takokaa mun miehelle mun pointtini kun se ei mua usko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttajkaa hyvät vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttajkaa hyvät vanhemmat

Vieras
Meillä on kohta 3vuotias täyttävä tytär joka viettää suuremmaksi ajaksi minun kanssani aikaa koska mieheni käy töissä, niinpä uhmakohtaukset ovat äiti painotteisia.

tyttäreni myös nykyään kokeilee vähemmän minua koska olemme käyneet näitä tilanteita enemmän läpi vaikka matkaa on varmasti uhman kannalta pitkä.

Miehen kanssa huomaan kuinka tyttäreni tekee näitä uhmakokeiluja ja katsoo päteekö samat säännöt hänen kanssaan niinkuin minun, olin paikalla tai en.

Ongelma tulee tässä: mieheni on paljon lepsumpi joten antaa periksi nopeammin joka mun silmissäni tekee lapselle paljonkin hallaa.

toiseksi jos minä olen paikalla puutun tietenkin väliin ettei minun tekemäni työni mene ihan hukkaan ja annetan muksulle mitä milloinkin periksi.

Mieheni kyseenalaistaa täysin minut ja alkaa sanomaan älä sä mua neuvo tyttäreni edessä joka menee ihan sekasin että miksi minä kiellän ja isi ei kiellä jolloin mulla menee täysin hermot kun toinen ei tajua että säännöt on sääntöjä.

kuten parvekkeelle ei todellakaan mennä yksin, kädestä pidetään ja katsotaan tuleeko autoja..

nyt aamulla sanoin että lenkkarit jalkaan ja croksit mukaan laukkuun ni ne voi laittaa jos sää paranee, siitä tuli luonnollisesti kitinää ja minä sanoin moneen kerttaan että nyt tehdään näin.

Ja taas mieheni miks ne pitää laittaa miks niitä crokseja ei nyt voi laittaa kun toinen haluaa..

mikä järki on sabotoida mua jä näyttää että äiti on se paska jolla säännöt, onhan se huomattu että mun säännöillä on jotain menestystä kun neiti mua paremmin tottelee kun miestäni..

laittakaa te kärkeästi mielipide vanhempina niin minä näytän tämän teksitin miehelle ni toivottavasti päästään asianmukaiseen keskusteluun ennenkun mula napsahtaa ja annan muksun tehdä mitä lystää ja katotaan sitten kannattiko.

Sinun kantasi on todella hyvä. On elintärkeää että lapsella on rajoituksia ja että osaa vanhempiaan kunnioittaa, luulisi miehellesikin olevan helpompaan kun on säännöt valmiina.

Kieltämättä tuo että lapsi näkee kuinka isä uhmaa äitiä voi olla aika pitkälti vahingollista, sillä se joka on kotona on minun mielestäni se joka päättää enemmän kuin se joka on töissä.

Asiasta kannattaa nyt vakavasti puhua koska lapsenne kärsii jos hänellä ei ole tasapainoista kotia.

äidille piste miehelle nolla tässä tapauksessa.

Kirjoittamasi perusteella teillä molemmilla vanhemmilla on tapana puuttua toistenne päätöksiin lapsen edessä. Sopikaa yhteisestä linjasta ja pysykää siinä. Sopikaa, että toisen vanhemman päätöstä ei muuteta lapsen edessä.

No mä en tajuu miks sä haluut jostain kengistä nostaa tuollasen meuhkan, lämmin ilma ja kaikkee. Ei se sun miehes kaikes välttämäti oo vääräs ja sä oikeas. yhesessähän noista linjauksista pidetää, ei pitäs olla vaan sun sanas mitä miehen pakko totella, koska sä tiedät. Näytä tää sille miehelles :D

Tytärhän ottaa vielä mallia isästä että minä en usko äitiä ja kyllä isi minulle tuon suo.. näitä valitettavasti näkee, pelatkaa tiiminä tai sitten lähde menemään vaan.

Ja lisäyksenä jos mies on paljon töissä ja kokee että hän ei ole mies kun vaimoansa tottelee kasvatuksessa niin voisin sanoa jo että ongelmana et ole enään sinä eikä uhma.

Olen osittain samaa mieltä miehesi kanssa. Vanhemmilla pitää olla yhtenäinen linja kasvatusasioissa ja todellakin rikot sitä, jos menet korjaamaan miestäsi joka on jotain lapselle sanonut. Sillä aiheutat paljon enemmän hallaa lapselle, kuin sillä että että isä satunnaisesti antaa jossain asiassa periksi. Lapsi oppii hyvin nopeasti tuolla tekniikalla, että sen lisäksi että sillä saa helpommin jotain, sillä saa myös äidin huomion. Sopikaa yhteisistä säännöistä ja periaatteista, siis silloin kun lapsi ei ole paikalla, älkää siinä itse tilanteessa vasta. Ja tosiaan uhmaikäisen kanssa kannattaa valita taistelunsa tarkkaan. Se nyt on pikkujuttu mitkä kengä laittaa aamulla jalkaa päiväkotiin lähiessä, jos joka tapauksessa molemmat kengät otetaan mukaan. Käytä energia mieluummin oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten siihen kädestä pitämiseen risteyksissä.

Ihan mielenkiinnosta, miksi parvekkeelle ei saa mennä yksin?

"NII" olisin muuten samaa mieltä kanssasi mutta rivienvälistä näkee selvästi että ongelma on aika iso, en usko että äidillä on energiaa koko ajan neuvoa..

Minä olen aloittajan kannalla täysin.

Mun mielestä vanhemmilla voi olla lievästi erilaiset rajat, lapsi ei ole tyhmä vaan tietää miten toimitaan äidin kanssa ja miten isän kanssa. Mutta toki peruslinjat kannattaa keskustella yhdessä selviksi. Ja peruslähtökohta tietysti että jos toinen on jo kieltänyt niin toinen ei saa muuttaa päätöstä. Tosin lapsenkin kanssa voi joskus neuvotella asioista ja jopa antaa periksi.

Kiitos rakentavista kommenteista, otetaan lisää vastaan.

Pidän itseäni tiukkana äitinä koska itse olen sen kasvatuksen saanut, minulla on joskus paha tapa puuttua mieheni asioihin mutta ongelma on se että meilläe i ole yhteisiä pelisääntöjä vaikka olen kertonutkin miksi ne minulle on tärkeitä. kuten parvekkeelle meno, mutta ei mene nuppiin ni ei mene.

mun järkeni sanoo että jos lapsi uhmaa silloin ei periksi anneta vaan selitetään miksi.. nää ongelmat tulee vielä vastaan 8vuotiaana kun tytär on isin lellitty.

[QUOTE="vieras";23825360]Kirjoittamasi perusteella teillä molemmilla vanhemmilla on tapana puuttua toistenne päätöksiin lapsen edessä. Sopikaa yhteisestä linjasta ja pysykää siinä. Sopikaa, että toisen vanhemman päätöstä ei muuteta lapsen edessä.[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä. Boldattu teksti on tärkein seikka teidän vanhempien opetella. Lapsen kasvattaminen on myös vanhemmalle kasvua vanhemmuuteen, ja teillä tuo kasvu näyttää nyt olevan vähän eri vaiheessa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi parvekkeelle ei saa mennä yksin?

vastaus: me asutaan kolmannessa kerroksessa ilman parvekelaseja ja neiti on kiivenny siihen reunalle niin monta kerttaa että mä olen laatinut säännön että parvekkeella saa olla vain ja ainoastaan aikuisen seurassa.

Kiitos rakentavista kommenteista, otetaan lisää vastaan.

Pidän itseäni tiukkana äitinä koska itse olen sen kasvatuksen saanut, minulla on joskus paha tapa puuttua mieheni asioihin mutta ongelma on se että meilläe i ole yhteisiä pelisääntöjä vaikka olen kertonutkin miksi ne minulle on tärkeitä. kuten parvekkeelle meno, mutta ei mene nuppiin ni ei mene.

mun järkeni sanoo että jos lapsi uhmaa silloin ei periksi anneta vaan selitetään miksi.. nää ongelmat tulee vielä vastaan 8vuotiaana kun tytär on isin lellitty.

Tuo ei kuulosta kovin kivalta, että puhut ettei joku mene toiselle nuppiin. Jos hän on erimieltä asiasta? Jos hänen mielestään ei ole tarpeellista kieltää lasta menemästä parvekkeelle yksin? Onko parvekkeenne jotenkin erityisen turvaton? Tarkoitan tällä sitä, että tunnut ainakin ilmaisevan itseäsi siinä sävyssä, että jos mies on jostain erimieltä, tämä on jotenkin tyhmä, kun ei mene nuppiin. Jos ilmaiset sen täällä siinä sävyssä, oletko varma, ettet ilmaise sitä hänellekin?

lisäys: olitkin jo maininnut parvekkeesta lisää

Viimeksi muokattu:
turvallisuus ennenkaikkea, kuka antaa 3vuotiaan mennä parvekkeelle yksin? hei haloo!! jos mun mies ei tajuis tollasta ni mä käyttäisin vähän eri sana kun nuppiin..

koko ajan saa lukea noita juttuja kun lapset hukkuu kun vanhempi on kääntäny hetkeksi selän.. Nostan sulle äiti hattua että välität lapsen turvallisuudesta.

Minua vaan harmittaa tämä tilanne niin paljon kun toinen ei ymmärrä ollenkaan, stressaannun asiasta että palaa totaallisesti käpy koko hommaan, odotan vaan että se tulee kotiin ni näytän että osa ainakin on samalla linjalla..

Minua vaan harmittaa tämä tilanne niin paljon kun toinen ei ymmärrä ollenkaan, stressaannun asiasta että palaa totaallisesti käpy koko hommaan, odotan vaan että se tulee kotiin ni näytän että osa ainakin on samalla linjalla..
Turvallisuus on kyllä tärkeä asia, mutta esim tuo kenkäjuttu, käykö sinulle niin, että kun mies ei jossain asiassa ole samoilla linjoilla, niissä tärkeissä, hermostut niistä pienemmistäkin asioista, kuten vaikka crocseista? Ja olet sen vuoksi kriittisempi kuin olisi ehkä tarpeen. Se, ettei ole jostain samaa mieltä, ei tarkoita etteikö sitä voisi ymmärtää.

turvallisuus ennenkaikkea, kuka antaa 3vuotiaan mennä parvekkeelle yksin? hei haloo!! jos mun mies ei tajuis tollasta ni mä käyttäisin vähän eri sana kun nuppiin..

koko ajan saa lukea noita juttuja kun lapset hukkuu kun vanhempi on kääntäny hetkeksi selän.. Nostan sulle äiti hattua että välität lapsen turvallisuudesta.

Äläpä huutele, parvekkeitakin on erilaisia. Mun lapsi on saanut olla parvekkeella yksin siitä asti kun on oppinut kävelemään. Oikaoppisella parvekkeella 3- vuotiaan ei pitäisi päästä normaali tuolillakaan saamaan kuin kasvonsa kaiteen yli, eli kannattaisi ensin miettiä mitä siellä parvekkeella on väärin. Toiseksi minusta tuossakin tilanteessa olisi parempi opettaa lapselle, että tiettyjä asioita ei tehdä, eikä vain antaa totaalikieltoa. Minusta olisi kamalaa, jos pitäisi pitää kotona huoneita joihin lapsi ei saisi mennä yksin.

"vieras" tarkoitatko että ap pitäisi niellä asia että isä saa lapsen edessä purkaa keskustelun joka kerta kun ei miestä miellytä?

minun mielestäni se joka on kotona päättää suurimmmaksi osaksi mutta jos mies on rankasti jotain mieltä se sääntö muutetaan..

Mutta toi kenkä homma oli minun silmissäni aika alaarvoinen temppu äitiä kohtaan isältä

Yhteistyössä