Tällaisia aikuisia, millaisia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V*TTU TEITÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V*TTU TEITÄ

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
Siis jotain ala-asteikäisiä huligaanejako täällä selostelee lurps lörps-juttuja ja sitä rataa? Jos tapaisin jonkun teistä livenä, ajattelisin, että tuo kuuluu suljetulle osastolle etsimään pyöreästä huoneesta nurkkia. Pyöreästä ja pehmeästä :)

Siis oikeesti, jos aikuisilla ihmisillä on näin paha olla, että oikein nettipalstalle pitää änkeä pahaa oloaan vuodattamaan, niin miten on lapsien laita? Kertokaa joku mulle, miten voi edes toivoa lasten olevan suht täysjärkisiä, kun aikuiset on näin sairaita?

Joo, siis mä kans oon ajatellut, mut hei en oo vielä keksiny, mietitäänks yhdessä jooko?

Anteeksi nyt, mutta näiden pääasiassa vieraiden kommenteista paistaa läpi ala-asteikäisyys/murrosiän uhma tai yksinkertaisesti aikuisen ihmisen mielenterveysongelmat. Eihän tällainen ole enää edes hauskanpitoa. Jos pitää NETTIKESKUSTELUPALSTALLE ASTI tulla väkertämään ja vääntämään kakkakikkare-slurps slörps-mä eka-haistavittu-kakkapyllyperkele-tekstejä, niin on joko keskenkasvuinen, itseään etsivä lapsi/nuori tai häiriintynyt aikuinen. Toivottavasti ette esimerkiksi työskentele muiden ihmisten kanssa, etteivät he joudu vaaraan.

EIkä kukaan näe mitä sontaa tämä elämäälämölö täällä keskustelupalstalla on? Ihan kuin olisi tullut pahaan painajaiseen tai hullujenhuoneelle? Sanokaa joku, että tajuatte miten perseestä tämä ">Mitäs nyt" palsta on, koska suurin osa keskusteluista on täyttä HEVONPASKAA.

Tämä on poistetusta(?) keskustelusta lainattu pätkä, jonka haluan jakaa.

Oikeesti, tajuuko kukaan täällä, miten p*rseestä tämä nettikeskustelu mm. täällä on? Mitä, jos nettiä ei olisi? Olisivatko ihmiset toistensa kurkuissa kiinni, vai ahdistuisivatko suuresti, kun eivät voi purkaa rumia ajatuksiaan nettipalstalle? Mikä teityä vaivaa? EI mikään ihme, että lapsista on tullut yhtä sairaita, väkivaltaisia ja itsekkäitä, kun aikuiset täällä "aikuisten oikeesti" puhuu aikuisten juttuja keskustelupalstoilla, joita lapsetkin pääsevät iisisti lukemaan.

No ei todellakaan ole, mutta ei kyllä ollut sen poistetun ketjun ilmaisutkaan. "pälä pälä lurps sluprs ja kaikkia törkeyksiä ja tahallisia lapsellisuuksia( siis ei mitään söpöjä, vaan oksettavia ja sairaita)

Justjuu, eli kun koitetaan puhua asiasta, niin sitten hyökätään päälle. Tää palsta on kyllä niin nähty. Menkää tekin hoitamaan niitä lapsianne, elleivät ole huostaanotettu :)

Ap voisi kyllä kiinnittää ensin huomiota omaan itseilmaisuunsa, varsinkin kun tarkoituksena on moittia muita samasta asiasta. :D Vaikea ottaa vakavasti noin keskenkasvuisen kuuloista tekstiä...

Ihan aiheellinen aloitus. Itsekin olen usein täällä ajautunut ajatuksissani ihan samansuuntaisille laduille.

Turha myös syyttää avausta epäkorrektiksi, ja siten yrittää väistää itse asiaa ja sisältöä. Ensinnäkin: Siinä oli otteita muiden teksteistä, joten kokonaisuudenkin tyyli siten niiden mukainen. Näin ollen koko esitys oli oikeastaan kaikessa kärjistyksessään ikäänkuin ehjä kokonaisuus.

Toisekseen tämä koko ketju on jo lähtökohdaltaan epäkorrektiuden käsittelvä. Keskeisin kärki on myös osoitettu _asiallisella_ ja vilpittomällä mielellä tehtyjen aloitusen saamista epäkorrekteista vastuksista, joka siten leimaakin koko ketjun ja josta kukaan ei tunnu enää pääsevän irti (osaavan päästää irti).

Alkuperäinen kirjoittaja Reima Plusman:
Ihan aiheellinen aloitus. Itsekin olen usein täällä ajautunut ajatuksissani ihan samansuuntaisille laduille.

Ihan tässä suomalaisesa lähiyhteiskunnassa ja ihmisten käyttäytymistavoissa on menossa selkeä murros, joka näkyy myös muualla, eikä ilmene yksinomaan tällaisilla palstoilla:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009082310125796_uu.shtml

Parkkipaikan poikki kävellyt pariskunta havahtui pysäköidystä autosta kuuluneisiin huutoihin ja meni tarkistamaan onko jokin hätänä.

Pariskunnan mentyä auton luo, nousi autosta neljä 18 - 23 - vuotiasta miestä. Yksi heistä heitti naisen maahan, jolloin mies meni väliin. Miehet hyökkäsivät väliin menneen päälle ja löivät häntä useita kertoja päähän.

Turha myös syyttää avausta epäkorrektiksi, ja siten yrittää väistää itse asiaa ja sisältöä. Ensinnäkin: Siinä oli otteita muiden teksteistä, joten kokonaisuudenkin tyyli siten niiden mukainen. Näin ollen koko esitys oli oikeastaan kaikessa kärjistyksessään ikäänkuin ehjä kokonaisuus.

Itse asiassa ei ole, vaan ap:n omaa sisältöä myöten asiaton ja räävitön, itsehillinnän puutetta osoittava kokonaisuus, jota ei vain jaksa ottaa vakavasti, vaikka kuinka olisi hyvästä ja tarpeellisesta aiheesta. Pot calling the kettle black.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itse asiassa ei ole, vaan ap:n omaa sisältöä myöten asiaton ja räävitön, itsehillinnän puutetta osoittava kokonaisuus, jota ei vain jaksa ottaa vakavasti, vaikka kuinka olisi hyvästä ja tarpeellisesta aiheesta. Pot calling the kettle black.

Vain niin. Jotenkin sain sellaisen käsityksen, että se olisi ollut lähes kooste otteista jostain poistetusta ketjusta.

Silti: Kuten kauneus, viestin vakavasti otettavuuskin voi olla katsojan silmässä. "Substance and the meaning" is in the eye of the beholder.

Yhteistyössä