietää?

Juu oli aivan yllätys. Todettiin viikolla, olisko ollu 8, kuiteski ekassa ultrassa. No siis shokkihan se oli... Lääkäri sanoi että "ei täällä oo yksi... eikä kaksi... vaan kolme." Mies siinä vähän nieleskeli vaikeena ja mä yritin näytellä reipasta. :whistle:

Hui, oli varmaan iso yllatys:) Miten te selvisitte vauva ajasta? Oliko teilla paljon perhetta ja tuttuja auttamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Hui, oli varmaan iso yllatys:) Miten te selvisitte vauva ajasta? Oliko teilla paljon perhetta ja tuttuja auttamassa?

Neuvolassa ottivat heti asian omakseen ja järkkäsivät tukiverkon paikallisen martta-seuran jäsenistä. Joku oli läsnä 24/7 ensimmäisen 3kk:n ajan ja sen jälkeen kolmosten vuoden ikään asti oli avustaja päivisin. Asutaan Tanskassa ja mun sukulaiset Suomessa, miehen Norjassa, että niistä ei sinällään ollut apua konkreettisesti. Henkisesti ja materiana kylläkin. =)

Neuvolassa ottivat heti asian omakseen ja järkkäsivät tukiverkon paikallisen martta-seuran jäsenistä. Joku oli läsnä 24/7 ensimmäisen 3kk:n ajan ja sen jälkeen kolmosten vuoden ikään asti oli avustaja päivisin. Asutaan Tanskassa ja mun sukulaiset Suomessa, miehen Norjassa, että niistä ei sinällään ollut apua konkreettisesti. Henkisesti ja materiana kylläkin. =)

Taytyy kylla sulle hattua nostaa:) Mulla on 4-vuotis poika & 2-vuotias tytto ja valilla tuntuu ettei niittenkaan jaksa, olen vissiin avuton tapaus:)
Rohkeasti vain uudestaan raskaaksi jos silta tuntuu.
Miten teidan pojat tulee toimeen keskenaan, tapellaanko teilla niin kuin meilla jatkuvalla syotolla:(

Taytyy kylla sulle hattua nostaa:) Mulla on 4-vuotis poika & 2-vuotias tytto ja valilla tuntuu ettei niittenkaan jaksa, olen vissiin avuton tapaus:)
Rohkeasti vain uudestaan raskaaksi jos silta tuntuu.
Miten teidan pojat tulee toimeen keskenaan, tapellaanko teilla niin kuin meilla jatkuvalla syotolla:(

No et ole avuton. =) Ihminen muokkautuu tarpeiden mukaan. Mullakin on välillä tunne, että en vain ole tarpeeksi. Meillä pojat totta tosiaan kinastelee koko ajan. Tytto on sitten jengin johtajana ja laitaa kundit ojennukseen. Välillä kaikki ottavat yhteen ja joskus leikkivät kivasti yksi yhteen. Päiväkodissa ovat olleet jo vuoden, eli kotiin päästyään ovat jo yleensä niin puhkipoikki, että illat on meillä suhteellisen rauhallisia. Mun mielest B)

Alkuperäinen kirjoittaja kiia:
Tulta päin vaan. Jos tulee kaksi tai kolme, niin sitten tulee. Kerran ootte jo monikoiden vauva-ajasta selvinnyt. Kuitenkin on luultavinta, että yksi vauva tulee.

Todennäkoisyysmatikkaan mäkin turvaan. Ja niin kuin sanoin niin ei monikot maailmaa kaataisi, mutta silti... Kolmosten vauva-aikaan tunsin oloni lähinnä ruokinta- ja vaipanvaihtoautomaatiksi. Ehkä yhden vauvankin äidillä on sama tunne, mutta elättelen toivoa, että siitä vauva-ajasta ehtii silloin nauttiakin. =)

Yhteistyössä